Permalänk
Medlem

Tips på gaming mus och tangentbord

Tjena!

Jag ska köpa nytt gaming tangentbord och mus och jag skulle vilja ha lite tips på olika tangentbord och möss
Jag kommer använda grejerna mest till spelande (duhh) och jag kommer sitta ca 3 meter ifrån datorn och köra datorn på min LED-tv.
Jag har lite krav på grejerna då jag har ett speciellt tema jag har i mitt kryp-in

Tangentbordet:
* Ska ha bakgrundsbelysning som ska kunna lysa rött.
* Röda mekaniska tangenter.
* Ska vara färgat svart eller mycket mörkt iaf.
* Ganska stilren design inte allt för superspacad.

Musen:
* Ska kunna lysa rött.
* Ganska stilren design inte allt för superspacad.
* Ska vara färgat svart eller mycket mörkt iaf.

Och helst ska båda vara trådlösa det är inget krav men skulle vara härligt om dom var det efter som jag sitter en bit ifrån burken.
Så kom med förslag!

Permalänk
Medlem

Tangentbord Q-pad mk-85
mus,,vet ej säkert men mionix kanske??

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

TBG= Logitech G110
Mus= Vet inte ! Kanske Logitech G300 till Logitech G500 vet ej!

Mvh!

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Mus: Razer Naga Molten Edition (kompis har den, och även om jag inte ser intresserad av World of Warcraft längre är looken helt okej och den röda leden underbar)

Annars Razer Mamba 2012, går att ställa in färg (dock bara scroll wheel som lyser) och den går att ha trådlös

Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200, underbar mus
Men som sagt, svårt att säga rakt på, du får
försöka känna på några om du har möjlighet.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Som mus skulle jag rekommendera Mionix Naus 5000. Har själv den, extremt bekväm att använda och väldigt stilren.
Som tangentbord skulle du kunna ta t.ex. logitech g510. Har för mig att razer skulle släppa en mass effect version av BlackWiddows tangentborde som skulle lysa i rött men hittar det inte :/

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Mionix Naos 5000!

Permalänk

Kör mitt G15 kan inget annat än älska det. Har haft det i 5 år. Fundera på att köpa ett till....synd bara att inte G15 v1 finns kvar Menmen...

Mus, venne en som passar din hand?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Om du inte kommer att välja trådlöst så är dessa bra alternativ.
Tangentbord: http://www.inet.se/produkt/6101693/qpad-mk-85-pro-gaming-mech...
Mus: http://www.inet.se/produkt/6606151/mionix-naos-5000-gaming-mo...

Lycka till

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

TBG= Logitech G110
Mus= Vet inte ! Kanske Logitech G300 till Logitech G500 vet ej!

Mvh!

Trådskaparen hade några krav: B l a.

* Ska ha bakgrundsbelysning som ska kunna lysa rött.
* Röda mekaniska tangenter.
* Ska vara färgat svart eller mycket mörkt iaf.
* Ganska stilren design inte allt för superspacad.

Och du rekommenderar "Logitech G110" Och det sämsta av allt, bara för att du har ett G110 så ska TS med köpa det!
Och det är inte ens mekaniskt!

Skrivet av Swedishg33k95:

Kör mitt G15 kan inget annat än älska det. Har haft det i 5 år. Fundera på att köpa ett till....synd bara att inte G15 v1 finns kvar Menmen...

Mus, venne en som passar din hand?

Samma svar till dig. Har ni inte läst TS krav? Han vill ha ett mekaniskt T-Bord med:

* Ska ha bakgrundsbelysning som ska kunna lysa rött.
* Röda mekaniska tangenter.
* Ska vara färgat svart eller mycket mörkt iaf.
* Ganska stilren design inte allt för superspacad.

Var träffar G15 rätt?

Som svar på Trådskaparens önskan!

Så rekommenderar jag, som många andra har gjort Qpad-MK-85-Pro som har allt du frågar efter!
Funderar starkt på att köpa "Stridsvagnen" själv Visst 1500kr är mycket pengar, men har man pengarna så är det inget att snacka om! Köp!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

För Mus så finns Razer imperator Battlefield 3 edition.

Jag gillar formen, dock kommer jag inte ihåg om den har en ny Sensor eller samma som Razer imperator före 2012 edition. Grym Design mindre bra sensor. min Razer imperator som jag fick så var sensorn helt fuckad, jag inväntar en ny dock.

jag tog mitt ärende till Razer direct och det gick snabbt att få byta den. dock hade min ÅF inte imperator 2012 i lager så jag väntar på den.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar Jag har nu vart ute och kollat runt där jag bor (Sundsvall) men det fanns inte så där jätte många olika tangentbord och möss att kolla på som var intressanta.
Men jag fick känna på lite olika tangentbord iaf tex Razer Lycosa, SteelSeries 6G v2, G110 och G19 och enligt vad jag har sett känt och läst så står det mellan QPAD MK-85 Pro och G110.
G110 hade alla funktioner jag vill minus då mekaniska tangenter fast den är mycket billigare så jag får se vad min ekonomi säger då den kommer vara ganska tight den kommande månaden med ny dator köp plus mus och tangentbord

Jag har nu iaf bestämt mig vilken mus jag ska köpa och det blir som många av er har rekommenderat Mionix Naos 5000

Fortsätt gärna att komma med förslag på tangentbord

Permalänk
Avstängd

6g v2 Mx518 G400

Permalänk
Skrivet av lillen99:

TBG= Logitech G110
Mus= Vet inte ! Kanske Logitech G300 till Logitech G500 vet ej!

Mvh!

Logitech G110 har inte Cherry MX Red-brytare, vilket TS efterfrågade.

OnT: QPAD MK-85 skulle jag utan tvekan rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

OnT: QPAD MK-85 skulle jag utan tvekan rekommendera.

Rekommenderar som ^
Har själv QPAD MK-85 och det är utav tvekan det bästa datorrelaterade köpet jag någonsin gjort, grymt bra känsla, alla knappar sitter där dem ska sitta, snygg design, har 4 olika inställningar på det röda ljuset, om så önskas: Svagt Ljus, Medium Ljus, Starkt Ljus och Pulserande Ljus för den som vill ha en sådan finess! Tycker själv att det Svaga Ljuset är bra nog när man sitter o lirar på natten. Är dock inte trådlöst, men du kommer nog inte att ångra dig!
EDIT: (Har också full N-key roll-over genom USB)!

Som mus så kan jag rekommendera Logitechs G700, lyser dock inte, men med den så har du valet att köra både trådlöst och genom USB, riktigt grym mus enligt mig, bästa trådlösa produkten inom sin genre.

Permalänk
Medlem

Microsoft Sidewinder X6 och X8

Oslagbar kombo.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Trådskaparen hade några krav: B l a.

* Ska ha bakgrundsbelysning som ska kunna lysa rött.
* Röda mekaniska tangenter.
* Ska vara färgat svart eller mycket mörkt iaf.
* Ganska stilren design inte allt för superspacad.

Och du rekommenderar "Logitech G110" Och det sämsta av allt, bara för att du har ett G110 så ska TS med köpa det!
Och det är inte ens mekaniskt!

Samma svar till dig. Har ni inte läst TS krav? Han vill ha ett mekaniskt T-Bord med:

* Ska ha bakgrundsbelysning som ska kunna lysa rött.
* Röda mekaniska tangenter.
* Ska vara färgat svart eller mycket mörkt iaf.
* Ganska stilren design inte allt för superspacad.

Var träffar G15 rätt?

Som svar på Trådskaparens önskan!

Så rekommenderar jag, som många andra har gjort Qpad-MK-85-Pro som har allt du frågar efter!
Funderar starkt på att köpa "Stridsvagnen" själv Visst 1500kr är mycket pengar, men har man pengarna så är det inget att snacka om! Köp!

Sur?
Just nu så funderar han på G110 ^^

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

WMO 1.1a och qpad MK-50