Hjälp.. behövs ny pasta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2010

Hjälp.. behövs ny pasta?

Hej, jo det är så att jag tog bort fläkten (för att blåsa bort damm osv) från ett gammalt grafikkort så att kylpastan som var på separerades.. Måste jag sätta dit nytt eller tror ni det går bra att bara sätta tillbaka det.. Frågar om råd då jag är helt noob om detta, aldrig använt kylpasta förr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Betelgeuse
Registrerad
Jun 2010

Om du inte har något extra så kan du trycka dit den igen om pastan är mjuk, annars så kan det bli mycket värre än ingen alls(om den är hård alltså, då den måste pressas ut mellan kylaren och processorn utan mycket mellanrumm som möjligt).

Core I7 4790k @ 4.5 Ghz med HT / 2x6 Gb corsair 1600 Mhz / MSI Z97S SLI PLUS / GTX 680 SLI/ 250 Gb SSD Samsung / 950W Corsair TX / kylning: helblocks LQ moderkort och CPU block på 3 st 2x120 mm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Betelgeuse
Registrerad
Jun 2010

se även till att det inte pressas ut så pass att det kommer på någon komponent då viss pasta är mkt strömförande.

Core I7 4790k @ 4.5 Ghz med HT / 2x6 Gb corsair 1600 Mhz / MSI Z97S SLI PLUS / GTX 680 SLI/ 250 Gb SSD Samsung / 950W Corsair TX / kylning: helblocks LQ moderkort och CPU block på 3 st 2x120 mm.