Google Chrome världens mest använda webbläsare – för en dag

Permalänk
Medlem

Till Microsofts försvar så är faktiskt IE9 helt ok. Har ni inte provat det så gjört!

(Kör Chrome till vardags och IE8 & IE9 @ work)

Permalänk
Medlem

Safari.
Tyvärr fungerar ju inte firefox med Apple Magic mouse...

Värst av alla efter IE är dock Chrome. Aldrig gillat chrome, trots flera försök. Chrome gör mig bara arg.

Men jag verkar vara relativt egen om min åsikt med tanke på statistiken!

Permalänk

FFx får kortast laddtider med Fasterfox installerat. Dock så ökar det ju belastningen på webservrarna, så det är ju egentligen inget att uppmuntra. Kör Chrome iaf trots någon långsammare laddning då hela programmet är smidigare och fungerar bättre. Flikhanteringen fungerar smidigare.

Permalänk
Medlem

Firefox rullar på min burk hemma. Tyvärr måste vi ha IE på jobbet för att telia vägrar utveckla sitt ÅF-system för andra webbläsare.
Vi kör visserligen även Chrome för vissa saker.

Jag tycker att IE9 har tagit sig rätt bra, men det är för lite och alldeles för sent.
Microsoft borde verkligen köpa upp Mozilla rakt av precis så som organisationen ser ut idag och låta dem köra sitt race men implementera deras produkt i Windows. Det hade varit ett grymt bra drag som dessutom skulle gynna alla webbutvecklare som än idag strular med IEs idiotier.

Permalänk

Synd att inte fler prövar Opera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Är det så lite?
källa?
Jag har en Corsair GT Force 120GB

Stämmer det så går jag nog över till Chrome igen

Va? Jag kör alla program som behöver cache på min SSD, vad ska jag annars ha den till?
Det är ju vad den är gjord för, läsa och skriva småfiler snabbt. Som företag på en databas-server kanske du behöver fundera på det, men inte som privatperson.

Jag kör WoW, Windows swap (dock nedställd till 1GB, och används inte så ofta när man sitter på 8GB RAM), alla browsers m.m. på SSDn och har utnyttjat läs/skrivoperationer bara ett par % av vad jag skulle behövt göra för att vara i närheten av max (för att Intel ska kunna garantera 5 års levnadstid), så min wear level efter två år ligger fortfarande på 99% ok

Så oroa dig inte för slitage, den lär hålla lätt i 5år eller långt mer, och då lär du ha skaffat ny redan.

Intel säger att min SSD på 80GB klarar upp till 100GB per dygn i 5år minst, det blir en total överskrivning av all data och lite till varenda dag, vilket är bra mycket mer än en liten browser gör X)

Skrivet av FlummbulleN:

Synd att inte fler prövar Opera.

Jag kör iaf Opera Mini på alla mina mobiltelefoner Tyckte inte det gav mig mycket på datorn som inte FF redan fixade lika bra. Innan Firefox när det bara fanns IE/Mozilla körde jag dock Opera ett tag då den verkligen var mycket snabbare, men mot FF blev det lika snabbt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Waterfox, Firefox för 64-bit.
Snabbare och snyggare än Chrome!

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk

I Finland är tydligen Firefox överlägsen, men i resten av Norden är det IE som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av J3H:

Jag rekommenderar Waterfox, Firefox för 64-bit.
Snabbare och snyggare än Chrome!

Oh, Waterfox var skit nice. Tack!

Permalänk

Opera passar mig perfekt hur UI och snabbknapparna fungerar. Dock så tråkigt att sedan Youtube bytte design så kan det orsaka krashar och e-legitimation funkar inte genom Opera vilket tycker jag borde fixas från bankernas håll.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det bästa med IE, är hur snabbt och hanterbart det är att hämta hem en annan webbläsare.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Avstängd

Internet explorer for the win

Permalänk

Opera hemma, på mobilen och på plattan. På jobbet där någon jobbig variant av IWA körs blir jag tvungen att köra Fx med addons så det liknar Opera. Försökte Chrome med Operaliknande addons, men det var en hemsk upplevelse.

Permalänk
Medlem

Kört Opera hur länge som helst nu. Fattar inte varför fler inte använder. FF användare har ju alltid sagt att tilläggen är så bra men i Opera har man alltid fått dem funktionerna med.. Älskar speed-dial som varit integrerad länge nu med, hatar hur ff/chrome lösningarna funkar i jämförelse

Permalänk
Medlem

Så tråkigt att IE fortfarande har så negativ kritik. Det ä'r en mycket bra och kompetent webbläsare, väljer IE över FF alla dagar i veckan.

Till er som klagar på IE och inte har använt den på flera år, Thunderbird var inte alltid så rolig heller

Själv kör jag Opera och IE som backup.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Avstängd

Google Chrome fakkar med massa hemsidor hela tiden, dessutom fungerar det mycket dåligt med flash player!
Hellre FF som krashar en liten stund typ en gång i veckan och fungerar felfritt. Litar heller inte på google, stalkers

Permalänk

SRWare Iron!

Google Chrome fast med all datainsamling och auto update borttaget.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ceogar:

Så tråkigt att IE fortfarande har så negativ kritik. Det ä'r en mycket bra och kompetent webbläsare, väljer IE över FF alla dagar i veckan.

Till er som klagar på IE och inte har använt den på flera år, Thunderbird var inte alltid så rolig heller

Dock är ju IE Fruktansvärt långsam mot chrome

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Va? Jag kör alla program som behöver cache på min SSD, vad ska jag annars ha den till?
Det är ju vad den är gjord för, läsa och skriva småfiler snabbt. Som företag på en databas-server kanske du behöver fundera på det, men inte som privatperson.

Jag kör WoW, Windows swap (dock nedställd till 1GB, och används inte så ofta när man sitter på 8GB RAM), alla browsers m.m. på SSDn och har utnyttjat läs/skrivoperationer bara ett par % av vad jag skulle behövt göra för att vara i närheten av max (för att Intel ska kunna garantera 5 års levnadstid), så min wear level efter två år ligger fortfarande på 99% ok

Så oroa dig inte för slitage, den lär hålla lätt i 5år eller långt mer, och då lär du ha skaffat ny redan.

Intel säger att min SSD på 80GB klarar upp till 100GB per dygn i 5år minst, det blir en total överskrivning av all data och lite till varenda dag, vilket är bra mycket mer än en liten browser gör X)

Jag kör iaf Opera Mini på alla mina mobiltelefoner Tyckte inte det gav mig mycket på datorn som inte FF redan fixade lika bra. Innan Firefox när det bara fanns IE/Mozilla körde jag dock Opera ett tag då den verkligen var mycket snabbare, men mot FF blev det lika snabbt.

Kanske var lite väl nojig !
Men jag följde en tweak-guide som jag hittade nånstans i Corsairs forum, trodde det skulle vara bra?

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

samma här.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av chainzaw:

Google Chrome fakkar med massa hemsidor hela tiden, dessutom fungerar det mycket dåligt med flash player!
Hellre FF som krashar en liten stund typ en gång i veckan och fungerar felfritt. Litar heller inte på google, stalkers

Alldrig problem med Chrome typ

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Kör SRware iron, chromiumbaserat men "säkrare".. storebror google ser då mindre av mig
http://www.srware.net/en/software_srware_iron_chrome_vs_iron....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

FF är helt utan jämförelse den tekniskt bästa webläsaren idag och jag kan inte se någon anledning att att ens överväga någon annan webläsare. Chrome är sämre än FF på allt nu sedan FF fick ordning på prestandan i de senaste releaserna. IE är ingen alternativ av rent politiska skäl sen om den är bra eller inte kvittar, det är är IE och därmed diskad av rent marknadsetiska skäl.

Permalänk
Medlem

Var ganska skeptisk till chrome fram till typ version 6, sedan dess är jag fast.

Permalänk
Medlem

Använd det som passar dig.
I mina ögon är chrome en ren hype.
Väldigt många verkar ha noll koll om att firefox har andra "kanaler" än vanliga stabila Firefox. För den seriöse Firefox användaren finns det aurora/nightly/UX channel.

Alla som säger att firefox äter minne har noll koll om att Firefox är den webbläsare som idag äter minst minne. Mycket har hänt sedan Mozilla släppte 4:an som var rent av en flopp. Däremot måste man ha i åtanke att firefox 4 behövdes eftersom Mozilla har byggt vidare utifrån det stadium till vad Mozila firefox är idag. Ännu fler funktioner är under uppbyggnad när det gäller Mozilla firefox och det verkar också vara otydlig information gällande om att Mozilla värnar om användaren och inte tvärt om som alla dem andra gör. Mozilla är open source och har en mindre budget är vad Apple, MS och Google har och ändå kan Mozilla bygga en bättre webbläsare.

Permalänk
Medlem

Enda problemet med Chrome är flashfilmer som streams/youtube filmer. Ibland bestämmer den sig för att krascha.

Annars är det 9/10!

Permalänk
Medlem

Google chrome..

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Google chrome tycker jag är snygg som fan, stilren, enkel och snabb som fan

Permalänk
Medlem

Till er som tycker att firefox är segt, stäng browsern, gå till profilen, ta bort alla "sessionstore.js"-filer Ni tappar öppna tabbar, men de kan man ju öppna igen och nästa gång ni stänger browsern sparas de.

Segheten med att öppna/stänga browsern och segheten i youtubeklipp beror på den filen, den kommer att återskapas, men vara "städad" så det kommer inte att vara segt mer.

Jag köpte en SSD-disk för inte så länge sedan och tyckte att det var konstigt att saker och ting inte gick så mycket snabbare, men det berodde alltså på den filen.

Alternativet är ju att ta bort hela profilen, men det känns onödigt.

On topic så kör jag, som ni kansle räknat ut, firefox. Det känns som att Mozilla-comunityt jobbar hårdast för öppna webstandarder och mänskliga rättigheter och den biten, och där verkar övriga browsers ligga lite på latsidan faktiskt. FF är helt enkelt den mysigaste browsern

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Firfox så klart det bästa, gillar också alla add-ons med:)