Intel core i7 2600k inbyggda grafikkortet (HJÄLP)

Permalänk
Medlem

Intel core i7 2600k inbyggda grafikkortet (HJÄLP)

Tjena, har just köpt mig en intel i7 2600k och tänkte använda den i en gammal burk men har redan ett grafikkort i datorn och om man tar bort det gamla och använder det inbyggda i intel i7 skulle det vara några problem eller aktiveras det direkt när man tagit bort det gamla ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjao:

Tjena, har just köpt mig en intel i7 2600k och tänkte använda den i en gammal burk men har redan ett grafikkort i datorn och om man tar bort det gamla och använder det inbyggda i intel i7 skulle det vara några problem eller aktiveras det direkt när man tagit bort det gamla ?

lär dig meningsuppbyggnad, fattar inte ett piss vad du har skrivit.

Permalänk
Skrivet av Tjao:

Tjena, har just köpt mig en intel i7 2600k och tänkte använda den i en gammal burk men har redan ett grafikkort i datorn och om man tar bort det gamla och använder det inbyggda i intel i7 skulle det vara några problem eller aktiveras det direkt när man tagit bort det gamla ?

Jag skulle nog gått in på "enhetshanteraren" och raderat bort det gamla grafikkortet först och dess drivrutiner innan jag kopplade skärmkablen till moderkortets grafikkort för att reducera problem. Dock, ja, det är bara att plugga i och ladda ner drivrutiner från ditt moderkorts hemsida eller från din skiva till moderkort och tuta och köra. Dock ska du inte ha höga förväntningar om du ska spela då kortet bara har 64mb videominne! Det är faktiskt rätt kraftigt, men det förlorar kraft p.g.a. att spel kräver lite mer än 64mb videominne, haha.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Har du ett moderkort som stödjer den inbyggda gpun i processorn?

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Inaktiv

"i en gammal burk"...låter inte som det är rätt sorts moderkort ens