Frågor om Skyrim

Permalänk

Frågor om Skyrim

Tjenare allihopa! Jag har spelat skyrim i ungefär en vecka och tycker spelet är helt fantastiskt.
Jag är en Khajiit och kör mycket på sneak och archery men använder mig också en del utav destruction spells.
Fundera nu på vilken vilken spell man ska använda mot vilken varelse. T.ex. Flames mot Spindlar osv.
Tack på förhand. RUUS RO DAAAH!!

Permalänk
Medlem

Om man använder sneak och archery så behöver man ju inte göra något annat någonsin. det är lite synd på det sättet.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte skyrim för det inte finns något bestämt sätt hur man ska spela. Hur man än gör så känns det som man fuskar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Om man använder sneak och archery så behöver man ju inte göra något annat någonsin. det är lite synd på det sättet.

Därför man skaffar Archery och Sneak overhauls samt Hardcore mod. Just nu har jag en mod som ändrar skadan på alla bågar och pilar samt gör att man får 2x i sneak skada det i kombination med att alla vanliga fiender har 100-150% mer hp och 50-100% mer armor gör att man inte kan köra one hit wounder utan att man faktiskt måste spela smart.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag gillar inte skyrim för det inte finns något bestämt sätt hur man ska spela. Hur man än gör så känns det som man fuskar.

Hur menar du? Kör utan hud och kompass med Hardcore mod så blir spelet 100gånger roligare och verkligen svårt och mer realistiskt pga att man måste äta,sova,dricka och träna (typ springa och hoppa mycket så man inte blir fett och seg ^^).

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnSneelPonny:

Fundera nu på vilken vilken spell man ska använda mot vilken varelse. T.ex. Flames mot Spindlar osv.
RUUS RO DAAAH!!

Jag har spelat flera ggr i veckan sen 11/11 & jag tycker fortfarande det är fantastiskt.:)

Ang. spells är det väl smartast att perka antingen-eller, tycker jag.
Draugr är ju känsliga mot eld, men shock är också roligt IMO.
Jag menar alltså att det i stort sett kvittar vilken sort du väljer, men att du lägger dina perks
inriktat på det du väljer - samt använder den sorten - så blir det bra hur du än gör.

.. Sen heter det "Fus" (force), "Ro" (balance) & "Dah" (Push). Fus-Ro-Dah. Drakiska ..

Permalänk

Jaha Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnSneelPonny:

Tjenare allihopa! Jag har spelat skyrim i ungefär en vecka och tycker spelet är helt fantastiskt.
Jag är en Khajiit och kör mycket på sneak och archery men använder mig också en del utav destruction spells.
Fundera nu på vilken vilken spell man ska använda mot vilken varelse. T.ex. Flames mot Spindlar osv.
Tack på förhand. RUUS RO DAAAH!!

Ett utrag ur en guide jag skrev på ett annat fora.

Tip #4. Know your enemy.

Read books within the game that are studies of the creatures you are fighting. For example if you read a book about Trolls, you will learn that their regeneration abilities are greatly hindered if they are burned, which means you should use flame based spells on them. Knowing your opponents weaknesses can be a great advantage on the battlefield.

Tip #5. Be ready for the battle before it begins.

By the time the first enemy even notices you, your summon should already be firing at him, your armor enhancing wards should be on, your spell should be fully charged, and if it is a big battle, your Runes (which damage the enemy if it comes too close) should be laid in strategic points.

Dold text
Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM