Tangentbord med annorlunda layout bla Del..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Sep 2008

Tangentbord med annorlunda layout bla Del..

Tjo!

Jag har förälskat mig en smula i tangentbord som är lite mindre och där Delete-tangenten
sitter bredvid piltangenterna. Det är otroligt praktiskt att ha Del precis vid tummen om man
redigerar film eller bild.

Har just nu ett ganska värdelöst Revoltec. Jag köpte det på Inet för en ganska billig peng
men det första jag fick funkade inte med versaler vid shift, endast med caps så det blev ett
byte. Det jag har nu funkar men många tangenter är helt vita och bakgrundsbelysningen
slutade fungera ganska snart.

Jag söker ett tangentbord med liknande layout på tangenterna och med belysning.

Några tips?

Ironiskt nog har jag antagligen utfört fler Win installationer och bråkat med fler konstiga problem än de flesta som skriver här men ändå är jag en NOOB!! Sug på den när du anser dig vara proffs och duktig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Sep 2008

Bara gamers här så jag förstår att jag inte får några tips alls.

Har kollat Inet, komplett och Dustin utan resultat. *suck*

Ironiskt nog har jag antagligen utfört fler Win installationer och bråkat med fler konstiga problem än de flesta som skriver här men ändå är jag en NOOB!! Sug på den när du anser dig vara proffs och duktig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Nu har jag inget direkt svar till dig, men bara en lösning jag tänkte på.

Razers Black Widow har funktionen att programmera om varje knapp, så du skulle t ex kunna göra om den högra CTRL (den brevid piltangenterna) till en DEL knapp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Apr 2010

Du kan göra det reyintaz sa på alla tangentbord. http://www.randyrants.com/2011/12/sharpkeys_35.html

det du gör är att du programmerar om en knapp så den agerar som en annan i registret.

| Enthoo EVOLV ITX | Z170-GAMING | I5 6500 3,2GHz | 8gb DDR4 | Intel 600p Series 256GB | MSI GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA 750 G2 | Acer Predator GN246HLBbid | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Sep 2008

Tack för tipsen men jag behöver fortfarande ett tb i samma storlek även
om jag kan programmera om tangenterna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Okt 2008

kolla på tradera? där säljs ju lite allt möjligt.

CPU - Intel i7 2700k @ 4,4ghz Kyl - Corsair H60 med 2st Corsair SP120 QE Moder - Asus P8Z68-V PRO GEN3 Ram - Corsair 16gb 1866Mhz VENGEANCE HDD - Corsair SSD Force Series 120GB, OCZ Agility 3 SSD 120GB + 4Tb lagring Grafik - Gigabyte Windforce 3X GTX 670 2GB SLI PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärmar Asus MG248Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2010

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Sep 2008

Tack för tipset. Det finns även på Dustin där jag hellre köper det. Rätt storlek fel layout. Funderade även en kort sekund
på det soldrivna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2010

Inga problem, dom är rätt svåra att hitta med kompakta tangenter tycker jag.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

i7 8700k | NZXT Kraken x62 | Asus Strix Z370-F | 2*8GB G.Skill Trident Z | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | NZXT H500i | EVGA SuperNOVA G3 750W | Samsung 24" CFG70 | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries Rival 310 + SX | Sennheiser PC360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Sep 2008

Nu är det nära men DEL satt på en mer udda plats än den jag önskar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Medzii:

Kör själv med det tangentbordet och jag gillar det verkligen, särkilt för att det tar upp så lite plats och för att det är billigt.

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!