Tidning motsvarande sweclockers?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Sep 2008

Tidning motsvarande sweclockers?

Haloj!

Missförstå mig inte nu, jag besöker Sweclockers dagligen och anser att det är den näst intill ultimat datorsidan.

Men jag söker även en tidning att kunna läsa om motsvarande typer av artiklar alltså recensioner om grafikkort, processorer och liknande då jag tycker att det ibland är skönt att slänga upp en blaska om man sitter ute eller andra tillfällen.

Så finns det någon sådan?

Med detta menar jag inte PC för Alla elr liknande tidningar då jag endast tycker att dom består av varje sak varenda nummer med hur man kan snabba upp datorn med det mest skälvklara tipsen..

Men jag hoppas att ni känner till något därute som jag kan finna intressant

Windows 10 I Gigabyte EP45-DS3 I C2D E8500 @3,6GHz I HD7970 3GB OC I CoolerMaster B700W I CorsairDominator 6GB I SSD 840EVO 500GB I
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Tips är ju att gå in till någon av de större pressbyråbutikerna. Vet inte hur det ser ut i gbg, men i både sthlm och malmö finns de största tidningsutbuden (åtminstone pressbyråns största) på centralstationerna. Den i malmö är nog störst tror jag, jävlar vad tidningar dom har där.

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2011

Har inte läst papperstidningar på rätt länge men jag har för mig att ComputerSweden och Microdatorn var snäppet bättre än andra.

Edit: Googlade och insåg att Mikrodatorn lades ner 2007 xD

Den har blivit ersatt av Tech-World som inte verkar helt pjåkig.

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Okt 2004

Datormagazin har jag prenumererat på några gånger. Riktigt härlig tidning, kanske inte så stort fokus på hårdvara iaf inte på djupet, mjukvaran brukar de gå mer in på djupet med dock.

WS1/Spel|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial m4 128GB|8TB|Manjaro|
WS2|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
WS3|HP Probook 4510s|C2D|4GB RAM|Corsiar Force 3 60GB|Debian|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Jag kommer ihåg att jag läste en tidning ett bra tag som mestadels handlade om Magic the gathering men inslag av en hel del datorspel och datorer. Vet dock inte hur det ser ut på den fronten men gillad tidningen oerhört mycket!

Kommer dock inte ihåg vad tidningen heter om den finns kvar.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Anaii:

Har inte läst papperstidningar på rätt länge men jag har för mig att ComputerSweden och Microdatorn var snäppet bättre än andra.

Edit: Googlade och insåg att Mikrodatorn lades ner 2007 xD

Den har blivit ersatt av Tech-World som inte verkar helt pjåkig.

Jag har alltid läst Mikrodatorn och blev riktigt ledsen när den lades ner. Tech-World är mer som typ ett Damernas Värld för IT-tekniker i kommunal verksamhet.

Datormagazin är annars bra, men med tiotals sidor utveckling kan den som inte programmerar ibland bli lätt uttråkad.

Intel Core i5 4670K, Asus Z87I-PRO, 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.