Mitt tangentbord registrerar ett X varenda gång jag trycker på mellanslag

Permalänk

Mitt tangentbord registrerar ett X varenda gång jag trycker på mellanslag

Tjo!

Har ett fruktansvärt jobbigt problem. Varenda gång jag trycker på mellanslag så skrivs det ett X i ca 8 av 10 fall.. Vad beror detta på?

Är samma problem på flera datorer, så det kan inte vara något mjukvarufel tror jag.

Tangentbordet är ett sånt här: http://www.inet.se/produkt/6606228/tt-esports-meka-g1-mechani...

Någon som har haft samma problem?

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som glapp eller kortslutning någonstans.

Fick liknande problem med ett av mina tangentbord, det visade sig att jag hade varit allt för brutal mot det så ett par lödningar hade släppt. Dock inget värre än att det gick att lösa med en lödkolv och sisådär 10 minuters jobb.

Har du garanti kvar på det så skulle jag försöka använda den om du inte vet med dig att du har använt riktigt brutala mängder våld mot space-tagngenten.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Rör sig 'x' knappen när du trycker på space? Låter typ som samma problem som Blackwidow kan ha när man trycker på Caps, att A knappen åker ner

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Rör sig 'x' knappen när du trycker på space? Låter typ som samma problem som Blackwidow kan ha när man trycker på Caps, att A knappen åker ner

Mind=blown

ska se om det finns någonting under X, för den rör sig faktiskt såg jag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Mind=blown

ska se om det finns någonting under X, för den rör sig faktiskt såg jag nu.

Tillverkaren kan dock behöva skicka nya knappar om det är de problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Mind=blown

ska se om det finns någonting under X, för den rör sig faktiskt såg jag nu.

sitter väl antagligen något skit mellan knapparna, dra loss dem och kolla

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|