Problem med grafikkorten - IGEN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Problem med grafikkorten - IGEN

Hej

Har haft stora problem med mina 6970 CF. Slutade med att jag installerade om Windows och detta verkade ha löst problemet(hade tidigare skickat in datorn till Inet för service och de kunde inte hitta några andra fel än i själva Windowsinstallationen.

Iaf, nu har jag börjat få problem igen. Igår började skärmen när jag körde BF3 bete sig konstigt - det kom små horisontella streck upp lite här och där, och skärmen började "skaka". Den slutade skaka om jag gick ur BF3 och in i Chrome/Skrivbordet. Startade HoN för att se om det också var konstigt, och så fort jag kom in i startmenyn började skärmen se ut som "vågor". Väldigt svårt att beskriva, men tänk er att skärmen pulserar uppifrån och ner hela tiden.

Startade om datorn och då verkade problemen ha löst dig, tills idag då det började igen. Hörde ett "GRRRRR" ljud och sedan kom strecken upp igen och skärmen började skaka.

Setup
i7 950
XFX 6970 2GB
6 GB RAM
750W Corsair TX

Börjar bli otroligt trött på detta nu, det är nästan som om min dator konspirerar mot mig för att se till att jag inte kan köra med 6970's. Är det någon som haft samma problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

1. Installera om drivisar(driversweeper för att få bort de gamla)
2. Kolla temps medans du spelar(rekommenderar MSI afterburner appen till android/iOS)
3. Har du klockat grafikkortet?

Why procastinate now when I can do it tomorrow?