Permalänk

MSI 870A-G54 fastnar i BIOS

EDIT 2: Problem löst / Mod kan låsa eller tabort.

Permalänk
Medlem

Man gör inte som du gjort, man låter ursprungstexten ligga kvar & editerar & skriver att problemet är löst & lösningen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Det beror väl på ens personliga preferenser? Såvida det inte finns någon regel som säger något annat. Vidare kan det väl tyckas ganska rättvist att informationsväxlingen sker åt båda håll.

Permalänk
Medlem

Så du menar alltså att du inte hjälper någon såvida du inte själv tjänar på det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Så du menar alltså att du inte hjälper någon såvida du inte själv tjänar på det?

Skrivet av Bocaj:

Vidare kan det väl tyckas ganska rättvist att informationsväxlingen sker åt båda håll.

Permalänk

Kan man få fråga hur du löste det, och vad som var problemet? Har nämligen samma moderkort och nyfiken på vad jag skall undvika

Permalänk

OK!
Problem: Fastnar i POST efter texten "4096MB OK" står 423C i högra hörnet längst ner. Aktuell BIOSVersion släpptes 22 februari 2011.

Felsökning: Testade RAM-stickorna i olika slots samt var och en för sig. Testade CPUn i en annan dator. Kopplade ut alla externa enheter. Kopplade ut samtliga HDDs och då passerade den post

Lösning: Visade sig vara en trasig disk i mitt system som ställde till det, tog ut den och det fungerade.

Permalänk
Skrivet av Bocaj:

OK!
Problem: Fastnar i POST efter texten "4096MB OK" står 423C i högra hörnet längst ner. Aktuell BIOSVersion släpptes 22 februari 2011.

Felsökning: Testade RAM-stickorna i olika slots samt var och en för sig. Testade CPUn i en annan dator. Kopplade ut alla externa enheter. Kopplade ut samtliga HDDs och då passerade den post

Lösning: Visade sig vara en trasig disk i mitt system som ställde till det, tog ut den och det fungerade.

Ok! Vilken tur att det funkade till slut!

Men du, när det ändå är 2 pers med samma moderkort, är det bara jag som efter att uppdaterat min bios, den där loggan försvunnit när man startar datorn?
Jag menar, när jag köpte moderkortet och först startade den så kom det alltid upp den där loggan som är på paketet, men nu efter att jag uppdaterat så försvann den. Har den försvunnit för dig också?

Permalänk

Det finns en inställning i BIOS där du kan ändra det. Ligger under någon av de två första kategorierna till vänster och heter någonting i stil med "Full Logo Boot Load"