Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Köpa iPad 2 nu?

Hej.
Funderar på att köpa en iPad till morsan när hon fyller år om en vecka. Hon bryr ju sig inte om vad den har för upplösning och processor precis.
Jag antar att 2:an går ner lite i pris nu när 3:an kommer, är det då smart att köpa den? Eller kommer 3:an vara helt extremt revolutionerande så att man måste ha den istället?
Vad skiljer de båda åt? Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

3:an kommer ju vara mycket bättre. ofc.

Skulle dock köpt iPad 2 om jag var du när du ska ge present.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

2:an skulle väl sjunka i pris med en 1000-lapp om jag minns rätt, citerat Apple själva. Fast du kommer nog kunna hitta dom billigare än så om du kollar Mediamarkt & Elgiganten t.ex. Största skillnaden jentemot 2:an, förutom att CPU'n är snabbare är att upplösningen är 4 gånger högre. Personligen så hade jag själv i dagsläget köpt 2:an om jag nu kände att ha nån av dom

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Priset är redan sänkt på ipad 2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Ipad 3 ska vara i samma prisklass som 2:an Någon enstaka hundralapp dyrare bara. Skulle ha satsat på Ipad 3.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
STOCKHOLM
Registrerad
Nov 2007

Priserna på iPad 2 sänktes tidigare i veckan med ca 800:- på store.apple.com/se/ .

Det är väl en ekonomisk fråga, jag skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en iPad 2 idag, skillnaden i pris är för liten den otroliga skillnaden i skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2007

Ipad 2, 16GB wifi finns nu på Elgiganten i Helsingborg för 2490kr och det är prisvärt oavsett att Trean kommer nu. Denna annons finns i City tidningen i helsingborg.

Chassi: Fractal R4 white, Intel 2600K, SSD 830 256GB , Asus P8Z68 V-PRO, EVGA GTX980 SC + Arctic Xtreme IV , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G9x, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Kanske värt att känna till att ipad 2 bara finns i 16GB numera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Cdon har ju rabatter på surfplattor just, ipad 2 bland annat.

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

iPad 2 16gb Wifi kostar 2999 på Media Markt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Jul 2010

Borde inte ipad2 prestera som en ipad3? De har samma processor, ipad3 har x4 så bra grafikkort men samtidigt x4 så stor skärm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

När det bara gäller present till en förälder så hade jag valt 2an, räcket gott och väl. Mina föräldrar använder 1an och dom nöjda.

Intel i7 6700k - Corsair H115i - Asus Maximus Hero VIII - Corsair DDR4 3000MHz Vengeance LED - Asus Strix GTX 1080 Ti - Corsair RM750x - Asus ROG Swift PG279Q - Samsung 840/850 Pro - Corsair Obsidian 750D - Asus Xonar Essence STX - Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av emahex:

Borde inte ipad2 prestera som en ipad3? De har samma processor, ipad3 har x4 så bra grafikkort men samtidigt x4 så stor skärm.

Upplevelsen blir nog ungefär detsamma ja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010

tjena är ute efter en surfplatta .. ipad 2 eller 3 är frågan ska bara ha den så ja kan surfa när ja reser och så .. reser rätt ofta så om 2 går ner mer kanske den är mest prisvärd. skillnaden på dom 2 är bättre cpu kamera å display?

Mvh
Erik

CPU: i5 3570k 3.8 Ghz Noctua U14S. RAM: 16GB. GPU: 390 nitro 8GB. Skärm ASUS VG248QE. LJUD Xonar stx. HDD Samsung 840 Pro 250.
Låda FD R5. PSU Corsair rmx750. OS Win 10 PRO 64.

Mouse Qpad 8k Keyboard qpad mk-85. Headset Qpad 90.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Mer RAM i 3an också. Den är också lite tjockare och tyngre än 2an.