Permalänk
Medlem

Egen Launcher

Hej, jag gör egen launcher till Minecraft, för jag blev less på att den dels startade så segt samt att det tog tid att logga in..
så det jag gjorde vad att fixa dels så den startade snabbare och så att man kan inaktivera att den ska verifiera användaren mot deras servrar, så man loggas in direkt.
samt att man kan se om sina favorit servrar är på direkt vid inloggningen.
Ska även fixa så man kan lägga till mods direkt genom den, men det är lite svårare men jag tror jag kan få till det..

Men min fråga är då, vad skulle ni vilja se i en Minecraft Launcher?

"Server online at ***" rullar förbi i en behaglig takt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

du kan ju ta bort texten där det står Minecraft News och tillhörande text, och skriva servrarna där ist.
ang. att du tog bort verirfiering av användaren mot servern, hur kan då servern veta att jag är inloggad? låter lite som att du försöker cracka minecraft imo.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Den ser väldigt simpel ut, speciellt "menyn" till höger med länkarna =/ ser väldigt "noobigt" ut ><

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Den ser väldigt simpel ut, speciellt "menyn" till höger med länkarna =/ ser väldigt "noobigt" ut ><

Det är ju orginal -.-

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Hade gärna haft automatisk inloggning, och att man med ett klick kan komma in på en server eller sp karta. Typ att man har några favoriter lättåtkomliga.
Och att man kan trycka på "Play Offline", utan att behöva försöka logga in.

Nyheterna och länkarna som finns med i orginal launchern är inte speciellt intressanta tycker jag.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

du kan ju ta bort texten där det står Minecraft News och tillhörande text, och skriva servrarna där ist.
ang. att du tog bort verirfiering av användaren mot servern, hur kan då servern veta att jag är inloggad? låter lite som att du försöker cracka minecraft imo.

jag har så att man kan välja att den inte ska verifiera.. men det är bara i inloggningen, den SKA verifiera spå fort man loggar in på en servern, men kommandot som jag ger den verkar inte fungera :S ska se om jag kan lösa detta..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laurell:

Hade gärna haft automatisk inloggning, och att man med ett klick kan komma in på en server eller sp karta. Typ att man har några favoriter lättåtkomliga.
Och att man kan trycka på "Play Offline", utan att behöva försöka logga in.

Nyheterna och länkarna som finns med i orginal launchern är inte speciellt intressanta tycker jag.

Man kan just nu trycka på "play offline" utan att försöka logga in (i options)
Har därimot stött på ett problem.. minecraft vill inte acceptera mina command line arguments som jag försöker ge den.. så jag får den varken att auto joina servrar eller att acceptera en session nyckel så man inte får "bad login"

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Det är ju orginal -.-

ja, och han kan ju ändra det