Varför kan jag inte få den här kabeln att fungera?

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte få den här kabeln att fungera?

Hej
Jag har haft den här kabeln i flera år nu, men aldrig lyckats få det att fungera som det är tänkt
Jag vill föra över filer från en dator till en annan

Kan någon förklara vad som jag gör fel?
Har två datorer med win 7, och kabeln skall stödja win 7, påstår dom.
Jag har tidigare försökt att föra över filer mellan två win XP datorer, men det funkade inte heller
Fy va less man blir.
Den var ju inte gratis precis!!!
Mjukvaran påstås vara inbyggt i kabeln
visar en bild

OBS
Deltaco svär på att den stödjer win 7
Vad tusan skall jag göra?
Någon support får man inte, Deltaco är odugliga.
Allt är bra när dom säljer något, men sedan tar det slut, dom tar inget som helst ansvar för deras produkter.
se gärna videon på YouTube, allt verkar helt skitenkelt.......

http://www.youtube.com/watch?v=hLnzRveq8eo

Visa signatur

Hawk

Permalänk

Antar att det är en bryggad USB-kabel du har, brukar vara bökigt med diverse drivrutiner som ska installeras på båda datorerna. Varför kopplar du inte helt enkelt en vanlig nätverkskabel mellan datorerna? Kostar ca 39 kronor om du nu inte råkar ha en hemma som de flesta har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Antar att det är en bryggad USB-kabel du har, brukar vara bökigt med diverse drivrutiner som ska installeras på båda datorerna. Varför kopplar du inte helt enkelt en vanlig nätverkskabel mellan datorerna? Kostar ca 39 kronor om du nu inte råkar ha en hemma som de flesta har.

Såg du på YouTub videon ?
Deltaco presenterar USB-linkkabel för filöverföring - LINK3

Kabeln behöver ingen installation och inga drivrutiner. Allt ligger inbyggt i Windows.

Meningen är ju att det skall gå fortare, 480 Mbit

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Skrivet av Hawk:

Såg du på YouTub videon ?
Deltaco presenterar USB-linkkabel för filöverföring - LINK3

Kabeln behöver ingen installation och inga drivrutiner. Allt ligger inbyggt i Windows.

Meningen är ju att det skall gå fortare, 480 Mbit

Nej, men kollade nu. Känns lite som att han i videon antingen inte förstår bättre, eller att de inte säger hela sanningen. Oavsett hur man vrider och vänder på det behövs någon form av drivrutiner, sen att det kanske går automatiskt (eller borde gå automatiskt, uppenbarligen fungerar det inte för dig) när du pluggar in kabeln är en annan historia. Säger ju lite emot sig självt när tom. på paketet står tyligt "Plug and play with auto install software" och dessutom följer med en cd-skiva...