Längst ned i skrivbordlådan...min första mobiltelefon Hagenuk MT 2000

Permalänk

Längst ned i skrivbordlådan...min första mobiltelefon Hagenuk MT 2000

Ville bara dela med mig utav lite mobiltelefonnostalgi ifrån 1994:)

Letade efter lite kablar längst ned i skrivbordslådan...väldigt mycket hårdvara i mina hyllor och hurtsar...

Då dyker en låda som jag inte sett på länge upp...HAGENUK MT 2000...det är ju min första mobiltelefon från 1994!

Ingen Iphone precis men världens första mobil med ett inbyggt spel...Tetris!
Det var i princip vad den dög till..lite ringande samt mycket Tetrisspelande:)
Tysk ingenjörskonst på mycket hög nivå!
Telefonen med batteri väger nästan 400gram...den är 19cm lång, 6,5 cm bred samt 3 cm djup.
Ungefär som en stor TV-fjärrkontroll:)
Manualen som medföljde vid köpet hade bara ett språk....Tyska:)

Känns nästan som den är gjord under WW2...lite "Deutschland über alles" känsla.
Butiken där jag köpte den (Axlins Landskrona...senare SIBA eller ONOFF) var dock snälla och kopierade upp en manual på danska till mig...ROFL!

Fattar inte hur jag kunde köpa en grej utan svensk manual.

Tro det eller ej... men har mobilen på laddning...den laddar!

Egentligen väldigt imponerade då den inte varit igång sedan 1995...tysk kvalitet!
Kommer att lägga upp lite bilder så att ni "kids" får se vad vi lite äldre fick släpa på i mobilväg när vi var unga...;)
Något lite skumt och kul är att alla knapparna och skärmen är på framsidan av telefonen...medan högtalaren och mikrofonen på baksidan.

Så när man talar i telefonen så vet man inte om den är igång...alla andra ser vem man ringer...men det gör man inte själv om man inte tar luren från örat och vänder på den...!

Skall försöka få igång den...kanske spela lite Tetris på den:)

Nej:(...hur skall jag komma ihåg en nästan 20 år gammal pinkod...
Mobilen har ett Simkort modell större...som ett kreditkort!

OBS! Den lilla delen...chipet går ej att bryta loss..hehe!

Originalladdare finns såklart också.

Dessutom kvalitetsbatteriet...Spitzenqualität!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Någon som vet om man kan komma in i mobilen fast simkortet inte är aktiverat?
Vågar inte avbryta laddningen av min tyska älskling just nu...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Någon som vet om man kan komma in i mobilen fast simkortet inte är aktiverat?
Vågar inte avbryta laddningen av min tyska älskling just nu...

ibland går det. dock är simkortet du tänker på ett vanligt simkort som man inte ryckt ut den lilla biten på. oftast får man ju ett "kreditkort" som man sedan pillar ut den lilla delen på:)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Nja verkar inte gå...undrar om jag har pinkodspapperna kvar...måste kolla:)

Hade ju varit kult att ringa från den telefonen när man sitter på tåget eller åker buss!
Edit: Hade inte pinkodspapperna kvar...hade nog varit orolig om jag hade haft dem kvar...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb