Geforce GTX 680 "Kepler" samt SLI

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

3DVision låser VSync, resten av tiden kör du utan oavsett vad du tror.

VSync på en 120 Hz skärm låser till:
120
60
40
30
24
20
...etc.

Får du en "udda" framerate har du inte VSync på, men möjligtvis en maxFPS-inställning.

Det var ju mycket märkligt, för jag får nämligen udda fps med V-sync på.
Här gjorde jag ett test med V-sync i BF3:

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

GTX680 är ett fint kort utan tvekan. Prestandaskillnaden mellan korten är i snitt inte så stor, och det är i vissa enstaka titlar som nVidia korten drar iväg mer pga TWIMTBP. Nu när HD7970 finns för 3995kr så är det ett givet köp.

http://www.quizcore.se/sapphire-radeon-hd-7970-3gb/product_de...

Tycker mer att GTX 680 är ett givet köp. Kostar inte så mycket mer än 7970 men är bättre, mycket tystare, drar mindre effekt osv.

Permalänk
Snusfri

Ja tack, härligt att nVidia visar upp ett riktigt bra kort
Nu blir det till att skramla ihop till ett kort

Undras vad de kan tänkas kosta i Japan då mina päron skall dit i April, de borde kunna köpa med sig ett sådant hem till mig

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

580

kommer någon av dessa funktioner till 580 t.ex TXAA eller V-synk saken ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det var ju mycket märkligt, för jag får nämligen udda fps med V-sync på.
Här gjorde jag ett test med V-sync i BF3:
http://www.youtube.com/watch?v=FcCH5fOmKEs

Om jag fattat det rätt så är det på grund av att BF3 har tripplebuffering inbyggt i grafikmotorn.
Det är bara med doublebuffered V-sync som det halveras hela tiden den hamnar under gränsvärdet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Jag hittade precis guiden som jag själv lärde mig det ifrån, och den förklarar det bättre än jag kan, fast lite längre. Jag ser där också att jag ko ihåg lite fel om hur det funkar utan någon vsync alls, det läget använder fortfarande double buffering precis som vanlig vsync men den låser inte bilderna.
Det som händer är egentligen att första bilden skrivs till skärm bufferten och visas på skärmen, sen så skriver grafikkortet i buffert 1, men så fort det har gjort klart bilden i buffert 1 så växlas den med skärm bufferten, även om skärmen höll på att uppdateras just då. Det orsakar problem oavsett om FPSen är högre eller lägre än uppdateringsfrekvensen, om grafikkortet t.ex. kan producera 3/4:e delars bild/uppdatering så kommer den inte att hinna rita någon bild alls till den första uppdateringen, men till nästa så har den hunnit rita klart den första bilden som den jobbade på och halvvägs in igenom nästa. Om det då hinner göra klart den sista halvan av den bilden innan hela den förra har hunnit skickats till skärmen så byter den plats på buffrarna i alla fall så att buffert 1 med den nya bilden blir den nya skärm bufferten. Då blir resultatet att nästa bild som visas på skärmen består av övre delen från bilden innan det sista bytet och undre delen av bilden efter det sista bytet.

Kort svar på dina frågor (rekomenderar länken för längre svar, och den icke-förenklade men enkelt förklarat versionen):
Skärm bör inte göra någon skillnad, förutom just uppdateringsfrekvensen. Uppdateras skärmen oftare så ökar nog risken för att buffert bytet ska hända medans skärmen håller på att uppdateras, men jag kan ha fel där eftersom det kanske kompenseras av att varje uppdatering tar kortare tid.
Det påverkar respons tiden ytterst lite eftersom grafikkortet aldrig behöver vänta som vid vsync, men om respons tiden blir sämre så är det bara för att grafikkortet höll tillbaka en del av nästa bild för att den bilden inte var klar, du skulle alltså garanterat ha fått tearing annars. Det är dock så lite att det inte märks.
Slutligen så är det ju hur grafikkortet jobbar som påverkas, så ja, du kan tvinga på tripple buffering, men det fungerar bara i OpenGL spel enligt artikeln, utan att gå in på varför.

Satt precis och läste den guiden. Mycket informativ. Blev också skeptisk till varför Force Tripple Buffering bara skulle funka med OpenGL, är ju inte så jätte många spel som är byggda på det nu för tiden.

Kan man kanske testa detta på något sätt?

Känns rent spontant som att Tripple Buffering + V.Sync är det bästa av två världar. Jag har aldrig märkt av att responstiden blir lidande speciellt mkt, iaf. Om det nu är någon millisekund, så hade det inte hjälpt mig ändå i spel. De flesta är nog inte så snabba, om man inte är elit CS spelare. Påståendet om att musen släpar efter synbart är ju bara trams, hörde swec talade om det i fredagspanelen, att man kan dra musen och sen se muspekaren röra sig över skärmen i efterhand. Där tog dom allt i. Isf beror nog det på någon form av mouse smoothing inbyggt i spelet, (som det var i borderlands innan dom patchade bort det).

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det var ju mycket märkligt, för jag får nämligen udda fps med V-sync på.
Här gjorde jag ett test med V-sync i BF3:
http://www.youtube.com/watch?v=FcCH5fOmKEs

Om man tittar på dina siffror så ser du att den inte øverstiger 60, (63 kan vara ett ræknefel inom marginalen). V-synk gør att du inte får høgre fps æn din skærmfrekvens då dess uppgift ær att synkronisera varje renderad bild med bildskærmens uppdatering. Nær grafikkortet inte orkar rendera 60fps så kan du få under 60fps med andra ord, men inte øver.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Nvidia kastade ju ut en del av compute funktionaliteten med GK104. Jag antar motivationen var för att få mindre strömförbrukning, få ut kortet tidigare, samt att pressa priset för att klämma till AMD. Helt rimligt beslut då det är få som använder gamingkort för att köra CUDA.
Min gissning är dock att compute grejerna kommer tillbaka till GK110.

Precis om man vill ha bra gpgpu får man köpa Tesla.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

blir och vänta till vattenblocken kommer till den, då blir det köp!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det var ju mycket märkligt, för jag får nämligen udda fps med V-sync på.
Här gjorde jag ett test med V-sync i BF3:

Jo, det är lite av en förenkling att påstå att vsync låser FPSen (åtminstone om jag förstått det rätt). Du har en situation där ditt grafikkort nästan alltid klarar av att rita upp en ny bild på de 16.67 ms som det har på sig mellan varje uppdatering, och det kör då alltså i 60 FPS när det klarar av det, men ibland så klarar det inte riktigt av det och blir klar strax efter en uppdatering, och då droppar FPSen den korta stunden ner till 30 eftersom det den gången tar 2 uppdateringar innan nästa bild visas och grafikkortet har inte möjlighet att jobba vidare under tiden eftersom det inte har någonstans att lagra resultatet. Med andra ord, du växlar fram och tillbaka mellan 60 och 30 FPS under sekunden, och resultatet blir att snittet hamnar någonstans mellan de två värdena.
Samma sak gäller på sätt och vis även andra metoder, antingen så lyckas de producera en ny bild som kan skickas till skärmen vid nästa uppdatering eller så gör de det inte, men gemensamt mellan dem är att grafikkortet alltid kan fortsätta jobba på nästa bild utan att behöva pausa.
I teorin betyder det att, om vi t.ex. jämför double buffering+vsync med triple buffering, att om du driver något med väldigt jämn belastning där varje bild tar exakt 17ms att rita så kommer det med normal vsync att resultera i att grafikkortet nästan, men inte riktigt hinner klart med en bild 1 till uppdatering 1, och lägger sedan 0.33 ms på att slutföra bild 1 innan det tvingas vänta i 16.34 ms på att uppdatering 2 kommer så att det kan börja arbeta igen. När det händer så upprepas samma sak, det hinner inte skicka bild 2 i uppdatering 3, jobbar i ytterligare 0.33 ms och väntar sedan i 16.34 ms innan bild 2 skickas i uppdatering 4. Man säger alltså att FPSen blivit låst till 30.
Med tripple buffering däremot så hinner det fortfarande inte med att skicka bild 1 i uppdatering 1, men sen så lägger den 0.33 ms på att slutföra bild 1 och fortsätter jobba under de nästa 16.34 ms med bild 2, så eftersom det redan hållit på så länge med den bilden när uppdatering 2 sker så har den gott om tid (16.34+16.67=33 ms) på sig att slutföra bild 2 innan uppdatering 3. Det innebär också att det hinner jobba på bild 3 under 16 ms redan innan uppdatering 3, så det behöver bara ytterligare 1 ms på sig för att slutföra den, med gott om tid (15.67 ms) kvar innan uppdatering 4, så vid uppdatering 4 så har 3 bilder visats istället för 2, och ytterligare 1 är nästan färdig och kommer kunna visas i uppdatering 5. Det sägs alltså att FPSen inte är låst.
I praktiken så är ju dock belastningen inte så jämn, så ibland kommer vsync systemet att hinna i tid med sin nästa bild innan nästa uppdatering utan att behöva vänta, men inte alltid, och när det inte gör det så har det stora konsekvenser för de frames som kommer senare också.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Satt precis och läste den guiden. Mycket informativ. Blev också skeptisk till varför Force Tripple Buffering bara skulle funka med OpenGL, är ju inte så jätte många spel som är byggda på det nu för tiden.

Kan man kanske testa detta på något sätt?

Känns rent spontant som att Tripple Buffering + V.Sync är det bästa av två världar. Jag har aldrig märkt av att responstiden blir lidande speciellt mkt, iaf. Om det nu är någon millisekund, så hade det inte hjälpt mig ändå i spel. De flesta är nog inte så snabba, om man inte är elit CS spelare. Påståendet om att musen släpar efter synbart är ju bara trams, hörde swec talade om det i fredagspanelen, att man kan dra musen och sen se muspekaren röra sig över skärmen i efterhand. Där tog dom allt i. Isf beror nog det på någon form av mouse smoothing inbyggt i spelet, (som det var i borderlands innan dom patchade bort det).

Ja, tripple buffering är absolut det bästa av 2 världar, men vsync är inte något man lägger till på det, det är inbyggt. Visst, det är väl teoretiskt möjligt att få det att fungera på samma sätt som double buffering utan vsync, men det skulle ju ge absolut ingen fördel alls jämfört med att ha vsync på eftersom poängen med att gå över till tripple buffering är att alltid kunna fortsätta jobba utan avbrott, och det uppnås ju även med vsync.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Ja, tripple buffering är absolut det bästa av 2 världar, men vsync är inte något man lägger till på det, det är inbyggt. Visst, det är väl teoretiskt möjligt att få det att fungera på samma sätt som double buffering utan vsync, men det skulle ju ge absolut ingen fördel alls jämfört med att ha vsync på eftersom poängen med att gå över till tripple buffering är att alltid kunna fortsätta jobba utan avbrott, och det uppnås ju även med vsync.

Jag tror du har fått det om bakfoten. Läs inlägget ovan av SteveK. Tripple Buffering blir ju i princip meningslöst om man inte kör vsync. Tripple Buffering eliminerar ju i princip nackdelarna med Vsync + Dubbelbuffering. Notera dock att double buffering görs ändå även om vsync inte är aktiverat.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Ja du kan köra med 4st 680 om du vill
Och tänker du göra det, så måste du lägga upp ett galleri sen ;D

Haha nej det ska jag inte Väntar dock på någon annan som ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

jag ska köpa 3x 680 4gb senare så tror jag ska dra till med vatten på alla 3;D

Fan så härligt!

Permalänk
Medlem

Här är en ännu bättre artikel om V.Sync. Rätt kul att nörda ner sig i det
http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag tror du har fått det om bakfoten. Läs inlägget ovan av SteveK. Tripple Buffering blir ju i princip meningslöst om man inte kör vsync. Tripple Buffering eliminerar ju i princip nackdelarna med Vsync + Dubbelbuffering. Notera dock att double buffering görs ändå även om vsync inte är aktiverat.

Lol, jag skrev båda inläggen
Jag kanske var otydlig, men min poäng var att vsync är inbyggt i triple buffering, och att det alltså helt enkelt är "triple buffering" inte "triple buffering+vsync", just för att förebygga missförstånd om att det kanske kan finnas triple buffering utan vsync. Vi säger alltså samma sak med olika ord.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Kul att man köpte GTX 560 Ti.... Oh well, får väl se vad budgeten rymmer.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Lol, jag skrev båda inläggen
Jag kanske var otydlig, men min poäng var att vsync är inbyggt i triple buffering, och att det alltså helt enkelt är "triple buffering" inte "triple buffering+vsync", just för att förebygga missförstånd om att det kanske kan finnas triple buffering utan vsync. Vi säger alltså samma sak med olika ord.

Jag insåg det nu Lite Facepalm på mig där

Verkar som att man kan tvinga på tripplebuffering med Direct3D Overrider (en del av riva tuner). Ska ta och testa det med Alan Wake när ja kommer hem. Helt sjukt mkt tearing i det spelet utan vsync, och ojämn prestanda med vsync.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

finns det någon länk där man kan läsa om det?.. hade gärna viljat se i % om det finns någonstans

Det jag har sett är på sin höjd nån enstaka procent i väldigt få fall.
Om man ska köra SLI kan det däremot spela lite roll, men till singel kort är det ingenting du behöver tänka på.

Permalänk
Master of Overkill

Jag köpte 3x gigabyte 680 för 5 min sen på ringön i gbg billigt är det inte och 3 backplate + 3 vattenblock slangar och vätska och 360 rad och en 240 :):):)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Fråga angående treskärmssystem. Räcker 2gb minne för 5760x1200??

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

Fråga angående treskärmssystem. Räcker 2gb minne för 5760x1200??

Kommer bero på spelet, men med högre inställningar, nej. Den flaskhalsen syns tydligt i slutet när de testar just det och 7970 klarar sig mycket bättre än 680. Jag tror dock att 3GB fortfarande flaskar, åtminstone i BF3, men det är inget som jag vet säkert. 4GB i 4Gb varianten av 680 räcker nog, men jag vet inte riktigt hur det är med minnesbandbredden och om det skulle ge 7970 övertaget i alla fall.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Nu när HD7970 finns för 3995kr så är det ett givet köp.

http://www.quizcore.se/sapphire-radeon-hd-7970-3gb/product_de...

När någon länkade till samma hemsida under gårdagen, då gällande ett GTX 680-kort, så kom AMD-fanboysen och skrek om att den sidan är opålitlig och kan vara en bluff – så det bör även du ta hänsyn till när du refererar till deras låga pris som mycket väl kan vara en bluff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Mjo, läste en tråd eller två om saken och du verkar ha rätt. Synd, för priset var ju väldigt bra!

Jag tänkte också så men känns som att man då kan vänta i all evighet.
Först vänta på 4GB
Sen på eftermarknadskylare
Sen på GK110
Sen på GK110 med mer minne
Sen på GK110 med eftermarknadskylare
Då kanske Radeon 8xxx kommer
...osv

Någon gång måste man slå till och den gången är nu (för mig iallafall).

Blev så för mig också. nu lär min flickvän flå mig levande när hon för höra vad den kostade.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Blev så för mig också. nu lär min flickvän flå mig levande när hon för höra vad den kostade.

Eller kostade verkligen kortet 4600..... det kanske kostade 3000.... eller varför inte 2400

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Om man tittar på dina siffror så ser du att den inte øverstiger 60, (63 kan vara ett ræknefel inom marginalen). V-synk gør att du inte får høgre fps æn din skærmfrekvens då dess uppgift ær att synkronisera varje renderad bild med bildskærmens uppdatering. Nær grafikkortet inte orkar rendera 60fps så kan du få under 60fps med andra ord, men inte øver.

Fast jag vet att jag kan överstiga 60 fps med råge om jag sänker grafikinställningarna, och det är inte så konstigt för jag har en 120Hz skärm. 120fps är allstå maxtaket för mig när jag använder V-sync.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tvelander:

Jag köpte 3x gigabyte 680 för 5 min sen på ringön i gbg billigt är det inte och 3 backplate + 3 vattenblock slangar och vätska och 360 rad och en 240 :):):)

Skickades från m.sweclockers.com

SÅ SKA DET SE UT xd

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Fast jag vet att jag kan överstiga 60 fps med råge om jag sänker grafikinställningarna, och det är inte så konstigt för jag har en 120Hz skärm. 120fps är allstå maxtaket för mig när jag använder V-sync.

Jo, men samma princip gäller ändå, det är bara hur länge grafikkortet tvingas vänta när det gjort klart en bild som ändras.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Skrivet av SteveK:

Jo, men samma princip gäller ändå, det är bara hur länge grafikkortet tvingas vänta när det gjort klart en bild som ändras.

Jag visste hur V-sync fungerade innan du gjorde ditt inlägg. Men du vet väl att V-sync inte är samma som fps limit? För det låter som att du tror att V-sync bara förhindrar att fps överstiger 60fps.

Ojsan, jag trodde du var den andra killen som citerade mig.

Permalänk
Avstängd

Kommer dom att "fylla på" med mellanklasskort typ 660 efter detta?

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.