Total War: Shogun 2 "Lost Connection to the game"

Permalänk

Total War: Shogun 2 "Lost Connection to the game"

Tjena!
Min kompis o jag ska köra Mp campaign men idag så när jag ska rehosta campaignen så blir han disconnectad hela tiden! tar 5 sekunder sen så blir han kickad av nån anledning. Båda har stängtg av brandväggen, jag har testat att portforwardra!
Hjälp!

Permalänk
Medlem

Den buggen har funnits sedan Shogun 2 släpptes, de har fortfarande inte fixat det. Det är helt ospelbart i coop campaign.

Permalänk
Skrivet av Zelloxy:

Den buggen har funnits sedan Shogun 2 släpptes, de har fortfarande inte fixat det. Det är helt ospelbart i coop campaign.

Ah, fyf*n!

En sak jag kommit fram till är detta:

  • Ifall man endast rehostar från auto_save så får kompisen inte lost connection.

  • Ifall man trycker på en military port så crashar motspelaren.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zelloxy:

Den buggen har funnits sedan Shogun 2 släpptes, de har fortfarande inte fixat det. Det är helt ospelbart i coop campaign.

Skrivet av LinusNeuman:

Tjena!
Min kompis o jag ska köra Mp campaign men idag så när jag ska rehosta campaignen så blir han disconnectad hela tiden! tar 5 sekunder sen så blir han kickad av nån anledning. Båda har stängtg av brandväggen, jag har testat att portforwardra!
Hjälp!

Nej det är desync buggen ni snackar om, den fungerar inte så.

Det där är antagligen något annat, vet att jag o en polare fick samma en gång när Shogun 2 släpptes, fungerade några timmar senare, så vi antog att det var Steam som fuckade upp.
Desync buggen gör helt enkelt så att ni blir osynkade, så om jag flyttar en armé, kan inte min polare se det då han t.ex är kvar i förra rundan, skitkonstigt.

Detta är dock helt CA's fel, de behöver göra om multiplayer kampanjen från grunden, det är nämligen ett jättekonstigt system, för båda spelarna skickar in information samtidigt har jag för mig, och den kan enkelt fucka upp och bli fel, därav desync, lösningen skulle vara att ha en host som sköter allt sådant, som i Civ 5.

"The error occurs when the data between the saves on the host and clients differs rather than a network desync."

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Nej det är desync buggen ni snackar om, den fungerar inte så.

Det där är antagligen något annat, vet att jag o en polare fick samma en gång när Shogun 2 släpptes, fungerade några timmar senare, så vi antog att det var Steam som fuckade upp.
Desync buggen gör helt enkelt så att ni blir osynkade, så om jag flyttar en armé, kan inte min polare se det då han t.ex är kvar i förra rundan, skitkonstigt.

Detta är dock helt CA's fel, de behöver göra om multiplayer kampanjen från grunden, det är nämligen ett jättekonstigt system, för båda spelarna skickar in information samtidigt har jag för mig, och den kan enkelt fucka upp och bli fel, därav desync, lösningen skulle vara att ha en host som sköter allt sådant, som i Civ 5.

"The error occurs when the data between the saves on the host and clients differs rather than a network desync."

Ahaa.. Men problemet är att han inte ens kan joina. När han joinar så blir han kickad direkt. Det har ingenting med nåt om att flytta nån arme! :S