Permalänk
Avstängd

Bygget av datorn

Vet inte vart exakt jag skulle posta detta.. Men senare under kvällen ska jag bygga datorn igen då jag velat göra ett album här på clockers samt att alla här älskar att se hur folk lyckas med datorerna
Vill dock påpeka att det INTE är egna konstruktioner eller egen modifikation utan helt vanligt bygge.. Visste dock inte vart jag skulle posta.

Kommer vara 2a gången jag ska "bygga" datorn så det kommer vara lätt nu.
Ska iväg nu och köpa kylpasta då min tog slut när jag skulle prova om CPU fläkten jag har passar på brorsans dator..

Jag informerar när bygget börjar

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Avstängd

verkar som att jag har fått provlem trots allt. Skärmen vill inte visa :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Härligt:) montera ned datorn och koppla bara in det nödvändiga för en bios boot. (på skrivbordet så att inte kortslutningar eller dyl sker)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LTsm:

Härligt:) montera ned datorn och koppla bara in det nödvändiga för en bios boot. (på skrivbordet så att inte kortslutningar eller dyl sker)

men skärmen vill ju inte visa av någon anledning :/ visar knappt moderkortets märke när datorn startar :/
kan även säga att den startar om 1 gång och sedan är den på till jag stänger av den.. musen och tangentbordet lyser inte heller :S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

men skärmen vill ju inte visa av någon anledning :/ visar knappt moderkortets märke när datorn startar :/
kan även säga att den startar om 1 gång och sedan är den på till jag stänger av den.. musen och tangentbordet lyser inte heller :S

Har du monterat ned datorn och satt ihop den igen med BARA det som behövs för att boota bios.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd

Provade att ta bort minnen och prova en och en. Funkar med bara 2 st :S

Edit: det går inte att starta datorn med 4 minnen :S.. vad ska jag göra... har endast 2 insatta just nu

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR