Grafikkortet fungerar ibland..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Grafikkortet fungerar ibland..

Hej! Har ett liiitet problem, ibland så får jag ingen bild på datorn.. öppnade datorn och såg att fläktarna inte snurrade (6870 windforce) testade med ett annat 6870 och samma problem.. fungerade ibland och ibland inte! samma sak med ett 8800gt. har testat byta pci port också med samma resultat!

För att få kortet att fungera måste man ta ut det och sedan sätta tillbaka det. Dock så fungerar inte alltid detta.

har: Phenom 955
2tb hårddisk
8gb ram
win7
600w nätagg
MSI 790FX-GD70 AM3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av k-tuning:

Hej! Har ett liiitet problem, ibland så får jag ingen bild på datorn.. öppnade datorn och såg att fläktarna inte snurrade (6870 windforce) testade med ett annat 6870 och samma problem.. fungerade ibland och ibland inte! samma sak med ett 8800gt. har testat byta pci port också med samma resultat!

För att få kortet att fungera måste man ta ut det och sedan sätta tillbaka det. Dock så fungerar inte alltid detta.

har: Phenom 955
2tb hårddisk
8gb ram
win7
600w nätagg
MSI 790FX-GD70 AM3

Känns som att nätagget inte vill ge ström till grafikkortet.
Testa i en annan dator eller något ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Mar 2004

När händer detta? Vid boot eller också efter boot?

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

det händer ibland när jag ska starta datorn (fläkten går inte igång på koret och jag får ingen bild) eller så kan jag sitta och surfa/spela/titta på film och helt plötsligt får jag svart skärm och kortet "dör" vid reboot så får jag ingen bild utan måste ta ut kortet och sätta i igen för att få det att fungera.. fast för tillfället fungerar inte det heller!!!

600w borde ju räcka för ETT 6870 och en hårddisk,prolle osv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av k-tuning:

det händer ibland när jag ska starta datorn (fläkten går inte igång på koret och jag får ingen bild) eller så kan jag sitta och surfa/spela/titta på film och helt plötsligt får jag svart skärm och kortet "dör" vid reboot så får jag ingen bild utan måste ta ut kortet och sätta i igen för att få det att fungera.. fast för tillfället fungerar inte det heller!!!

600w borde ju räcka för ETT 6870 och en hårddisk,prolle osv?

Ja, helt klart.
Har du tryck i BÅDA strömförsörjningskontakterna?

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av MyZk0:

Ja, helt klart.
Har du tryck i BÅDA strömförsörjningskontakterna?

Jag har tryckt i båda 6pins kontakterna! Har testat med molex-adapter-6pins för att utesluta att mina vanliga grafikkortssladdar inte fungerar med samma resultat.. ibland fungerar det ibland inte..

btw.. de är ett: corsair 600w v2 cx

En annan konstig sak är att när grafikkortet "dör" så måste jag stänga av med knappen på nätagget eller dra ut sladden.. och när jag knäpper på nätagget igen så startar datorn!! Dock fortfarande utan bild............