Upgradera Bios till am3+. Hjälp med villken bios verision.

Permalänk
Medlem

Upgradera Bios till am3+. Hjälp med villken bios verision.

Hej! Jag har införskaffat en FX/AM3+ processor och behöver då upgradera min bios på moderkortet. Jag har ett ASRock 870 Extreme3 R2.0 med verision p1.30
Men nu när jag ska välja villken bios jag ska updatera med finns det en herans massa verisioner av bios. Jag tänker att om man tar den senaste borde man få med alla nya uppgraderingar men biskrivningarna till varje bios är väldigt olika. Så jag vet inte villken bios jag ska välja!
Här kommer en länk på alla alla bios verisioner: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=870%20Extreme3%20...
Jag vill att det sak bli rätt från början eftersom det är så riskfyllt att updatera.

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Avstängd

1.80 12/8/2011 Windows®, låter rimligast

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

1.80 12/8/2011 Windows®, låter rimligast

Nej, updatera aldrig bios via windows!!!! kör via bios eller dosbox

Permalänk
Medlem

Tänkte på den men det står ju bara Update CPU code. Medans på 1.50 står det Update CPU code to support AM3+ CPU
Tror du att det funkar med den senare trots att det inte står lika utförligt?
Vad menas med att Update CPU code?

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Nej, updatera aldrig bios via windows!!!! kör via bios eller dosbox

Varför ska man inte det? Det verkar ju enklast!

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linan360:

Varför ska man inte det? Det verkar ju enklast!

Om windows crashar så är moderkortet dött

Permalänk
Medlem
Skrivet av linan360:

Tänkte på den men det står ju bara Update CPU code. Medans på 1.50 står det Update CPU code to support AM3+ CPU
Tror du att det funkar med den senare trots att det inte står lika utförligt?
Vad menas med att Update CPU code?

Senare Bios-versioner skall innehålla allt från de tidigare, om det inte uttryckligen framgår att något är borttaget.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”