Förklara ogilla swtor vs gilla swtor.

Permalänk
Medlem

Förklara ogilla swtor vs gilla swtor.

Dum tråd kanske men jag kan inte låta bli att fundera på om det är jag som har dålig smak men jag tycker riktigt mycket om swtor när så många inte gillar swtor.

Undrar vad exakt det är ni inte gillar i swtor?

Själv är jag bara 39. Tar oerhörd lång tid på mig jag vet. Har mycket annat som tar tid men även om jag kunnat lira mer hade mitt 50ding tagit tid. Älskar liret, visst finns det saker som stör men inte tillräckligt för att hålla mig borta från det.

Lirade wow sedan starten, betalar ännu för det så jag kommer återuppta det igen, och ärligt talat fanns det inte jättemycket att göra där i början efter 60dinget.

Att jämföra wow som funnits sedan asfalten var en ny uppfinning med swtor som är färskt känns rätt orättvist. Självklart kommer swtor expanderas och bioware lära sig allt eftersom.

Att uppfinna "nytt" mmo, går det ens? Blir väl lite som att uppfinna hjulet gång på gång?

Inget ont från mig. Självklart respekterar jag er som inte gillar swtor men måste som sagt fråga vad det är ni inte gillar?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Dum tråd kanske men jag kan inte låta bli att fundera på om det är jag som har dålig smak men jag tycker riktigt mycket om swtor när så många inte gillar swtor.

Undrar vad exakt det är ni inte gillar i swtor?

Själv är jag bara 39. Tar oerhörd lång tid på mig jag vet. Har mycket annat som tar tid men även om jag kunnat lira mer hade mitt 50ding tagit tid. Älskar liret, visst finns det saker som stör men inte tillräckligt för att hålla mig borta från det.

Lirade wow sedan starten, betalar ännu för det så jag kommer återuppta det igen, och ärligt talat fanns det inte jättemycket att göra där i början efter 60dinget.

Att jämföra wow som funnits sedan asfalten var en ny uppfinning med swtor som är färskt känns rätt orättvist. Självklart kommer swtor expanderas och bioware lära sig allt eftersom.

Att uppfinna "nytt" mmo, går det ens? Blir väl lite som att uppfinna hjulet gång på gång?

Inget ont från mig. Självklart respekterar jag er som inte gillar swtor men måste som sagt fråga vad det är ni inte gillar?

Gav upp det redan i betan eftersom det inte tilltalade mig, men har hört tillräckligt för att ge ett svar då många av mina polare valde att köra Swtor, tror den sista höll ut i runt 1 månad som max lvl.

Levlandet ska vara bra och underhållande, dock säger de att det är mer som ett singleplayer spel med inslag av CoOp än ett mmo i den fasen.
När du sen när max level börjar problemen, PVEn är halvt obefintlig och helt enkelt inte på samma nivå som övriga MMOs det konkurrerar med, PVPn verkar vara ännu värre.

Permalänk
Medlem

Det har jag med hört. "Pven halvt obefintlig och inte på samma nivå som andra mmos", är den jämförelsen med andra nya mmos eller mmos som funnits ute länge?

Det jag egentligen funderar på är om alla som ogillar swtor nu kommer tillbaks/testar det i framtiden när det gått ett tag och det expanderats så det är i par med mmos som funnits ute ett tag vad gäller innehåll?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

PVPn är den sämsta jag upplevt i ett mmog så jag tröttnade efter att ha nått lvl 50. Kommer inte spela det igen för jag kommer vara upptagen med diablo 3 snart.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att detta spel just nu inte attraherar MMO raiders och andra som vill ha mycket saker att göra när man är level 50. Personligen tycker jag det är det bästa MMO:t någonsin då det är det enda sånt spel som lyckats hålla mig intresserad mer än en timme eller så, men jag är som sagt ingen MMO spelare egenligen.
Kör lite operations men oftast är det någon alt man spelar för att köra igenom klass berättelsen.

PVP är ok i warzones men det finns ingen matchmaking värt namnet och Huttball är totalt obalanserat mellan klasserna, så nej det är inte fantastiskt

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

du är bara lvl 39 och jag är bara lvl 48. Jag gillar att det inte är någon stress. Hade lika roligt på lvl 20 som jag har nu på 48. PvPn är också roande, men skulle väl vara läge för lite nya "kartor".

