Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

HoN!

tjena! det är såhär att när jag spelar Heroes of Newerth så får jag bluescreen efter ungefär 5 minuter, det konstiga är att jag inte får på något annat spel. jag kan spela bf3 utan problem. Mina datorkomponenter är följande.

ATI Radeon 6870
AMD Phenom II
M4N98TD EVO
Venegance LP 8GB

Hjälp uppskattas! Hoj.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av sunksatan:

tjena! det är såhär att när jag spelar Heroes of Newerth så får jag bluescreen efter ungefär 5 minuter, det konstiga är att jag inte får på något annat spel. jag kan spela bf3 utan problem. Mina datorkomponenter är följande.

ATI Radeon 6870
AMD Phenom II
M4N98TD EVO
Venegance LP 8GB

Hjälp uppskattas! Hoj.

Har du testat att installera om HoN?
EDIT: Sedan så kan du kolla dump filen som visar varför du fick bluescreen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsbyn
Registrerad
Nov 2011

Jag kollade deras Tech Support och det finns en sektion om bluescreens.

Citat:

BSoDs cannot be caused by problems in HoN (BSoDs are kernel crashes and HoN is entirely userland). However, the opposite is true for drivers and hardware used by HoN. The most common BSoDs are caused by buggy graphics drivers, sound drivers, or failing RAM.

Please take note of the exact error messages displayed, including the hex codes at the bottom (0x########). If you are unable to write everything down fast enough, you can disable the automatic restart:
Windows XP
Windows Vista
Windows 7

Here is a good article on common BSoDs and suggested solutions. A lot of BSoDs can be caused by RAM failures, so it is a good idea to run memtest.

Här är länken så att du kan klicka på deras länkar:
http://forums.heroesofnewerth.com/wiki/index.php/Windows_Cras...

Bara följa alla förslag och sådant som finns där, se om det fungerar och om det inte gör det ska du nog kontakta Heroes of Newerth's Tech Support.

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

ja jag har testat att ominstallera om det :/.. vart finner jag dump filen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av sunksatan:

ja jag har testat att ominstallera om det :/.. vart finner jag dump filen?

I mitt fall:
C:\Windows\Minidump
Men du behöver program för att läsa filerna. Googla det! ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011