Geforce GTX 680 "Kepler" samt SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vikham:

Jadu, det är nog bara en generell tolking om spelets fysikmotor av personen som skrev recensionen, som jag håller med om till 100%.

Du kanske inte har tänkt på det, men att ens ha en så bra "destructible environment" som bf3 har, så krävs det nog en väldigt genomarbetad fysikmotor för att få allt detta att fungera. Bara det tycker jag är bevis nog för att bf3 har "tung fysik" i sig.

Fysik anser jag när spelare interagerar med objekt som interagerar med marken.

Inte att

Spelaren skjuter raket mot vägg som då triggar en animation i form av explosion som sedan gör att väggen försvinner och byts ut mot partiklar i olika storlekar/chunks som sedan 99% faller genom marken.
Hade spelet bra fysik så hade en vägg sett annorlunda ut varje gång man skjutit en raket mot den, alla partiklar/chunks hade hamnat på marken i olika positioner varje gång, inte trillat rakt igenom marken. T.o.m Star Trek Online och Champions Online har sådant skit som landar på marken och spelaren kan sparka runt allt. Detta kräver i princip ingen prestanda då P4or orkar sådant. Och vi har ju flera kärnor som inte ens arbetar i spelet.

Men om du nu tycker BF3 har sådan "bra" destruction eller "fysik" som du kallar det. Så måste du nästan dregla över Red Faction 2.

Frostbite 2 har ingen bra fysik, hade den det så hade vi inte kunnat flytta runt enorma stolpar som fotbollar med våra fötter, tunnor vore tyngre och inte agera luftballonger. En jeep som kör in i en tank, det bör ta tvärstopp, istället spazzar jeepen ur och tanken flyttar på sig av någon anledning. Flygplan snuddar marken med valfri del av bakdelen och hela skiten säger pang. Flyger du däremot rakt in i t.ex. ett fordon på marken eller lfuten, ofta studsar man bara ifrån!

Bra fysik = Cryengine2, Source motorn, Geomod 2

Känner du igen förstörelsen? Är den lika bra som BF3? Klart den är. Det är ju därifrån DICE tog ideer! Allt ser precis likadant ut, bara såklart, 90 tal ut. Avancerat, think not.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Men va fan....

Är det ingen som reagerar på att ni får betala full pris på ett Geforce GTX 660 Ti som dom döper om till 680 bara för att det råkade prestera bättre än 7970???? deras mellanklass kort fular dom upp till flaggskepp... och spar på krutet som då redan borde finnas??? kommer då fan inte att köpa när dom gör så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Ang. texten i recensionen:

"DICE senaste Battlefield-titel bjuder på både DirectX 11-grafik och tung fysik."

Jag förstår inte, får Swec support och pengar från DICE eller något?
Vad är det för speciellt inom DX11 som BF3 använder sig av?
Var är den "tunga" fysiken? Pinsam fysik kan jag dock förstå

http://www.slideshare.net/DICEStudio/directx-11-rendering-in-...

Tung fysik = många beräkningar. Det händer mycket i multiplayer när granater, rakter och stridsvagnar går igång.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

http://www.slideshare.net/DICEStudio/directx-11-rendering-in-...

Tung fysik = många beräkningar. Det händer mycket i multiplayer när granater, rakter och stridsvagnar går igång.

Ok då pågår det mycket tung fysik i BF 1942.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Ser att många recensioner fortfarande inte har med bilduppdateringens lägsta värde vid speltesterna. En eloge till Sweclockers för detta

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk

Verkar som att Kingpin haft lite roligt med korten iaf

Sorry om det blivit postat redan, orkade inte sitta och kolla igenom varje sida

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Det stämmer jo.

Om du går under 59fps med Vsync så kommer du egentligen köra i 28.

Har något med responsen att göra.

Kör sjävlv med 3doverider som tvingar vsync och den sätter bara max 60fps.

känns som man borde märka när den slår över mellan 60 och 30 fps

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Blir nog ett köp utav 680 nu och se ett GK110! Någon som vet några rykten om när GK110 kommer ut?

Permalänk

http://vr-zone.com/articles/asus-gtx-680-2gb-overclocking-rev...

Med båda korten överklockade verkar ju skillnaden vara extremt liten

Permalänk

nu väntar jag bara på asus cuii kylaren, sen blir det ett köp

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Fel. Man kan inte påstå att en en beskrivning av en typ anv energi som är samma sak som en beskrivning av generel energi.

Nä, det var därför jag skrev "egentligen".

Hur som helst så är "Strömförbrukning" helt felaktigt, det är "Max effekt" som gäller. Någonstans såg jag "Effektförbrukning", men det känns ju lite sisådär...

Permalänk
Inaktiv

Tror endå det blir ett 7970 för mig när dom sänker priserna å msi släpper sin twin frozr

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Skulle aldrig handla i den butiken.

Mjo, läste en tråd eller två om saken och du verkar ha rätt. Synd, för priset var ju väldigt bra!

Skrivet av Diablo_Lino:

nu väntar jag bara på asus cuii kylaren, sen blir det ett köp

Jag tänkte också så men känns som att man då kan vänta i all evighet.
Först vänta på 4GB
Sen på eftermarknadskylare
Sen på GK110
Sen på GK110 med mer minne
Sen på GK110 med eftermarknadskylare
Då kanske Radeon 8xxx kommer
...osv

Någon gång måste man slå till och den gången är nu (för mig iallafall).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dispersion:

Verkar som att Kingpin haft lite roligt med korten iaf

http://hwbot.org/image/757366.jpg

Sorry om det blivit postat redan, orkade inte sitta och kolla igenom varje sida

1900mhz på GPU A MEN DE VA JU DÅLIGT ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

är det bara jag som tycker det är intressant att 680 har 3 gånger så många Cuda kärnor som 580 men bara har 40% bättre prestanda, det här får mig nästan att tveka lite har dom gjort en AMD och gett ut fel siffror? det kanske är GK110 har 1536 stycken.

Dom har höjt antalet kärnor, men de körs nu i standardfrekvensen för GPUn istället för att ligga på det dubbla.

Skrivet av Dimman:

Riktigt imponerande lansering av nVIDIA må jag säga...

Men, man får inte glömma att även sätta det i perspektiv till vad AMD presterat i förhållande till sin föregående generation. AMD's prestandaökning från 6970 -> 7970 är större än vad GTX580->GTX680 är.

nVIDIAs lansering är imponerande på så sätt att de lyckas få ut så sinnesjukt hög prestanda.
AMD's lansering är imponerande på så sätt att de lyckas göra en sådan markant ökning mellan generationerna, vilket om de fortsätter i den riktningen pekar på att de är på helt rätt spår och att vi kan se fram emot ett tightare race i framtiden.

Jag tycker vi har sett två ruggigt imponerande lanseringar med andra ord.

Det är just det som är grejen. Det här var egentligen uppföljaren till 560ti, som de kunde flytta upp till 680 eftersom AMD lyckats så dåligt. Nvidia har alltså dubblerat prestandan.

Skrivet av deexteer:

Av vilken anledning skulle du vilja byta grafikkort om några månader när dom du har klarar alla spel i flera år framöver? grafikkort för nästan 15000kr ju xD

Har någon 3x7970 så visar det att de antingen har mer pengar än de vet vad de ska göra med, eller så lägger de stor vikt på bragging rights och måste ha det absolut värsta. I båda fallen så skulle en sådan person uppgradera.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Njae... Håller inte med. 7970vs680 båda överklockade (dvs samma frekvenser i princip), så vinner ju 680 med ca 15-30% i några betydande spel. Å andra sidan vet man ju inte om de har fultweakat drivrutinerna för vissa populära benchmarks nu till lanseringen. Man blir smått paranoid x)

Visst så har de säkert gjort det, men det har säkerligen AMD också gjort.

Skrivet av schitzo:

Nvidia fans blundar för alla benchmarks och ser +10fps som 1000fps.

4 månader senare, nvidia kommer ut, klarar inte ens att slå AMD i Metro eller Witcher 2.
Och springer inte direkt iväg i de andra spelen heller.

Nvidia kommer ut med det kort som egentligen skulle varit nya generationens 560ti och slår nya generationens 6970 och du tycker att det är AMD som misslyckats? Jag håller dock med om att man börjar bli lite fundersam på vad de håller på med ändå om GK100/GK110 inte kommer förrän 4:e kvartalet. Det lär ju då få slåss mot 8000 serien.

Skrivet av Ahlen:

Åh vad trött jag blir när jag läser kommentarer som denna.. Det finns ingen riktig standard som säger att MB = Megabyte och Mb = Megabit... Det har blivit så att man skriver det som det på forum. Så det är inget fel med att skriva 2gb på i detta läget och om man vill vara extra tydlig så skriver man ut det hela.. Men tror nog du vet vad han mena så som resten av forumet gör.

Jo, det är just det det gör. Flera stycken till och med. Kan editera in länkar senare, men har lite bråttom atm.

Skrivet av schitzo:

Ang. texten i recensionen:

"DICE senaste Battlefield-titel bjuder på både DirectX 11-grafik och tung fysik."

Jag förstår inte, får Swec support och pengar från DICE eller något?
Vad är det för speciellt inom DX11 som BF3 använder sig av?
Var är den "tunga" fysiken? Pinsam fysik kan jag dock förstå

De säger liknande saker om andra spel, som t.ex. Shogun..det är bara för att visa att det just är ett dx11 spel.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Man hittar ju dock ett referens 7970 för 4000kr http://www.quizcore.se/sapphire-radeon-hd-7970-3gb/product_de...
Jag personligen kommer vänta lite på partnertillverkare och kanske priskrig.

Man ska aldrig jämföra priser på releasedagen, kort är alltid dyrare första dagen jämfört med senare när de alltid kan hittas på kampanjer eller obskyra skumma butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

...
Det är just det som är grejen. Det här var egentligen uppföljaren till 560ti, som de kunde flytta upp till 680 eftersom AMD lyckats så dåligt. Nvidia har alltså dubblerat prestandan.
...

I min värld har man inte dubblerat någonting förrän det finns på marknaden + att det bara är meningslös spekulation att säga så. Vem vet att AMD inte har en 8xxx alpha i något testlabb just nu med prestanda överlägsen 680? Antagligen med något tekniskt problem som inte fixats färdigt än precis som med nVidias kommande atm. Näh inte spelar det någon roll det heller. Meningslöst att spekulera om vem som är snabbast "internt i utvecklingslabben". Är bara intresserad av det jag kan köpa.
Dock trevligt att se att de gjort något åt strömförbrukningen. Skulle inte förvåna mig om de helt enkelt var tvugna, lite kalkyleringar som visade sig att de inte skulle kunna göra vinterns kort utan att spränga strömgränserna om inte arkitekturens elförbrukningsdesign fick lite utvecklarkärlek.
Som man sagt sedan ett tag tillbaka nu, det ser ljust när man blickar frammåt på grafikkortsmarknaden.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tunezz:

Ja du kan köra med 4st 680 om du vill
Och tänker du göra det, så måste du lägga upp ett galleri sen ;D

jag ska köpa 3x 680 4gb senare så tror jag ska dra till med vatten på alla 3;D

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Alltså.. Jag vill inte vara den som är den.. Men låter inte recensenten lite väl överraskad över att 680 får pisk i Surround/Eyefinity-testet..? Att ha hela 50% mer minne i ett spel som är ökänt för att äta gpu-ram till frukost bör i min värld betyda en jordskredsseger men så var ju faktiskt inte fallet heller.. Resultaten är snarare småmärkliga än en besvikelse.. Någon som vet om 4Gb-versionen av 680 faktiskt är på gång och i så fall när? DET kommer bli högintressant för oss med 3-skärmsuppsättningar isf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av iahve:

Är det ingen som reagerar på att ni får betala full pris på ett Geforce GTX 660 Ti som dom döper om till 680 bara för att det råkade prestera bättre än 7970???? deras mellanklass kort fular dom upp till flaggskepp... och spar på krutet som då redan borde finnas??? kommer då fan inte att köpa när dom gör så!

Du vet väl att pris är baserat på user value och inte något annat. Se det positivt - tämligen snart finns det något ännu snabbare för troligen ungefär samma peng - man måste inte köpa, se det som ett erbjudande. Vill du vänta på nästa chip så gör det - du kommer att få en mer prisvärd produkt då, men har å andra sidan inte marknadens just nu bästa kort under tiden fram till dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iahve:

Är det ingen som reagerar på att ni får betala full pris på ett Geforce GTX 660 Ti som dom döper om till 680 bara för att det råkade prestera bättre än 7970???? deras mellanklass kort fular dom upp till flaggskepp... och spar på krutet som då redan borde finnas??? kommer då fan inte att köpa när dom gör så!

Det här. Jag funderade lite efter den releasegrejen de körde på Webhallen igår. En av frågorna från publiken till han Nvidia-chefen var just: "Nu kallar ni det här för 'The fastest GPU in the world', men kan ni göra göra ett ännu snabbare kort?". Hans svar var kort: "Ja, det kan vi."

Min känsla kring hur han svarade var att de redan satt på ännu tyngre grejer, men inte ville säga det pga marknadsmässiga skäl. Målgruppen för gtx680 och som köper det här kortet på release är samma personer som sen kommer köpa ännu ett kort av dem när de släpper gtx680+ eller vad det kommer heta.