Det jag ogillar mest är väl att man nästan är tvungen att använda sin healercompanion om man vill ha så lite downtime som möjligt och kunna döda Elites (som Guardian)

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Allt jag skriver nedan är hur jag upplever spelet i relation till hur jag tycker att ett mmo ska vara, det är alltså inget allmännt omdöme på spelet eller "betyg", utan bara mina subjektiva åsikter! Förrutom delen med spelmotorn, det är ju katastrof oavsett hur man ser det.

Största bristen jag ser med spelet är att spelvärlden är tråkig, den känns liten och utan liv och rörelse. Jag får känslan av att springa runt i korridorer hela tiden, och allt runtomkring är bara kulisser. Det mesta känns bara som kulisser ärligt talat då det är så livlöst överallt. Man går förbestämda vägar när man gör alla quests och valfriheten i hur man questar och rör sig är obefintlig. För mig är spelvärlden grunden i ett mmo, känns den inte levande och rolig spelar det ingen roll hur bra andra aspekter i spelet är.

Sen har vi ju spelmotorn och hur den laggar sönder med många spelare på skärmen - det är ju helt katastrof i ett mmo, och troligtvis något som är väldigt svårt att fixa.

Med det sagt är det ju trots allt många som precis som du gillar spelet, och det är ju något ni ska glädjas över! Jag tror att uppskattar man storyn tillräckligt mycket så funkar swtor ypperligt, i alla fall upp till 50. Men för mig är inte storyn det viktigaste så det faller som ett korthus på grund av spelvärldens upplägg och brist på känsla.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Allt jag skriver nedan är hur jag upplever spelet i relation till hur jag tycker att ett mmo ska vara, det är alltså inget allmännt omdöme på spelet eller "betyg", utan bara mina subjektiva åsikter! Förrutom delen med spelmotorn, det är ju katastrof oavsett hur man ser det.

Största bristen jag ser med spelet är att spelvärlden är tråkig, den känns liten och utan liv och rörelse. Jag får känslan av att springa runt i korridorer hela tiden, och allt runtomkring är bara kulisser. Det mesta känns bara som kulisser ärligt talat då det är så livlöst överallt. Man går förbestämda vägar när man gör alla quests och valfriheten i hur man questar och rör sig är obefintlig. För mig är spelvärlden grunden i ett mmo, känns den inte levande och rolig spelar det ingen roll hur bra andra aspekter i spelet är.

Sen har vi ju spelmotorn och hur den laggar sönder med många spelare på skärmen - det är ju helt katastrof i ett mmo, och troligtvis något som är väldigt svårt att fixa.

Med det sagt är det ju trots allt många som precis som du gillar spelet, och det är ju något ni ska glädjas över! Jag tror att uppskattar man storyn tillräckligt mycket så funkar swtor ypperligt, i alla fall upp till 50. Men för mig är inte storyn det viktigaste så det faller som ett korthus på grund av spelvärldens upplägg och brist på känsla.

Håller helt med detta inlägg.

Permalänk
Medlem

- Grafik motorn är ett skämt.
- Zonerna är för småa och stela.
- Känns som ett singleplayer spel med multiplayer tillägg.
- Kameran snappar frammåt, när jag vill kunna titta bakåt (svårt att förklara).
- Allmänt för buggigt.
- PvP känns inte flytande.
- Svårt att markera folk, i PvP är det speciellt frustrerande när man inte ens ser alla friendlys på nameplatsen, sen visar dom även fel värde på HP ofta.
- PvE endgame är för buggat, när man inte ens kan döda sista bossen i t.ex EV så är det bara löjligt.
- PvE endgame är enformigt (olika svårighetsgrader ökar mest bara damage/hp, mer abilities hade varit att föreda) och för lätt.
- Lvling är byggd på story och när man når max lvln så försvinner storyn bara helt, förstår att det skulle vara svårt med story 24/7 men det ger ändå en känsla av att något fattas.

Och jag tror inte Jesus patchen kommer hjälpa något om dom inte fixar alla skit buggar. Tycker även att dom gjort det ganska uppenbart att spelet går ut på att lvl alts med legacy, eftersom man inte kan använde t.ex. en cyborg Warrior om man inte har lvlat upp en annan klass med cyborg rasen till 50.

Dock en av dom bästa lvling experience jag har haft, iaf första gången.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Avstängd

Spelet känns inte som ett MMO.

Permalänk
Medlem

Jag hade bestämt mig för att vara ett stort fan av SWTOR som skulle replaca många år i WoW.

Anledningen för att jag inte har subscribat vidare?

Biowares fula äckliga Hero Engine. Communityn säger till dom att den är skit. Men det struntar dom i.
Kom ihåg att någon frågade varför Hero Engine var så jävla pass dålig i Ilum World PVP (5-7 fps med en dator som klarar 40 fps på high med BF3 64 player).

Svaret? "NE MEN DET ÄR INTE HERO ENGINE AHAHHAHA DET ÄR EN LITEN KANON SOM GÖR SÅ ATT ALLA FÅR DÅLIG FPS"

...okej

/unsubscribe

Permalänk
Medlem

De håller på att ta bort Ilum nu, dailies och weeklys gör man numera i warzones. I 1.2 kommer det ett nytt open-pvp ställe.

Många buggar är nu fixade och snart kommer 1.2, alla ni som tröttnade tidigare, rekommenderar er starkt att prova på igen när 1.2 släpps. Kört en del på test servern och den är faktiskt riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Håller med om att grafikmotorn inte är den skarpaste kniven i lådan, den är rätt kass.

40 nu och lallat ensam på quesh i tre timmar.

Älskar liret. När jag äntligen når 50 så är det bara på nästa gubbe så man har att leka med i framtiden.

Som sagt. Intecsur på folk som inte gillar swtor, bara typiskt mig att fastna för det. Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag tyckte lvlandet var jätteroligt, det hade varit ett perfekt singleplayer spel.

Men det hela dog för mig när jag väld dingade 50 =/, dels pga delay, och obalanserad PVP. och dels pga spelet endast utnyttjar 2kärnor så min q66@3,2GHz flaskade runt 20fps i mer befolkade områden och i pvp.

Permalänk

Jag lirade highend pvp i WoW, (högst rankade 3v3/5v5 i battlegroup) och "highend, valor rank 70++" i SWTOR.

I WoW är pvp betydligt mer casual, en riktigt bra spelare mot en relativt dålig spelare med likvärdig gear är skillnad relativt liten. Det är först vid "taktik" i flera mot flera som det blir skillnad.¨

I SWTOR är det precis tvärtom, det är vanligt att man dödar 3-4vs1, men i flera mot flera så blir det genast lamt, speciellt om det är två riktigt duktiga grupper. Det går exempelvis att göra så att 1-2 healer inte kan göra något förutom att titta på (under en oändlig tid), kita melee's i timmar etc.

PVE i SWTOR är på tok för enkelt, det går exempelvis utan problem att soloa 5-man instancerna med sin companion.

Delay - ofta är det nybörjarna som klagar på det, ungefär som hur nybörjarna klagar på lagg i CS etc, etc. I 99% av fallen förekommer det ingen delay, utan bara att castingtime är animation+castbar..

Ibland blir animationen ett större problem, då exempelvis animationen för att hoppa tar lika lång tid oavsett vilken fart du rör dig i, vilket gör att om du springer med 50% boost så känns hoppanimationen 50% för långsam. Etc.

Det största problemet för mig med SWTOR är att det likt WOW går emot trenden att bli mer och mer casual, alla idioter skall får gear etc.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Det största problemet för mig med SWTOR är att det likt WOW går emot trenden att bli mer och mer casual, alla idioter skall får gear etc.

Tyvärr är det väl något vi får leva med om det ska finna lukrativa MMORPG i framtiden. Tror dessvärre inte att vi får se så många spel av typen Anarchy Online som kräver att man verkligen lägger ner tid på att lära sig och verkligen bygga sin karaktär. Det blir för nischat mot oss "MMO-nördar", vi är en för liten intressegrupp. Istället utvecklas spelen mot att bli "free loot for all". Beror bara på hur länge man orkar grinda ihop sina tokens eller commedations.

MMORPG-genren har sålt sin själ för att släppa in "idioterna". De som egentligen inte är så mycket för spelen och inte skulle spelat dem om det inte var för de lätta instanserna och enkla sättet att få loot. Kvar blir bara ett tomt skal till spel, ett avancerat webinterface där man med instant transport och X-realm LFG med automatisk matchning kan få allt man vill utan att färdas en meter i den virtuella världen vi en gång förälskade oss i. Man behöver inte ens prata med varandra längre. Spelet parar ihop grupperna och instanserna är så lätta att taktiksnack inte är nödvändigt.

Jag älskar SWTOR och dess innovationer. Jag älskar min sniper och mina companions. Tyvärr är de alla placerade i en (metaforiskt) steril och tom spelvärld utan själ och hjärta. Dailies? tjoho... 4-man? Spring, undvik grupper döda boss, få tokens. Taktik sa du...?

För mig är genren död om den fortsätter i samma riktning som WoW och bevisligen andra spel färdas.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk

Jag minns mina första stapplande steg i SWG, gick till fots från Bestine till Mos Eisley, det tog flera timmar för jag blev attackerad av Dragonets och försökte hela tiden gå en omväg runt alla djur, och så utforskade jag landskapet under tiden. Det var tider.

Permalänk
Medlem

Har sett allt för många WoW: (HO***) som klagar, både på forumen och in-game, även dem flesta är återkommande men krav på förbättring.

Vad är det dem flesta klagar på?

Det är förstås ett LFG-verktyg, som ex Dungeon Finder som wow hade, men det kom inte förens efter 4-5 år..

Dem flesta som klagar, som JAG (mina reaktioner och fungeringar nu.. ta det lungt, gråt inte) anser, är att WoW är på nedåtgång, ja, att sätta in ett par Pandor förklarar en del. Krama ur skiten medans det går..

Dem vill att swtor ska bli ett jävla WoW, bara för att BW hyllat WoW och sagt att dem ser upp till Blizzard, och för att lyckas med ett MMO så måste man snega åt deras håll.

Men det jag inte förstår är varför folk QQ:ar över SWToR. Endgame hade betydligt mer att erbjuda i 1.x än vad vanila wow hade, och buggarna var mer eller mindre dem samma som Blizzard tillhanda gav oss spelare.

Däremot så har BW/EA något att lära av ang Customer Supporten som nu suger.

Däremot så såg jag att dem denna helg har CS Droids in-game nu, som kommer att svara på frågar mkt tack vare att det är Weekend Trials denna helg med.

Men jag anser att allt QQ:ande kommer ifrån ex. wow:are.

Hoppas inte detta sticker i för mångas ögon nu.

Är bara så trött på att dem som klagar, fortsätter spela, om det nu är så jävla dåligt, spela inte då.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Skrivet av fue:

Har sett allt för många WoW: (HO***) som klagar, både på forumen och in-game, även dem flesta är återkommande men krav på förbättring.

Vad är det dem flesta klagar på?

Det är förstås ett LFG-verktyg, som ex Dungeon Finder som wow hade, men det kom inte förens efter 4-5 år..

Dem flesta som klagar, som JAG (mina reaktioner och fungeringar nu.. ta det lungt, gråt inte) anser, är att WoW är på nedåtgång, ja, att sätta in ett par Pandor förklarar en del. Krama ur skiten medans det går..

Dem vill att swtor ska bli ett jävla WoW, bara för att BW hyllat WoW och sagt att dem ser upp till Blizzard, och för att lyckas med ett MMO så måste man snega åt deras håll.

Men det jag inte förstår är varför folk QQ:ar över SWToR. Endgame hade betydligt mer att erbjuda i 1.x än vad vanila wow hade, och buggarna var mer eller mindre dem samma som Blizzard tillhanda gav oss spelare.

Däremot så har BW/EA något att lära av ang Customer Supporten som nu suger.

Däremot så såg jag att dem denna helg har CS Droids in-game nu, som kommer att svara på frågar mkt tack vare att det är Weekend Trials denna helg med.

Men jag anser att allt QQ:ande kommer ifrån ex. wow:are.

Hoppas inte detta sticker i för mångas ögon nu.

Är bara så trött på att dem som klagar, fortsätter spela, om det nu är så jävla dåligt, spela inte då.

Vad du och Bioware tydligen har missat är vad WoW saknade när det lanserades är totalt ointressant. Det är vad WoW har nu kontra det som finns i andra konkurrerande MMO:s som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Men det jag inte förstår är varför folk QQ:ar över SWToR. Endgame hade betydligt mer att erbjuda i 1.x än vad vanila wow hade

Det stämmer, men i Vanilla tog det lång tid innan man kunde komma åt den enda raid som fanns - Molten Core. Det fanns inga dailies att samla tokens för att köpa gear och kunna bli "raid ready". Man fick vackert göra fem-, tio-, och 15-manna (ja, bl a UBRS var 15 -manna i början) för att komma vidare. Det tog ganska lång tid och man var mycket i händerna på RNG. Så trots att WoW hade mindre vid release stod det i bättre proportion till hur lång tid det tog att nå dit.

