Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Varför hoppar du på mig? Jag säger inte ens emot dig. Jag säger bara att vill man ha 3G får man gå upp i pris.

Första gången du stöter på plunn?

Skrivet av janne:

Han vet att den har enbart wifi. Vad han säger är att han hade föredragit en version med 3g för att den skulle vara intressant för honom. Så svårt kan det inte vara att förstå.

Folks dumhet är svåröverskådelig.

Skrivet av plunn:

Njou du klarar ju inte ens av det mest elementära angående hur en produkt fungerar så du är diskvalificerad !!

Google Nexus 7 kör med WiFi !

Men snälla du. Jag har aldrig påstått att den inte kör Wifi. Om du tar dig tid och försöker anstränga dig lite extra och läser mina inlägg så kanske du till slut förstår att jag kritiserar avsaknaden av minneskort och 3G. Jag förstår mycket väl att det här är en Wifi only-produkt. Man får kritisera produkter för dess brister, det är tillåtet.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Så när räknas den finnas i butik här i Sverige?

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Varför skulle man inte kunna ha en tablet som klarar av både 3G, Wifi och expansionsplats? Om den är "gjord" för enbart Wifi så är den förmodligen feldesignad för många. Jag säger inte att det saknas en marknad för Wifi-only, men att det inte finns som tillval är idiotiskt. Att du har Google Drive spelar ingen roll om du inte kommer åt det så fort du inte har tillgång till Wifi.

Mitt musikbibliotek ligger på ungefär 1500 låtar och det är ungefär 15GB. Jag tycker inte att det särskilt extremt, jag gillar att kunna lyssna på det jag vill när jag vill. Att sålla bort musik som jag tror att jag kanske inte vill lyssna på tar onödigt med tid.

Nej, tack. Köra Hotspot från mobilen drar en hel del batteri. Då köper jag hellre ett extrakort och delar abonnemang på det viset.

Vilka operatörer kan man få extra kort med utan att ha företags abonnemang?

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Så när räknas den finnas i butik här i Sverige?

Tar nog ett antal månader.. om den kommer alls. Dom länder som Google faktisk berättade om ska väl få i slutet på Juli...

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Vilka operatörer kan man få extra kort med utan att ha företags abonnemang?

Jag vet att Telia skyltar med det på sin hemsida (och jag har ett extra simkort från Telia) och brorsan fick ett extra från Tele2 genom att ringa kundtjänst.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant platta! Hoppas verkligen den kommer till Sverige!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag vet att Telia skyltar med det på sin hemsida (och jag har ett extra simkort från Telia) och brorsan fick ett extra från Tele2 genom att ringa kundtjänst.

Hos Telia får man betala 69 kr/mån för det extra simkortet. För den ekonomiskt lagde kan det vara ett bättre val att surfa på mobilens wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krnor:

Hos Telia får man betala 69 kr/mån för det extra simkortet. För den ekonomiskt lagde kan det vara ett bättre val att surfa på mobilens wifi.

Klart att det inte är gratis, det är en tillvalstjänst. För den ekonomiskt lagde är det nog bäst att köpa en mobil med större skärm och inte en tablet

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker den verkar vara perfa, streamar i princip allt, har gratis wifi i skolan och så klart wifi hemma som sträcker sig ända ner till tvättrummet. 16 gb är mer än tillräckligt om man vill ha med några avsnitt TBBT på en resa och ska man ta sig en tur utanför wifitillgången så har man ju självklart offlinetillgängliga låtar på Spotify?

Jag ska lägger redan undan lite för den här

Permalänk
Medlem

Med tanke på priset! Så är det Helt okej platta!... Lär köpa en då den dyker upp .. och Tegra 3 klarar ju av de mesta..
Sen detta gnäll med 3g så i värsta fall kan man ju skaffa en 3g sticka? eller dela med sig 3g uppkopplingen från mobilen..
Har haft 3g i flera plattor ink min nuvarande! Och använd den 1 enda gång för att testa... Sällan man behöver, men men alla har ju olika behov .. Sen har jag en Galaxy Note 5.3 tum med fri surf so

Permalänk
Medlem

Tips på någon seriös webb-shop i England som har 16GB modellen för leverans till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Sen detta gnäll med 3g så i värsta fall kan man ju skaffa en 3g sticka? eller dela med sig 3g uppkopplingen från mobilen..

Nexus har väl ingen USB port? Att köra 3G luren som en wifi hub är skitenkelt, problemet med denna kombo är batteriet. Luren kommer nog dö långt innan plattan, sen har du ingen uppkoppling längre. Men visst funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

Tips på någon seriös webb-shop i England som har 16GB modellen för leverans till Sverige?

Finns ju http://www.amazon.co.uk..
Sen har dom ju inte Nexus 7.. ÄN.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Finns ju http://www.amazon.co.uk..
Sen har dom ju inte Nexus 7.. ÄN.

Brukar det inte alltid vara ett himla elände med att få saker fraktade från Amazon?

--

Synd att de inte kommer till Sverige på ett tag, å andra sidan hade jag inte tänkt att köpa den i Sverige ändå eftersom mycket i det här landet är så fruktansvärt dyrt jämfört med vad man kan komma undan med prismässigt om man orkar vänta en vecka extra på paketet.

Ska utan tvekan försöka få tag på en sådan här på releasedagen. $200 är ju ingenting.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Brukar det inte alltid vara ett himla elände med att få saker fraktade från Amazon?

Inte beställt själv, men har själv inte hört om några problem från den brittiska sidan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Är i hong kong nu och i princip varannan person har en pad som de leker med på tunnelbanan. Mest spel och tv-serier verkar det handla om. 7" är definitivt ett bra val för en sådan aktivitet. Tror jag ska köpa mig en Nexus 7 om jag kommer över den innan jag åker hem.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

2: Vad jag vet så erbjuder så gott som alla operatörer tvillingkort för en viss extrakostnad per månad. Bara att ringa kundtjänst.

Nu har jag förvisso inte ringt kundtjänst, men jag är relativt säker på att tvillingsim endast tillåts på företagsabonnemang när det gäller Tele2 i sverige.
http://www.tele2.se/foretag/mobilabonnemang/14167.aspx

Hur det är med andra operatörer vet jag inte, men googlar man tvillingsim eller liknande termer får man inte många träffar.

Permalänk
Medlem

Syrran kan nog plocka upp en när hon åker på en visit till New York i slutet av Juli(JIPPIIII!!!). Nån som vet om fullfjädrade Google Books, Movies, etcetera skulle fungera i Sverige? Fast mitt Visakort kanske inte fungerar i alla fall ?
Ingen dealbreaker, ska fortfarande ha den.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Nej, jag har funderat lite, och detta med avsaknaden av SD-slot och det lilla minnet är oerhört irriterande.
På 8GB-versionen får man bara ut om det var 5.92GB p.g.a. att systemet tar en del minne, och jag är en oerhört stor fiende
av att streama saker utan jag vill ha allting sparat lokalt så jag inte blir beroende av internet, och när jag kollade runt lite på internet
så är ju inte surfplattor i denna storleken och prisklassen något nytt.

Blir ju mer sugen på att köpa en Kindle Fire, eller en Kindle Fire 2 som det ryktas om ska komma ut nu i Juli istället för en Nexus 7, just för SD-slot så jag kan lagra mer skit i plattan.

Dock har Google fått mig att inse att en tablet att ha i hemmet inte skulle skada.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Syrran kan nog plocka upp en när hon åker på en visit till New York i slutet av Juli(JIPPIIII!!!). Nån som vet om fullfjädrade Google Books, Movies, etcetera skulle fungera i Sverige? Fast mitt Visakort kanske inte fungerar i alla fall ?
Ingen dealbreaker, ska fortfarande ha den.

Google books, movies fungerar inte i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janne:

Google books, movies fungerar inte i Sverige.

Inte ens när man använder en vara FRÅN USA ?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Underhållande tråd

Själv cloudar/streamar jag _allt_ nu för tiden så lagringsutrymme är ingen fara för mig, men avsaknaden av 3G är tyvärr en dealbreaker. Ni som för övrigt är intresserade av vilka operatörer som har möjligheter till extra simkort, kolla på Apples sammanställning: http://store.apple.com/se/buy/home/shop_ipad/family/ipad/new_.... Det enda som man får tänka på är det är micro-SIM som medföljer dessa paket, men kontaktar man bara kundservice brukar det mesta gå att lösa. Operatörerna är ofta väldigt flexibla.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Ingen 3G är Inge problem för mig, jag tethrar redan min ena telefon till min andra rätt mycket som det är och det funkar bra för mig, sen har jag normalt sätt väldigt ofta tillgång till wifi, då jag inte har hem wifi så har man ofta tillgång till eduroam, övriga tillfällen klarar jag mig med tethering.

Jag har själv försökt köpa en Nexus 7 men efter att jag liksom andra (kolla xda och swedroid då vet ni ung hur läget ser ut) åkt på dvs bakslag så väljer jag bu att avvakta ett tag tills den börjar komma ut mer så att man kan bäställa den från en vanlig webbbutik i GB eller liknande. Alt om den släpps i varuhus att man passar på och kombinera någon weekend i London med ett inköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

Tips på någon seriös webb-shop i England som har 16GB modellen för leverans till Sverige?

ebuyer.com är seriösa och bra.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Brukar det inte alltid vara ett himla elände med att få saker fraktade från Amazon?

--

Synd att de inte kommer till Sverige på ett tag, å andra sidan hade jag inte tänkt att köpa den i Sverige ändå eftersom mycket i det här landet är så fruktansvärt dyrt jämfört med vad man kan komma undan med prismässigt om man orkar vänta en vecka extra på paketet.

Ska utan tvekan försöka få tag på en sådan här på releasedagen. $200 är ju ingenting.

Jag handlar en massa från Amazon och har aldrig någonsin haft problem med dom.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Inte ens när man använder en vara FRÅN USA ?

Bara om du använder den i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

ebuyer.com är seriösa och bra.

Har kikat runt på deras hemsida och finner ingen information att dom levererar till andra EU-länder som tex. Sverige?

Permalänk

Android 4.1 Jelly Bean Walkthrough on Google Nexus 7

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en.... NUUUU!

Permalänk
Medlem

Attans att USPS inte tillåter att grejer med batteri skickas internationellt. Annars hade jag definitivt sett till att kompisen på andra sidan Atlanten hade skickat en SNART! Men men...
Det är väl ingen ide att tjafsa om plattans spec? Antingen passar den mina behov eller så gör den det inte. Gör den det inte är det ju bara att leta vidare efter något som passar. Eller?
Visst hade det varit bra med en sd-kortplats, men tydligen ska det funka att med hjälp av adapter ansluta ett USB-minne om inte inbyggda minnet räcker. Skulle funka för mig då det troligen bara skulle vara vid enstaka tillfällen som det skulle behövas. För mig alltså.
3G vore ju himla käckt, men inte superviktigt eftersom telefonen kan få bli mobil hotspot. (Att det skulle finnas WiFi "överallt" som föera påstår känner jag inte alls igen! Finns inte WiFi på värst många ställen där jag rör mig, men det är jag det.)
7 tum är perfekt storlek för mig. Smidiigt och bra att ha med sig. Har redan en Nook Color som jag trivs väldigt bra med, men lite bättre spec skulle inte vara fel. I och med att jag har en 7" platta klarar jag mig med rätt simpel telefon. En störrre platta - ja då kan jag lika gärna ta med netbooken.
Självklart passar inte en platta som denna alla. Det finns ingenting som passar alla! Särkilt inte i lågprissegmentet, där man väl får placera denna platta!