Forskare ifrågasätter kopplingen mellan våldsamma datorspel och aggressivitet

Permalänk
Medlem

Det klippet spökar runt rätt friskt sedan... Sedan länge. Om jag inte minns fel är det fejk... Men nog fan är det humor. Det har skrämt en hel generations mammor.

Skrivet av Jearom:

Medan jag spelar är jag ganska fokuserad och blir nog lätt irriterad om jag blir störd, när ungarna kryper förbi o tycker på strömknappen på PCn så har det not flugit ur mig nån svordom...men det går över lika snabbt som det kom ur munnen.

Var är skillnaden mot när du lägger pussel, och lillan drar ned bordsduken? Pusselbitar över hela golvet, och du som var nästan färdig... Vad var det , 32 000 bitar? Äh, ta det med dammsugaren...

Skrivet av Rapidact:

Japanska forskare var t ex tidiga med att upptäcka asociala och agressiva problem hos barn som spela Nintendo hela dagarna, och detta redan på 80-talet. Då kanske du förstår hur långt bak svensk forskning ligger på detta område?

Japanska forskare var tidiga med att konstatera att TV-spel inte är bra barnvakter, och att om uppfostran ignoreras blir barn därefter när de växer upp. Jag ser inte relevansen, men du kommer säkert att förklara.

Skrivet av Rapidact:

Risken är att vi får en massa omogna hustrumisshandlande huliganer som inte kan kontrollera sin vrede i vuxen ålder, bara för att adrenelinet fick härja fritt i deras kroppar när de var små, javisst de kan va så kärleksfulla 99% av tiden, men när det brister, då brister det, för hjärnan är underutvecklad.

Ledsen, men det här är helt enkelt bara skitsnack. Du har rätt i effekt, men inte i orsak. Precis som ovan.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U