I SWTOR tar det inte särskilt lång tid att riva av allt och stå där med full top gear, miljontals cr och tänka "Jahapp, vad ska jag göra nu? Blir väl en alt kan jag tänka...".

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Gillar:

Bra story

Ogillar:

Att jag tvingas gruppera mig med andra för vissa uppdrag.
Månadskostnad.

Sammanfattningsvis:

Hade det varit samma spel fast single-player (möjligen med co-op) hade jag spelat sönder det. Nu känns det som ett sjukt bra singleplayerspel som blir ett halvdant mmo.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av fue:

Men det jag inte förstår är varför folk QQ:ar över SWToR. Endgame hade betydligt mer att erbjuda i 1.x än vad vanila wow hade, och buggarna var mer eller mindre dem samma som Blizzard tillhanda gav oss spelare.

Skämtar du? Anledning till att folk älskade vanilla var just det fantastiska pve-endgame.
Du hade en klar linjär guildutveckling, där man kunde prata om ZG-guild, MC-guild etc.

Så här var SWTOR endgame

Vecka 1: Ding 50, rensar alla instancer 8-man/16-man på normal
Vecka 2: Har nu champion pvp gear, rensar samtliga på hardmode.

Nightmare var bara en upp-piffad variant av hardmode, som komiskt nog var så sönder buggad att bossar som SoA kunde antingen vara lättare än på hardmode eller omöjliga.

Jag hade aldrig tionese gear, inte heller centurion gear.. passade på t2 pve, för att jag fått t3 pvp.. fixade t3 pve men insåg rätt fort att det inte behövdes.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Skämtar du? Anledning till att folk älskade vanilla var just det fantastiska pve-endgame.
Du hade en klar linjär guildutveckling, där man kunde prata om ZG-guild, MC-guild etc.

Tror nog inte han syftar på Vanilla 1 år efter släpp.
När Vanilla kom så fanns inte ZG (kom nått år efter) MC var enda 40man, scholo, strat & UBRS var vart man hängde.
Nu fanns det ju inte hardmode på dessa (fast har bestämt för mig att det var ganska svåra vid släppet, kan vara att man inte var så erfaren på mmo + skitgearen).

Ge SWTOR ett år så har det säkert samma endgame contect som vanilla hade... (ZG,BWL etc.)
Fast man tycker ju att dom borde tänkt på lite mer att göra redan från början...
Kan tillägga att jag inte längre spelar heller i brist på kul i spelet.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker saknas för att det ska slå WoW i mina ögon är:

1. Animationer. Karaktärerna är löjligt tråkigt animerade.

2. Världarna saknar något. Det är som att det nästan är rätt men inte riktigt. Blizzard hade en kanonvärld redan vid release. Allt kändes genomtänkt och äkta. Man märkte helt enkelt att någon hade spenderat kopiösa mängder tid på att utveckla världen. Till och med Desolace och Shimmering Flats (även Feralas och Azshara) hade en grym känsla även om de i stort sett var helt tomma på saker att göra. Det saknas i SWTOR. Det är samma Art Direction på alla planeterna och det är dödstråkigt. Enhetligt? Visst. Roligt? Not so much.

Rent spelmässigt tycker jag det är kanon och framförallt är inte crafting dödstråkigt som i alla andra MMO. Men det saknas känsla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tottmeister:

Tror nog inte han syftar på Vanilla 1 år efter släpp.
När Vanilla kom så fanns inte ZG (kom nått år efter) MC var enda 40man, scholo, strat & UBRS var vart man hängde.
Nu fanns det ju inte hardmode på dessa (fast har bestämt för mig att det var ganska svåra vid släppet, kan vara att man inte var så erfaren på mmo + skitgearen).

Ge SWTOR ett år så har det säkert samma endgame contect som vanilla hade... (ZG,BWL etc.)
Fast man tycker ju att dom borde tänkt på lite mer att göra redan från början...
Kan tillägga att jag inte längre spelar heller i brist på kul i spelet.

Saken är den att STOR inte har ett år på sig. Fler och fler servrar ekar tomma på folk och detta är innan Diablo 3, GW2, Tera samt MoP är släppta.

Permalänk
Medlem

Gillar voice-over.

