Mer mat + gainer gör att det känns som att jag bajsar knivar.

Permalänk
Avstängd

Mer mat + gainer gör att det känns som att jag bajsar knivar.

Hej
Har börjat träna till och från och då börjar jag äta mer och jag har börjat med gainer nu med och ska försöka hålla träningen.
När jag inte tränar så äter jag som vanligt och det gör inte ont att göra nummer två men nu när jag tränar äter jag mer (vilket jag gjort till och från några gånger) men varje gång jag gör det blir jag hård i magen och behöver gå på toa 2-3 ggr per dag och efter ett tag gör det så sjukt ont att skita så man vill inte gärna göra det, känns verkligen som det är rakblad som man trycker ut.
Någon som vet hur man kan fixa detta? Kanske blanda ut med lite laxerande medel? Har läst att det finns tabletter som gör att det blir som olja runt avföringen så den glider ut utan problem men hittar inget nu.

Permalänk
Medlem

Låter nästan som du får i dig för lite fiber.

Ju mer fiber du äter, desto mer måste magen/tarmen arbeta, och ju mer den arbetar desto lösare blir nummer 2.

Kanske käka några extra knäckemackor eller annat fiberrikt några gånger om dagen för att hålla igång?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chobi:

Låter nästan som du får i dig för lite fiber.

Ju mer fiber du äter, desto mer måste magen/tarmen arbeta, och ju mer den arbetar desto lösare blir nummer 2.

Kanske käka några extra knäckemackor eller annat fiberrikt några gånger om dagen för att hålla igång?

Nu när jag tänker på det så är det nog så att jag får i mig för lite fibrer. Tack ska testa att få i mig mer och se om det blir bättre