Lira gamla spel på nyare burk?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Lira gamla spel på nyare burk?

Som titeln lyder, funkar det? Blev snuskigt sugen på att installera och spela dom gamla Tony Hawk's Pro Skater spelen, men kollade upp systemrequirements för fjärde spelet, och dom lyder:

Windows 95/98/ME/2000/XP - Jag har Win7
Pentium III 800MHz Processor - Jag har en i5 2500k 3.3 ghz
256MB RAM - Jag har 8 gb
32MB GeForce 2 or Radeon Class Video Card - Gigabyte Geforce 460oc 768 mb
700MB Hard Disk Space - Spelar ingen roll antar jag? Har en WD Green 1 tb, tror jag.
4X CD-ROM Drive - Ingen aning vad jag har där
DirectX 8.1 - DirectX 11 här.

Så, mina specs jentemot minimumkraven känns ju gode overkill Men är det någon som vet?
Känns tämligen onödigt att "slösa" bandbredd på ett spel som inte ens funkar...

Vore ytterst tacksam för svar!

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2008

Hej,

För det första så är jag inte så säker på att du får "bumpa" din tråd på det här sättet. Du har ju inte heller väntat så där fruktansvärt länge på att få ett svar.

Sitter du på mobilt bredband? Annars så är det väl inget problem alls att "slösa" bandbredd. Det är bara att tanka och prova. Spelet kommer med största sannolikhet att fungera.

P.S: Antar att du menar att köpa det digitalt och sen ladda ner det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Oj, skulle redigera mitt egna inlägg, inte skapa nytt svar

Yes, kör wifi genom grannens router, dock ändå 8/1 så går relativt fort att få hem spelet. Får väl göra det, tror det är minnena och operativsystemet som kommer ställa till det om nåt, läst mycket om sånt på andra spel.

Hur jag menar med att ladda hem det tar jag inte här...

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2008

Hej!

Som föregående skrev så är det enda säkra sättet att faktiskt testa.
Hårdvaran i sig bör vara "bakåtkompatibel" så att säga, men du kan mycket väl stöta på problem med operativet.

Om du har "rätt" version av Windows 7 så har den stöd för XP-emulering (eller vad det nu heter), det kan hjälpa.
Glöm inte bort att köra spelen i kompabilitetsläge, och som admin.

Sen är det ganska beundransvärt att du (eventuellt) lyckas bryta mot två regler i tråden.
Ta en titt på forumets regler, speciellt på paragraf 4 och 7.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2008

Jaha, på det viset. Men det är bara att prova! De flesta av mina gamla spel som jag har provat att installera på Win7 datorer har faktiskt fungerat, ibland efter lite krångel, ibland på direkten. Så det är bara att göra ett försök

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Hårdvaran ska inte spela någon roll. Däremot kan det hända att Windows 7 vägrar starta spelet. Så är fallet med Achtung, die Kurve! (Zatacka). Det går inte att köra på Windows 7 eller Windows Vista med förevändningen "This system does not support fullscreen mode." Du kan prova med Compatibility Mode for Windows XP SP2 och Run as admin, 256 colors osv.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Jory89:

Hej!

Som föregående skrev så är det enda säkra sättet att faktiskt testa.
Hårdvaran i sig bör vara "bakåtkompatibel" så att säga, men du kan mycket väl stöta på problem med operativet.

Om du har "rätt" version av Windows 7 så har den stöd för XP-emulering (eller vad det nu heter), det kan hjälpa.
Glöm inte bort att köra spelen i kompabilitetsläge, och som admin.

Sen är det ganska beundransvärt att du (eventuellt) lyckas bryta mot två regler i tråden.
Ta en titt på forumets regler, speciellt på paragraf 4 och 7.

Mvh

Skrivet av Alling:

Hårdvaran ska inte spela någon roll. Däremot kan det hända att Windows 7 vägrar starta spelet. Så är fallet med Achtung, die Kurve! (Zatacka). Det går inte att köra på Windows 7 eller Windows Vista med förevändningen "This system does not support fullscreen mode." Du kan prova med Compatibility Mode for Windows XP SP2 och Run as admin, 256 colors osv.

Okej, jag får helt enkelt hoppas på det bästa! Vet inte vad du menar med rätt version, jag har köpt mitt Win7 Home Premium iallafall
Tro det eller ej, har faktiskt läst reglerna då jag blev medlem men helt enkelt glömt bort det mesta, bortsett piratkopieringen då, men då jag varken sagt ja/nej eller hur jag går till väga att få spelet så bör det inte ses som regelbrott, eller?
Bumpningen var bara ett dumt misstag.

Till Alling: Funkar det inte så får jag nog acceptera det, sorgligt nog. Är inte särskilt kunnig inom datorer, visserligen kan jag fråga. Eller spela det på mitt PS2 så fort jag hittar det

Hur som haver, tackar för era svar!

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2