Gillar inte dåliga spelmotorn. Extra lagg på alla abilities och stuttering med crossfire och sli. Dåligt stöd för uit när man spelar med 3 skärmar. Rejäla drops när man går igenom rök.
Kanske sämsta spelmotorn sedan NWN 2.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det känns som det är gjort för den Amerikanska Köp och Släng marknaden där gårdagens spel inte spelas mer och man sitter och hypar nästa spel som kommer om 3 månader och redan nöter 4-5 betor. Man har en sorts digital AdHd nu när det kommer till spel och speltillverkare försöker med alla slag göra alla till lags utan att dom vet hur man skall komma tillbukt med att hålla kvar spelare.

Så man tager vad man haver, ett stycke Amerikanskt IP som StarWars och lite tidigare fungerad motorik från Singleplayer spel och så ett GUI som lätt skall snappa upp spelaren på 1-3 timmar för att "Hook'a" spelaren då detta oftast är likt ett tidigare spel, låt oss kalla det World of Warcraft så tror man sig ha en framgångssaga i skålen. Man hypar själv med att man har gjort någonting unikt, varje quest skall självklart ha en Voice-over och du skall dras med i din egna Hjältesaga.

Som det är nu så känner jag att man gjort en halvmiss, speler triggar inte min nyfikenhet eller intelligens (Den lilla jag fått) så jag köpte inte spelet. Jag var självklart intresserad till en början men sen såg jag varthän det barkade med spelet och valde då att inte bli mer besviken.

Jag önskade att något Svenskt Spelföretag skulle be och få ta upp (Betala för licens) StarWars IP't för en utveckling av hur ett MMO skulle kunna bli om man tänkte utanför lådan och ta tillbaka känslan av Episod 3-5. Då starwars ..var starwars..

Permalänk
Medlem

Lirat lite under helgen och stormtrivs. Såpass att jag inte kan låta bli att sura på de som lämnat, "varför gör ni så här? Ni tar ifrån mig ett spel jag gillar!".

Som sagt. Respekterar de som inte gillar det. Håller till fullo med om att grafikmotorn kanske inte var det bästa valet och att en del planeter är rätt glesa vad gäller "yta", "innehåll", kan inte förklara, hoppas ni förstår?

Pratade med den andra killen som är kvar i guilden. Vi spelar om lott, tidsmässigt, med varandra. Han dingade 50 rätt snabbt och han förstår kritiken om att det inte finns hur mycket som helst att göra efter 50 men han lirar på och hittar på saker att göra och han har samma inställning som jag. Content kommer, andra mmo's som finns ute nu hade inte allt från början heller.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Men man kan inte jämföra SWTOR med Vanilla wow. Vanilla wow var ju nytt för majoriteten av spelarna. Ingen hade spelat MMO förut och det tog extra lång tid att levla. Tog ju även sin lilla tid att förstå vad raid var, samt ordna gear för det.
SWTOR är ett mycket nyare spel, som borde ha tagit åt sig av andra MMO (mer än vad de har gjort med tanke på deras budget). Det är trots allt 7år nyare än Vanilla wow?

Jag slutade för att buggarna blev för mycket vid endgames och grafikmotorn var värdelös. Alla planeter och mellanlandningarna var också sjukt frustrerande. Till slut rörde man sig knappt från fleet och att ta sig till illum var man inte sugen på.
Storyn var dock grym.

Permalänk
Medlem

Själv så gillar jag SWTOR. Quest och leveling upplevelsen är ju ljusår framför andra MMOs som finns idag. Storyn och cutscenes gör ju att man verkligen lever sig in i spelet.

UIt är nog det som är i mest behov av uppgradering. Som tur är så verkar mycket vara fixat i patch 1.2 som kommer i början av april. Nu kan man själv flytta runt alla komponenter i UIt, ändra storlek etc. Användargränssnittet till auktionshuset har även fått en uppgradering så den inte kommer vara lika idiotisk som den är nu.

Själv har jag inte haft några som helst problem med grafikmotorn eller problem med prestanda. Jag gillar stilen på grafiken i spelet.

Att det är ett single player spel håller jag absolut inte heller med om. På varje planet så finns det ju heroic quests så man uppmuntras spela i grupper. Man får ju även social points om man gör quests i grupp. Så om ni inte går med i grupper så skulle jag snarare då vilja säga att det är upp till er själva och de ni spelar med om ni upplever SWTOR som ett singleplayer spel, spelet tillhandahåller ju i alla fall de flesta möjligheter och verktyg för multiplayer som andra MMOs (undantaget någon typ av automatisk LFG system men Bioware jobbar på ett icke-crossrealm LFG).