grafik i bf3 med 7970

Permalänk

grafik i bf3 med 7970

När jag körde bf3 kom jag på att tänka på en sak, grafiken var väldigt dålig och det var med allt i ultra och sen sänkte jag medium på allt och då blev det bättre grafik. Så vad beror detta på?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk

hd kvaliten kör du full hd?

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Medlem

startade du om spelet efter att ha valt ultra? det kan ha varit så att du fortfarande hade låga inställningar trots att du valt högre, men som inte ställts in ännu

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Jag kör i full HD med min benq xl2420t och jag prövade att starta om ja. Men närbjag spelar så blir det konstiga.streck och dem får jag bara bort om jag har vertical sync igång men då kan fpsen bara komma upp till 60.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Jag fläskar nästan allt på Ultra (förutom
AA) och jag tycker det är skitbra grafik. Dock kunde det bli stabilare och bättre med nya drivrutiner. Som vi väntar gott på

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av PFall:

Jag fläskar nästan allt på Ultra (förutom
AA) och jag tycker det är skitbra grafik. Dock kunde det bli stabilare och bättre med nya drivrutiner. Som vi väntar gott på

Vad överklockar du.med för program?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mrpaintballer:

Men närbjag spelar så blir det konstiga.streck och dem får jag bara bort om jag har vertical sync igång men då kan fpsen bara komma upp till 60.

Det kallas screen tearing och uppstår när grafikkortet matar ut fler fps än skärmen kan visa. För att slippa det kan man aktivera V-sync, så att grafikkortet aldrig får rendera fler fps än skärmen kan visa. Om din skärm är 60 Hz har du ingen nytta av mer än 60 fps, så då kan du gott aktivera V-sync.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Vad överklockar du.med för program?

Sapphire Trixx

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

finns även många som tycker att just BF3 är/blir snyggare på lägre settings (inte jag dock)....

Visa signatur

Core i7 2600K @ 4.4ghz | Corsair Cooling Hydro H70 | Asus SABERTOOTH P67 B3 | 16GB Corsair 1600MHz VENGEANCE | OCZ ZX-series 1250W[ 80+ GULD | !! TriFire !! XFX HD6990 4GB (Arctic Accelero Twin Turbo kylare) + Sapphire 6970 2GB, alla "Tre" @ 901/5500mhz | 3x 24" LED 3x1080P @ 6028x1080 Eyefinity | 80GB X25 Intel SSD | Byggt i ett Fractal Define XL | Högtalare: LOGITECH Z-906 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Och kör för guds skull med V-sync så slipper du alla streck och konstigheter.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av Alling:

Det kallas screen tearing och uppstår när grafikkortet matar ut fler fps än skärmen kan visa. För att slippa det kan man aktivera V-sync, så att grafikkortet aldrig får rendera fler fps än skärmen kan visa. Om din skärm är 60 Hz har du ingen nytta av mer än 60 fps, så då kan du gott aktivera V-sync.

Har har en 120hz skärm, låter konstigt då för tror inte han har över 120fps på ultra;)
Eller så kanske han har 60hz aktiverat och inte 120hz?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Att det skulle bli fulare på högre inställningar är nog bara hjärnspöken hos TS. Vill man bli av med flimmer så kör man vsync, vill man ha bättre respons på musen och högre fps är skärmens uppdateringsfrekvens så kör man utan vsync.

Det är en avvägning man måste göra.

Permalänk

Så antingen får jag streck och hög fps eller låg fps och streck.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Skrivet av PFall:

Sapphire Trixx

Det är konstigt att jag inte kan överklocka med trixx för att när jag försöker så säger den någonting om att amd ultra low power saving eller någon sånt är på och för att kunna överklocka ska jag stänga av ulps (tror att det heter så) och sen starta om, men det funkar inte för mig. Så vad kan felet vara?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Skrivet av mrpaintballer:

Det är konstigt att jag inte kan överklocka med trixx för att när jag försöker så säger den någonting om att amd ultra low power saving eller någon sånt är på och för att kunna överklocka ska jag stänga av ulps (tror att det heter så) och sen starta om, men det funkar inte för mig. Så vad kan felet vara?

Felet är att drivrutinen 12.2 inte fungerar med trixx. Jag har samma problem. Vems felet är vet jag inte. Skaffa en äldre drivare eller vänta snällt på nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Det är konstigt att jag inte kan överklocka med trixx för att när jag försöker så säger den någonting om att amd ultra low power saving eller någon sånt är på och för att kunna överklocka ska jag stänga av ulps (tror att det heter så) och sen starta om, men det funkar inte för mig. Så vad kan felet vara?

prova stäng av inställningen som är under "Anti aliasing".

Permalänk
Skrivet av simme300:

prova stäng av inställningen som är under "Anti aliasing".

i trixx lr

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Det är konstigt att jag inte kan överklocka med trixx för att när jag försöker så säger den någonting om att amd ultra low power saving eller någon sånt är på och för att kunna överklocka ska jag stänga av ulps (tror att det heter så) och sen starta om, men det funkar inte för mig. Så vad kan felet vara?

Som Zeuxlarsson säger, så funkar det inte med drivrutinen 12.2/3. Så jag kör 12.1 för att kunna använda Trixx. Dock så blir det sämre prestanda (kanske bara för mig?) att köra Battlefield 3 med klockat grafikkort. Så jag kör stock tills det kommer stabila drivisar, som jag hoppas innerligt på att det gör inom en snar framtid.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av simme300:

prova stäng av inställningen som är under "Anti aliasing".

Skrivet av mrpaintballer:

i trixx lr

Har är helt ute och cyklar. Läs det jag skrev.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Har är helt ute och cyklar. Läs det jag skrev.

Nej jag menade inte så, jag tyckte också att dety var konstigt.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk

kan ngn länka länk till amd 12.1?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

kan ngn länka länk till amd 12.1?

www2.ati.com/drivers/12-1_vista_win7_64_dd_ccc.exe

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mrpaintballer:

Så antingen får jag streck och hög fps eller låg fps och streck.

Nej. Antingen hög fps och streck (tearing) eller "låg" (60) fps och inga streck.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Pratar du om single player eller multi player? För ett 7970 klarar inte ultra 60fps+ i multi player så då ser jag inga problem att köra vsync då du ändå inte kommer över 60 fps. Överlag om du inte kör små kartor klarar inte ett 7970 att hålla en spelbar fps.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Låter skumt att du skulle få tearing även utan vsync, hade för mig att man får tearing när man har högre FPS än skärmen klarar, och du får inte över 120FPS i Ultra, säker på att du har skärmen i 120Hz läge?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |