Letar efter ett gammalt RTS (typ) där man odlade pumpor

Permalänk

Letar efter ett gammalt RTS (typ) där man odlade pumpor

Sååå, det kan låta konstigt men jag har för mig att jag nån gång för 10-15 år sen spelade ett demo av ett spel (kom med nån PC för alla-skiva) där man odlade pumpor och jag tror också att man krigade med dem (som ammo). Kommer inte ihåg mycket annat. Tror man kunde bygga traktorliknande grejer för att antingen harvesta eller slåss.

Nån som känner igen det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Sååå, det kan låta konstigt men jag har för mig att jag nån gång för 10-15 år sen spelade ett demo av ett spel (kom med nån PC för alla-skiva) där man odlade pumpor och jag tror också att man krigade med dem (som ammo). Kommer inte ihåg mycket annat. Tror man kunde bygga traktorliknande grejer för att antingen harvesta eller slåss.

Nån som känner igen det?

Du tänker inte på Rising Lands av Mïcroids?

Permalänk

Hittar inga bra screens/vids på Rising Lands men det ser f-n ut som om det är det spelet. Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Hittar inga bra screens/vids på Rising Lands men det ser f-n ut som om det är det spelet. Stort tack!

När du nämnde pumpor, RTS och den tidsramen så var det iaf det första jag kom att tänka på, fantastiskt spel, märkligt men ganska nyskapande!