Update info stabilitet av 7900 serien i CrossfireX

Permalänk

Update info stabilitet av 7900 serien i CrossfireX

Tjenare!

Det har gått ett tag nu sen 9:e januari och jag förväntar mig att det har blivit förbättringar med drivrutinerna för Crossfirex. Jag är sugen på att skaffa ett kort till och ha i burken, men vill ju slippa trubbel.

Jag är därför intresserad över hur ni som kör med crossfirex rig med just 7900 serien funkar. Så hur funkar det? Har ni problem fortfarande i bland annat Battlefield 3, vilket är ett spel i min lista, eller i andra spel/program. Hur funkar det med flerskärmsteknik? Kör nämligen datorskärm och tv till grafikkortet.

Hur är värmen, ljudnivån?

Tacksam för svar!

Mvh Ted.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk

Oj, har var det visst tomt fortfarande.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 funkar helt ok! Något lite microstuttering ibland, bland annat på Caspian Border och Operation Firestorm kartorna annars ligger jag på 110-200fps konstant.

I Crysis 2 är det flippat, kan inte få fullskärm på spelet fast jag kör 1920x1080, har provat stänga DX11 och allt.
WoW funkar bra ( varför skulle det inte )
Crysis Warhead är sönderbuggat, skuggorna är som stora svarta trianglar överallt och det blir flimmer på vissa stället och vapen kan bli osynliga bara sådär.

Korten klockar jättebra, kör 1100/1575 och i 3dmark11 + vantage funkar dem super! även på extreme mode. blir inte varmare än 80c och då har jag ett 650D som kanske inte ger ultimat kylning men det är helt OK, låter inte jättemycket heller.

Men jag måste påpeka att en patch hade inte suttit fel, för i t.ex Witcher 2 så är grafiken jättebuggad, föremål ser bra ut, allt annat ser ut som utsmetad färg.

Kan återkomma om det kommer till fler problem eller lösningar!
( Flerskärmsläge funkar superbt. )

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Skrivet av ecke-_-:

Battlefield 3 funkar helt ok! Något lite microstuttering ibland, bland annat på Caspian Border och Operation Firestorm kartorna annars ligger jag på 110-200fps konstant.

I Crysis 2 är det flippat, kan inte få fullskärm på spelet fast jag kör 1920x1080, har provat stänga DX11 och allt.
WoW funkar bra ( varför skulle det inte )
Crysis Warhead är sönderbuggat, skuggorna är som stora svarta trianglar överallt och det blir flimmer på vissa stället och vapen kan bli osynliga bara sådär.

Korten klockar jättebra, kör 1100/1575 och i 3dmark11 + vantage funkar dem super! även på extreme mode. blir inte varmare än 80c och då har jag ett 650D som kanske inte ger ultimat kylning men det är helt OK, låter inte jättemycket heller.

Men jag måste påpeka att en patch hade inte suttit fel, för i t.ex Witcher 2 så är grafiken jättebuggad, föremål ser bra ut, allt annat ser ut som utsmetad färg.

Kan återkomma om det kommer till fler problem eller lösningar!
( Flerskärmsläge funkar superbt. )

Oj, jaha. Jag tackar för ditt inlägg, kanske får vänta ett tag till. Kul att du uppdaterar igen.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Kör 1125/1575 på två st och det jag stör mig mest på är att jag inte kan klocka över det! För mig är afterburner/trixx buggat. Annars funkar det bra, dock hänger sig datorn lite random, (inte så ofta, inte klocken), men det står man ut med..

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Skrivet av Daquis:

Kör 1125/1575 på två st och det jag stör mig mest på är att jag inte kan klocka över det! För mig är afterburner/trixx buggat. Annars funkar det bra, dock hänger sig datorn lite random, (inte så ofta, inte klocken), men det står man ut med..

Hm, du menar att du har problem trots oklockat? Överklockning var ju inget jag hade tänkt på just nu, hehe, men jag tackar så mycket för din information. Datorn hänger sig alltså? Och du är säker på att det inte beror på överklockningen, utan det händer även med original klock?

Det låter väl kanske inte som vad man hade räknat med om man lägger 8 lök på grafiken?

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I