Skruva ny Arctic kylare på mitt 7970, är detta verkligen korrekt?

Permalänk
Medlem

Skruva ny Arctic kylare på mitt 7970, är detta verkligen korrekt?

Köpte ett XFX Radeon 7970 för ett par veckor sedan, allt funkar bra förutom kylning, kortet blir lite väl hett. Så köpte en Arctic Accelero Xtreme 7970 kylare som jag hade tänkt köra med istället.

Nu när jag skruvade bort original kylaren från kortet och skulle sätta dit den nya så märkte jag att GPUn är placerad i mitten av kortet, medan GPU platsen på kylaren är i ett av dom övre hörnen. Detta blir ju väldigt skumt om jag skulle skruva ihop dom då kylaren kommer hamna snett utanför kortet.

Bild: http://img534.imageshack.us/img534/198/skitmobil.jpg (spisen var ända stället med någolunda ljus för mobilkameran, inte nåt ställe jag brukar förvara datorkomponenter på)

Ska den verkligen sitta sådär eller har jag missat nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keykon:

Köpte ett XFX Radeon 7970 för ett par veckor sedan, allt funkar bra förutom kylning, kortet blir lite väl hett. Så köpte en Arctic Accelero Xtreme 7970 kylare som jag hade tänkt köra med istället.

Nu när jag skruvade bort original kylaren från kortet och skulle sätta dit den nya så märkte jag att GPUn är placerad i mitten av kortet, medan GPU platsen på kylaren är i ett av dom övre hörnen. Detta blir ju väldigt skumt om jag skulle skruva ihop dom då kylaren kommer hamna snett utanför kortet.

Bild: http://img534.imageshack.us/img534/198/skitmobil.jpg (spisen var ända stället med någolunda ljus för mobilkameran, inte nåt ställe jag brukar förvara datorkomponenter på)

Ska den verkligen sitta sådär eller har jag missat nåt?

Jag kör ett Sapphire HD Radeon 7970 med en Arctic Accelero Xtreme 7970 kylare. Det stämmer att kylaren inte sitter helt centrerad över kortet, dvs den kommer att sticka ut lite på "baksidan". Har dock en stor burk så för mig var detta inget problem.

MVH Eken

Visa signatur

CHASSI: Cooler Master ATCs 840: CPU: i7 2600k@4,5ghz: GPU: MSI GeForce RTX 2070 8GB ARMOR: HDD: wd 500gb caviar x2: SSD: Samsung Evo 860 256gb: RAM: Corsair vengeance LP 16gb 1600mhz: Bluray: Asus BW-12B1LT: PSU: Corsair RM 750x: MODERKORT: Asus Sabretooth p67: CPU KYLARE: Noctua NH-D14