Pärm-app för pdf'er, bilder, kalkyler osv?

Permalänk
Medlem

Pärm-app för pdf'er, bilder, kalkyler osv?

Jag sitter på jobbet och försöker hitta en smart app vi kan använda, istället för vanliga pärmar.

För varje projekt har vi minst 3st pärmar, med ca 40-100 papper i, dessa är i färg och vi använder många kartor som är i A3-format.

Som ni vet så kostar utskrifter pengar och jag tänker köpa in läsplattor istället för att få ner pappersförbrukningen.

Jag är på jakt efter en app, där man har sina projekt under en mapp. Man ska därefter klicka på ett projekt, t.ex. "Vindkraft område 2".
Därefter ska "projektet öppnas" och där man får fram flikar som i en vanlig pärm där man kan välja från 1-20, t.ex. 1: Material, 2: Kartor, 3: Arbetsorder osv.

Nån som vet av någon bra app som uppfyller mina önskemål?
Till detta skulle det underlätta ifall appen klarade av PDF, jpeg, word-dokument och ev. powerpoints också, men det är inget krav.

Samt OM det går, så vore det bra om det gick ha alla projekt i levande dokument på en server, alltså om jag ändrar något i originalet så ändras det även
på gubbarnas läsplattor ute i fält.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

En delad katalogstruktur i Dropbox kanske kan vara nåt?

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Skulle man inte kunna tänka sig någon form av hemsida, med en dokumentstruktur?
Så kan ni ha dokumenten lagrade på ett centralt ställe, där de sedan hämtas hem från "on demand".
Man får sedan använda Pages, någon pdfläsare osv för att läsa dokumenten.

Detta kräver dock lite mer krångel om man vill ha möjligheten att redigera dokumenten från paddan.

Permalänk

Att ha pdf:er lagrade i pärmar vore intressant för mig också (android användare).

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080