Permalänk
Inaktiv

Tänkte beställa mig ett gtx680 men vet inte vilken tillverkare man ska välja. Antar att det inte skiljer så mycket då alla är av ref design? Det enda kortet som verkar finnas i lagar för närvarande är Gigabytes. Är det något skumt med dessa då det är de enda som inte är slutsålda eller kan man köpa ett utan att behöva oroa sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Tänkte beställa mig ett gtx680 men vet inte vilken tillverkare man ska välja. Antar att det inte skiljer så mycket då alla är av ref design? Det enda kortet som verkar finnas i lagar för närvarande är Gigabytes. Är det något skumt med dessa då det är de enda som inte är slutsålda eller kan man köpa ett utan att behöva oroa sig?

Webhallen hade shitloads med ASUS 680or igår iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Tänkte beställa mig ett gtx680 men vet inte vilken tillverkare man ska välja. Antar att det inte skiljer så mycket då alla är av ref design? Det enda kortet som verkar finnas i lagar för närvarande är Gigabytes. Är det något skumt med dessa då det är de enda som inte är slutsålda eller kan man köpa ett utan att behöva oroa sig?

Billigt är bra, gigabyte lade sig säkert lite lägre i pris, konkurrenskraftigare, för att de vill sälja en större volym.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

I min värld har man inte dubblerat någonting förrän det finns på marknaden + att det bara är meningslös spekulation att säga så. Vem vet att AMD inte har en 8xxx alpha i något testlabb just nu med prestanda överlägsen 680? Antagligen med något tekniskt problem som inte fixats färdigt än precis som med nVidias kommande atm. Näh inte spelar det någon roll det heller. Meningslöst att spekulera om vem som är snabbast "internt i utvecklingslabben". Är bara intresserad av det jag kan köpa.

Men det är ju just det den gör. GTX 680 är vad som skulle ha varit GTX 660ti, men kunde döpas om och läggas som topp kortet eftersom AMD misslyckats. Jämför prestandan på 560ti med det här så ser du hur mycket prestandan i generationsbytet varit.
Det är dock inte ett argument för att välja Nvidia - det är prestandan och priset som avgör. Det är imponerande att Nvidia lyckats så mycket bättre, men eftersom de tar ut samma pris för samma prestanda så spelar det ingen roll för oss konsumenter.

Det ser ut som att de helt enkelt har valt att gå 2 olika vägar med sina lanseringsplaner, AMD har valt att plocka ut den prestanda de kan få ur 28nm tekniken på kort tid och sen släppa det och säljer de korten tills de hunnit perfektera tekniken och släpper sedan en ny generation då, medans Nvidia väljer att göra klart allt innan de släpper kort. Som du säger, och som jag även nämnde i mitt eget inlägg, så kommer det säkert nya kort från AMD ungefär samtidigt som Nvidia släpper de riktiga topp korten i Kepler, och de kommer nog att vara ungefär likvärdiga.
Resultatet blir att AMD får ha kronan i början när de precis släppt, men sen kommer Nvidia och tar över allt mer fram tills dess att båda har hunnit få det rätt, och släpper sina slutgiltiga versioner av den här generationen. Då lär det bli ungefär likvärdigt.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Tänkte beställa mig ett gtx680 men vet inte vilken tillverkare man ska välja. Antar att det inte skiljer så mycket då alla är av ref design? Det enda kortet som verkar finnas i lagar för närvarande är Gigabytes. Är det något skumt med dessa då det är de enda som inte är slutsålda eller kan man köpa ett utan att behöva oroa sig?

Det kommer säkerligen fungera bra, men jag skulle vänta på en version med bättre kylning och de överklockningsanpassningar som nämnts. Visst kan man fastna i att man alltid väntar på nästa grej, men det lär ju inte dröja länge. Det tog ju bara någon vecka eller två efter att 7970 släppts på riktigt (alltså när det fanns i butik istället för papperslanserings datumet).

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på ett nytt grafikkort, tänkte köpte HD7970 men nu är jag osäker

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd

Väntar in en bra kylare till denna innan köp. Asus DCII vore fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Nej, det stämmer verkligen inte med vanlig V-sync.
Men dom kanske bara menade när man använder Nvidias Adaptive Vertical Sync?
Annars så får Andreas Dimestam, Emil Björklund och Jonas Thörnqvist sluta röka svamp.

Jag har läst på lite. Och det verkar som att sweclockers påstående stämmer om man kör Doubble buffered V-Sync. Men om man kör tripple buffer så stämmer det inte. Förstod dock inte exakt hur det förhåller sig. Verkar dock vara så att många spel inte stöder Tripple buffer.

Läste här:
http://hardforum.com/showthread.php?t=928593

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klingon:

Väntar in en bra kylare till denna innan köp. Asus DCII vore fint.

vatteblock så är det löst

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |