Total War: Shogun 2 "Lost Connection to the game"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Total War: Shogun 2 "Lost Connection to the game"

Tjena!
Min kompis o jag ska köra Mp campaign men idag så när jag ska rehosta campaignen så blir han disconnectad hela tiden! tar 5 sekunder sen så blir han kickad av nån anledning. Båda har stängtg av brandväggen, jag har testat att portforwardra!
Hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2002

Den buggen har funnits sedan Shogun 2 släpptes, de har fortfarande inte fixat det. Det är helt ospelbart i coop campaign.

Intel Core i7 2600k @ 4.5GHz 24/7 Vattenkyld, Asus Maximus IV Extreme, 4x4GB Corsair Dominance 1600MHz (8-8-8-24), SLI Gainward GTX 580 "GOOD" Edition 1536 MB Vattenkylt, Intel X25-M G2 SSD 120GB, 2x Intel 320 120GB RAID 0, Corsair Obsidian 800D, Corsair CPMSU-1200AX 1200W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Zelloxy:

Den buggen har funnits sedan Shogun 2 släpptes, de har fortfarande inte fixat det. Det är helt ospelbart i coop campaign.

Ah, fyf*n!

En sak jag kommit fram till är detta:

• Ifall man endast rehostar från auto_save så får kompisen inte lost connection.

• Ifall man trycker på en military port så crashar motspelaren.

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Zelloxy:

Skrivet av LinusNeuman:

Tjena!
Min kompis o jag ska köra Mp campaign men idag så när jag ska rehosta campaignen så blir han disconnectad hela tiden! tar 5 sekunder sen så blir han kickad av nån anledning. Båda har stängtg av brandväggen, jag har testat att portforwardra!
Hjälp!

Nej det är desync buggen ni snackar om, den fungerar inte så.

Det där är antagligen något annat, vet att jag o en polare fick samma en gång när Shogun 2 släpptes, fungerade några timmar senare, så vi antog att det var Steam som fuckade upp.
Desync buggen gör helt enkelt så att ni blir osynkade, så om jag flyttar en armé, kan inte min polare se det då han t.ex är kvar i förra rundan, skitkonstigt.

Detta är dock helt CA's fel, de behöver göra om multiplayer kampanjen från grunden, det är nämligen ett jättekonstigt system, för båda spelarna skickar in information samtidigt har jag för mig, och den kan enkelt fucka upp och bli fel, därav desync, lösningen skulle vara att ha en host som sköter allt sådant, som i Civ 5.

"The error occurs when the data between the saves on the host and clients differs rather than a network desync."

EVGA GTX 1080 Ti | 4790K @4,8GHz | Fractal Design Celsius S24 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair SF450 | 3TB HDD | 120 & 1050 GB SSD | Fractal Design Define Nano S | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av MSIOCGenie:

Nej det är desync buggen ni snackar om, den fungerar inte så.

Det där är antagligen något annat, vet att jag o en polare fick samma en gång när Shogun 2 släpptes, fungerade några timmar senare, så vi antog att det var Steam som fuckade upp.
Desync buggen gör helt enkelt så att ni blir osynkade, så om jag flyttar en armé, kan inte min polare se det då han t.ex är kvar i förra rundan, skitkonstigt.

Detta är dock helt CA's fel, de behöver göra om multiplayer kampanjen från grunden, det är nämligen ett jättekonstigt system, för båda spelarna skickar in information samtidigt har jag för mig, och den kan enkelt fucka upp och bli fel, därav desync, lösningen skulle vara att ha en host som sköter allt sådant, som i Civ 5.

"The error occurs when the data between the saves on the host and clients differs rather than a network desync."

Ahaa.. Men problemet är att han inte ens kan joina. När han joinar så blir han kickad direkt. Det har ingenting med nåt om att flytta nån arme! :S