Fel "This game key appears to be incomplete."

Permalänk
Medlem

Fel "This game key appears to be incomplete."

Hej min kompis var och köpte world of warcraft battle chest.
Men varje gång man skriver in koden så står det:
An error has occurred.
This game key appears to be incomplete.
Tacksam för svar:D

Visa signatur

Speldator:Asus P8P67-M B3, Intel core i5 2500k (Arctic Cooling Freezer 13Pro), Asus Radeon HD 6870 Directcu,
Crosair Vengeance 8gb, XFX 750W Pro, Cooler Master Storm Trooper.
Andra dator:MSI-MS 7276, Intel core 2 quad q6600, Nvida geforce 8600 GS, FSP 460W

Permalänk
Medlem

Felmeddelandet indikerar ju att han inte fyllt i en tillräckligt lång nyckel.

Han har troligtvis inte fyllt i hela nyckeln, läs av nyckeln mer noga och se att ni inte missat en bokstav i början, eller ett bindesträck mellan grupperna av siffror/bokstäver.

Permalänk
Medlem

Han säger att han provat många gånger, så jag tror nog inte han har missat en bokstav.

Visa signatur

Speldator:Asus P8P67-M B3, Intel core i5 2500k (Arctic Cooling Freezer 13Pro), Asus Radeon HD 6870 Directcu,
Andra dator:MSI-MS 7276, Intel core 2 quad q6600, Nvida geforce 8600 GS, FSP 460W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rassea98:

Han säger att han provat många gånger, så jag tror nog inte han har missat en bokstav.

Ring supporten. Väldigt kompetent hjälp! Har fått hjälpa av dom flera gånger!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Han har inte förväxlat ett O med en 0 eller något sånt? Kolla igenom manualer m.m så det inte finns någon kod nån annanstans.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Han vill helst inte ringa...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioactiv:

Han har inte förväxlat ett O med en 0 eller något sånt? Kolla igenom manualer m.m så det inte finns någon kod nån annanstans.

Nej det finns ingen 0 eller o i koden.
Så det blir lite svårt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rassea98:

Hälsa honom att det inte är någon fara! Antagligen är det nått fel på cd-keyn (att den på nått sätt spärrats eller används redan) och därför strular. Hände med mitt diablo 2 jag köpte för några månader sedan men dom hjälpa mig på några minuter.

EDIT: Eller "antagligen" var kanske fel ord att använda.. Borde sagt "Kan vara".

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Är det rätt kod han slår in??
Jag har för mig att det är olika cd key på alla expansionerna. Det är vanlla wow skivans kod man slår in när man reggar sig har jag för mig.. Sedan finns det ju andra koder på expansionerna och då kanske det blir fel....
TROR att det kan vara något sånt...

Permalänk
Medlem

jag ville inte ringa supporten förut heller, men till sist så gjorde jag de (av en annan anledning men ändå)
gick huuuur bra som helst! skit trevliga va dem och extremt hjälpsamma!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rassea98:

Då är alternativet att maila men då kan det ta upp till en vecka att få ärendet löst.. ringer han så kan han antagligen börja spela om 30 minuter.
Att ringa supporten är gratis, antingen via Skype eller via Svenskt 020 nummer.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

det är inte så att han skriver i koden på fel ställe?, gjorde iaf jag när jag försökte vinna en d3 nyckel

inne på battle.net, tryck på "Account" längst upp-->games and codes--->add or upgrade game

och eftersom han köpte battlechest, måste han skriva i nyckeln för "vanliga" wow, vanilla wow först

Edit: se till så han är inne på eu.battle.net föresten, kanske kan bli fel annars?

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

vart köpte han spelet?

Permalänk
Medlem

Han ringde supporten och han fick ta ett kort på sin cd key och skicka till blizzard.
Hur lång tid borde det ta innan han får en ny cd key?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Rassea98:

Han ringde supporten och han fick ta ett kort på sin cd key och skicka till blizzard.
Hur lång tid borde det ta innan han får en ny cd key?

Någon timme till någon dag. Det kan variera. Dom brukar vara riktigt snabba.