nitro bil kyscho dbx 2.0 hur ställer man in drevspelet ?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Jun 2011

nitro bil kyscho dbx 2.0 hur ställer man in drevspelet ?

Hej har köpt en kyscho dbx 2.0 och undrar hur man ställer in sitt drevspel så att den blir bra inställd som den var från början när jag köpte bilen, någon som vet hur man gör? i manualen står det att man ska sätta en pappersbit mellan kopplingsklocka och huvudrev och sen bör den vara veckad står det men va fan menar dom med det, hur gör man då? någon som vet och kan berätta snälla?? MVH Nicklas.

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Wasserburg
Registrerad
Jul 2001

Vad de menar med veckad? Vik pappret en gång, lägg det mellan dreven och justera tills de ligger an, men inte hårdare än att du kan dra ut pappersbiten utan problem.

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Detta är känsla! (mer eller mindre)
Dock var ett tag sedan jag var fullt "uppdaterad" av kyoshos RTR (Ready To Run) Bilar men förvånar mig inte om det är ett plastdrev, själva "huvudrevet"?
Om plast så kan du "trycka" lite lätt med fingret så du känner att att den är emot, där efter skruva fast den på plats och känn sedan om bilen "rullar lätt" när du puttar den på marken, om inte så lossa på skruvarna och skruva tillbaka dem (då den lär ha flyttat på sig)
Och se tll att HELA drevet sitter rakt emot kopplingsklocks-drevet då om det sitter snett kan du riskera att köra sönder drevet!

Är det metall drev så gör samma sak, bara att när du ska prova att det går lätt, så lyssna så att det inte "låter" också som om det skaver, då är det fel och behöver lossas lite!

Lycka till!