Permalänk
Medlem

Själv rekomenderar jag Razer Naga Hex, perfekt mus.

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

Jag gillar min Steelseries Xai. Den ligger asskönt i handen och tar över inställningarna till de olika datorerna man spelar på. Du ställer in massa skit på den så det kan ta lite pletande innan du blir nöjd. Men den är go iaf!

Permalänk
Medlem

Qpad 5K helt klart, hade valt den så här i efterhand om jag vetat om problemen med min Mionix Naos 3200 som uppenbarat sig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Zowie EC1 om du har stora/normalstora händer och Zowie EC2 om du har småhänder.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Väldigt flashiga möss alla har, jag har kört http://www.dansdata.com/images/moremouses/wmo440.jpg sen 2008, och den fungerar bra.

Ja menar... det är ju bara en mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

En Microsoft 3.0, vad annars? Man behöver inge bling bling och massa färgglada knappar och inställningar.

Som Johanness sa, en microsoft 3.0 är underbar, jag har en mx518 oxå, men ville testa något annat. Då blev det en 3.0:a och jag är nöjd. Inte massa jädra bling bling

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Inte direkt en spelmus kasnke, men en logitech mouse perfomance MX funkar bra för min del, darkfield lasern är kung och funkar på alla former av underlag. provade för skojs skull på min laptop med en glasplatta på 8 mm över asfalt .. funkade!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av snina1:

Tack för alla svar! Ska kolla och testa imorgon men förmodligen blir det qpad då jag gillar deras style

Bra val. Gå och testa först innan köpet. Är säker på att du blir nöjd. Dessutom är Qpad svenskt.

Permalänk
Entusiast

Har haft en likadan Logitech Mx518 i 2 år nu och den är så bra att jag inte riktigt förstår varför du inte köper en ny likadan eller en uppgraderad modell av den från Logitech-Den är PERFEKT för FPSers!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

har en ca 6 år gammal 518 på kontoret, funkar perfekt. Inte en repa i färgen på den. Och en g400 hemma. Samt en g700 till laptopen.

Om något. Köp en begagnad 518. Ha den 6 år till. Oslagbar mus. G400 har problem med sensorn, inte lika precis som 518.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nirr1:

Steelseries Sensei eller deathadder.

Har MX510 och MX518 (första versionen) som jag använder hur mycket som helst. På senare tid fick jag möjlighet att "testköra påobestämd tid" en Sensei, och måste säga att den är riktigt trevligt.

Lite fix i inställningar sedan är det bara att köra, framför allt imponerande är liftofdistance som man kan få ner till nästans helt 0 beroende på underlag men ändå full kontroll när den ligger på plats.

Min hand är van vid MX518 form och storlek, och Sensie funkar bra i min hand trots lite skillnad i utförande. Misstänker att det gäller TS också iom att du är van vid MX518 sedan många år.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har haft både den äldre mx500 och mx518. När mx500 kom var den bland dem bästa vill jag minnas. Idag är mx518 en bra standard mus men skulle knappast kalla den perfekt eller oslagbar. Skulle inte säga nej till en på kontoret då jag har något skräp från dell här, och mx518 ligger som andra reserv i en låda hemma (efter razer mamba som är första reserv).

QPaden är speciell. Alla lovprisar den men jag tror inte den passar alla. Jag köpte en tidigare i veckan och i början var jag lite osäker på om jag gillade den. Bytte lite fram och tillbaka mellan qpad och mamban och övervägde för och nackdelar. Blev till slut qpaden som ligger framme, men det är ett väldigt close call. Den vann på bättre mjukvara, att mamban är rätt baktung pga batteriet samt att batteriet i mamban börjar bli slutkört efter lång och trogen tjänst.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Qpad 5k, skulle inte kunna klara mig med en annan mus.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Har haft både den äldre mx500 och mx518. När mx500 kom var den bland dem bästa vill jag minnas. Idag är mx518 en bra standard mus men skulle knappast kalla den perfekt eller oslagbar. Skulle inte säga nej till en på kontoret då jag har något skräp från dell här, och mx518 ligger som andra reserv i en låda hemma (efter razer mamba som är första reserv).

Jobbar just nu på att försöka få företaget att betala för ett mekaniskt tagentbord för "mina leders skull" HAH.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk

Själv föredrar jag Qpad 5K. Testat många möss, bl.a Steelseries Sensei, Mionix Naos 5000, IE 3.0, R.A.T 5, MX 518 och många andra men 5K är den jag föredrar.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

Steelseries Sensei!