något kul att göra med en htc desire ??

Permalänk

något kul att göra med en htc desire ??

Ok har en htc desire som bara ligger, funderar därför på att göra något kul med den. airfoil finns ju inte till android för stunden. tänkte bygga ihop den med köks stereon för att få ljud trådlöst. Tills det släpps så kanske den kan vara en skärm till pc'n. klocka och fjärrkontroll för spotify mm. kom med tips och förslag.
Mvh Stefan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Ontopic: Roota för att clocka ner(spara på batteriet), och använd den sedan som media hub. Spotify/uTorrent/Radio remote
Övriga tips till TS: Lacka om den, och gör den till ett konstverk?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

finns det inte medaspelare till android som kan läsa filer över Wifi ? typ att du delar ut din mapp med musik från din dator och sen kan media spelaren läsa filerna i den utdelade mappen på telefonen kopplad till stereon.

sen vet jag inte men inte omöjligt att det t.om finns mediaspelare till android som går att fjärrstyra via wifi från andra android telefoner eller bluetooth kontroller

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Du kan använda den som kontroll till en ev. htpc.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd

Ontopic: Roota för att clocka ner(spara på batteriet), och använd den sedan som media hub. Spotify/uTorrent/Radio remote.

Permalänk
Medlem

Som många andra har sagt, fjärrkontroll för en massa saker^^ Har min gamla telefon som det, grymt praktiskt. Favoriserar speciellt teamviewer appen underbart att sitta i skolan och kommer på att man måste förbereda något tills man kommer hem, hjälpa någon som är hemma och andra saker:)

Edit: Glad man blir när man märker att det är någon som rensar trådarna:D

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Är också lite intresserad vad man kan göra med en Desire som "bara ligger och skräpar".

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Nu får det vara nog. Om jag ser en enda trollkommentar till så börjar avstängningarna hagla. Svara inte på inlägg som inte handlar om ämnet!

Permalänk

Måla om den!

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

*Tråd rensad*

Nu får det vara nog. Om jag ser en enda trollkommentar till så börjar avstängningarna hagla. Svara inte på inlägg som inte handlar om ämnet!

The trolls makes me mad:( OnT: Måla den eller nåt skoj, lägg gärna ut ett galleri här på Swec också, menat till TS nu och inte till dig widL:P

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Tradera!

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Ontopic: Roota för att clocka ner(spara på batteriet), och använd den sedan som media hub. Spotify/uTorrent/Radio remote
Övriga tips till TS: Lacka om den, och gör den till ett konstverk?

Intressant, är en ideé. Saknar dock airfoil just nu för att det ska funka 100%

Skrivet av Rouge of Darkness:

finns det inte medaspelare till android som kan läsa filer över Wifi ? typ att du delar ut din mapp med musik från din dator och sen kan media spelaren läsa filerna i den utdelade mappen på telefonen kopplad till stereon.

sen vet jag inte men inte omöjligt att det t.om finns mediaspelare till android som går att fjärrstyra via wifi från andra android telefoner eller bluetooth kontroller

Låter som en bra ideé med inlägget ovan

Skrivet av LTsm:

Du kan använda den som kontroll till en ev. htpc.

Min sgs2'a klarar redan att styra alla mina xbmc klienter

Skrivet av MooD:

Är ju knappt något värde, dessutom så strular högtalare/mic vilket gör den mindre intressant på beg fronten.

Ingen som har hittat en egen portad airfoil klient, alternativt kört ios på den, så airfoil funkar?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2