Mest prisvärda mobila bredbandet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Mest prisvärda mobila bredbandet

Finns det något bra för max eller runt 100 kr i månaden som man kan använda på en iPad 3?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av dammskog:

Finns det något bra för max eller runt 100 kr i månaden som man kan använda på en iPad 3?

Kanske Telenor surfa? Kostar 79:- i månaden för 3mbit obegränsat surf.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dals-Ed
Registrerad
Jul 2007

ja telenor tycker jag funkar fint, har haft det på min laptop här ute i dom dalsländska skogarna

I7 4930k @ 4,35ghz 1,35v -I- H100i -I- Msi x79 gd65 (8d) -I- kfa2 geforce gtx 1080 exoc -I- 16gb Corsair vengeance 1600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av screamin-daemon:

Kanske Telenor surfa? Kostar 79:- i månaden för 3mbit obegränsat surf.

Obegränsad surf ja, men bara ca 7-10GB med full hastighet, blev blåst på Tele2's studentkampanj av identiskt erbjudande missade läsa hela finstilta delen.

Vilket bör inte funka emot dig ifall du använder det korrekt (Streama musik/video utan att ladda ned någonting som tar mycket plats) till skillnad från mig som enbart hade det bredbandet under min studentperiod och 3dsMax och UDK filer tar rätt mycket saft.

...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
lund
Registrerad
Dec 2010

rekommenderar http://www.telenor.se/privat/abonnemang/telenor-surfa/index.h... med 0 månaders bindningstid och simkortet kan du själv klippa med en sax

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Buddychrist:

Obegränsad surf ja, men bara ca 7-10GB med full hastighet, blev blåst på Tele2's studentkampanj av identiskt erbjudande missade läsa hela finstilta delen.

Vilket bör inte funka emot dig ifall du använder det korrekt (Streama musik/video utan att ladda ned någonting som tar mycket plats)

Jo Telenor ljuger då man endast får 15gb per månad sen sänks hastigheten till 0.5mbit.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

tror knappt jag kommer nå över 3gb om ens 1gb per månad 9 månader per år. Streamar gör jag via min iphone 4S.

alternativet är att jag kör datakopplingen via min iphone men det drar ju batteri och sånt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av screamin-daemon:

Jo Telenor ljuger då man endast får 15gb per månad sen sänks hastigheten till 0.5mbit.

Nja, efter 15GB så kan ditt konto stängas ned, efter ett visst antal GB (7-10GB) så sänks hastigheten. Dem är duktiga på att vara otydliga.

...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Telenor går bort rejält eftersom de inte verkar ha någon som helst täckning i området kring vår fäbod i Dalarna.

Funderar mest på TRE just nu, 89 kr i månaden och de verkar ha bäst täckning för de områden som är intressanta för mig om inte deras täckningskarta ljuger. plus att de har upp till 32 mb/s jämfört med tele2s (79kr/mån) 5mbit per sekund