Inbrott!!!!! vad ska jag göra och tänka på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Inbrott!!!!! vad ska jag göra och tänka på?

Hej

det har varit inbrott i min lägenhet och de har stulit min laptop och min ipad.
Polisen har redan varit här och det kommer kriminaltekniker imorgon.

Vad ska jag tänka på?

håller på att byta lösenord och sånt för fullt just nu och har låst min ipad samt ställt in att den ska skicka mail när den kommer online igen. Funderar på att fjärrradera den men då kan jag inte leta efter den står det. Bör jag fjärradera den iaf?

Nåt jag ska tänka på när det gäller min bärbara som stals?
den var inte krypterad eller lösenordsskyddad.

vad ska jag tänka på när jag talar med mitt försäkringsföretag?

hur lång tid kan det ta innan jag får pengar för vad som stals?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2010

Har du viktig info på ipaden såsom konto nr etc så fjärrradera direkt!
Lider med dig,tråkigt att folk inte kan skilja på mitt och ditt!

Skickades från m.sweclockers.com

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Kriminaltekniker? Va seriöst.

När vi hade inbrott och dom typ rensade det mesta kom det bara 2 vanliga poliser sen kom det inte mer ;O

Anmälde till försäkringsbolaget sen kom det jobbiga att leta upp massa kvitto och lista allt som stulits.
Tyvär får man ofta ta med mer saker utöver det som stulits om man vill få tillbaka något ens i närheten av allt som försvunnit.

I vårat fall så ersattes det med pengar på det mesta och "kvitto" lappar på resten där man fick hämta ut liknande vara där man visade upp kvitto ifrån dom.

Tog 3 veckor har jag för mig innan allt var klart.

Sen höjs ju ens försäkringspremie också vilket är drygt.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh