Någon som testat AMD 7970 med Apple Cinema Display (minidisplayport)

Permalänk
Medlem

Någon som testat AMD 7970 med Apple Cinema Display (minidisplayport)

Sitter och skissar på en ny spelburk, och funderar lite på grafikkortet:

Sitter idag med 2 st Apple 27" Cinema Display och dessa har ju som känt minidisplayport. Idag driver jag dessa på ett ATI 5870 med 6 st minidisplayportar, och det funkar helt perfekt. Vill gärna veta om någon där ute har testat denna skärm på nya 7970?? (Har läst att visa tidigare ATI/AMD-kort inte funkat, trots minidisplayport)

Alternativet är såklart nya GTX680, men då behöver jag ett kort med 2 st displayport (för mini vågar man ju knappast hoppas på?) samt adaptrar.

Har ni testat något av dessa kort med Apples skärm får ni gärna droppa en kommentar, så jag kan bestämma vilket kort jag ska välja.

/Unzane

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en styck 27" cinema display (den utan thunderbolt) på 2st 7970 i crossfire utan problem
Fick bli AMD just pga mini-dp som verkar svårt att finna mini-dp > dp adaptrar till, men ångrar ingenting, funkar alldelers utmärkt.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Suveränt, vilket kort exakt använder du?

Hade önskat att det kom ett Gtx680 med 2 st displayport eller ännu hellre minidisplayport, men det verkar ju knappast dyka upp.

/unzane

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Sitter själv med en styck 27" cinema display (den utan thunderbolt) på 2st 7970 i crossfire utan problem
Fick bli AMD just pga mini-dp som verkar svårt att finna mini-dp > dp adaptrar till, men ångrar ingenting, funkar alldelers utmärkt.

Hej

Tänkte höra hur du kontrollera ljusstyrkan på dina 27" cinema display i windows 7.

Vad har du för märke för 7970 tänkte köpa XFX eller Asus.

Tänkte själv gå från Mac tillbaks till windows och stationär dator.

MVH

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!