Sapphire 7970 HDMI problem..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Sapphire 7970 HDMI problem..

Tjena, nu tänkte jag kolla lite här igen om mitt grafikkort. jag har redan skapat en annan tråd som handlar om fel på mitt 7970 men ingen kunde hjälpa mig. :/

Så nu har jag kollat vidare lite vad som gör att när jag har flera skärmar ikopplade oavsett konfiguration så hackar de nåt enormt. här är ett klipp ifrån när jag har 2 skärmar ikopplat:

Jag har märkt att detta fel beror på min HDMI port antagligen. just nu har jag bara 2 skärmar varav 1 med DVI och 1 med HDMI så jag kan inte kolla hur de är när jag använder t.ex DP samt DVI. Men så fort jag aktiverar den 2:a skärmen med HDMI kabel så hackar windows nåt enormt..

Det jag har försökt med är att:

• Nya drivrutiner.

• Installerat om Windows 7.

• Tagit ur och sen stoppat in Grafikkortet igen på moderkort.

• Kollat extra noga på strömkablarna så dom sitter som de ska.

Vad ska jag göra? tycker de är sjukt jobbigt när man ska titta på film eller nåt annat på stor tv:en via dator när det hackar nåt så enormt :/
kan även tillägga att när jag använde båda skärma nyss så blev det för mycket så det blev blue screen PGA att det laggade

Ska man reklamera grafikkortet och be om ett nytt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Jun 2008

Jag har läst din andra tråd, och det känns som om du prövat de mesta från din sida i stort sett, jag skulle lämna tillbaka det på reklamation.

Du har inget annat grafikkort att testa? Eller det kanske du har gjort redan?

Hoppas att detta löser sig för dig!

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Steffelitix:

Jag har läst din andra tråd, och det känns som om du prövat de mesta från din sida i stort sett, jag skulle lämna tillbaka det på reklamation.

Du har inget annat grafikkort att testa? Eller det kanske du har gjort redan?

Hoppas att detta löser sig för dig!

okej, jag hade ett 6870 innan och de fungerade perfekt och de var samma kablar och sånt. det ända jag gjorde var att byta ifrån 6870 till 7970 som tog typ nån minut sen starta jag datorn och då hände de skite med lagg.. och jag kan inte prova med det gamla för de sålde jag samma dag jag satte ut skiten

Men jadu, lutar mot reklamation. samt har du nån aning hur Webhallen i GBG hanterar sånt? för man ett nytt på direkten eller skickar dom grafikkortet på lagning? för att jag har inget annat grafikkort och jag tänker inte sitta utan en fungerande dator tills jag får tillbaka det om dom nu skulle skicka de på lagning xD

Men tar med mig de isf till webhallen imorn och lämnar tillbaka den.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Vilket program använder du för uppspelning ? hade liknande problem hemma, problemet jag hade berodde på att spelaren jag använde inte kom överens med nån overlay codec.

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av WongFeiHung:

Vilket program använder du för uppspelning ? hade liknande problem hemma, problemet jag hade berodde på att spelaren jag använde inte kom överens med nån overlay codec.

Använder VLC. Dock är det inte uppspelningsprogrammet som hackar, utan det är hela windows som gör de så fort man kopplar in den andra skärmen.

Jag visade ett klipp på en tv serie för att då var de lättast att se problemet^^ för att det är lite svårare att se windows musen lagga sönder än att se på hela skärmen vad som laggar

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Ok, ja då vet jag fan inte :S
Som sagt hade precis likadant (video stuttering) o då var det nån konflikt mellan Win 7's Aero funktion och någon overlay codec.
Men om hela datorn hugger på det där viset så är jag nog ett frågetecken

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

drivrutinerna gällande codecsen strullar för alla sker samma sak med mig, du får hålla ut helt enkelt amd fixar det nog.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av WongFeiHung:

Ok, ja då vet jag fan inte :S
Som sagt hade precis likadant (video stuttering) o då var det nån konflikt mellan Win 7's Aero funktion och någon overlay codec.
Men om hela datorn hugger på det där viset så är jag nog ett frågetecken

hehe okej

Skrivet av Mario.T:

drivrutinerna gällande codecsen strullar för alla sker samma sak med mig, du får hålla ut helt enkelt amd fixar det nog.

ja men det själva problemet är när jag använder hela datorn. inte bara film. så fort jag kopplar in min tv så laggar det totalt. musen hoppar fram på skärmen, typ 1 FPS känns det som :/