Sugen på HTPC men vet ej var jag ska börja

Permalänk

Sugen på HTPC men vet ej var jag ska börja

Hej!

Jag vill skaffa mig en HTPC för jag är less på att mitt PS3 hela tiden klagar om att codec inte funkar eller får up nå copyright grejj osv
Har en netbook men den börjar brumma ihjäl sig så fort den spelar 720p.

Det jag vill ha då är en HTPC som har en blu ray spelare (gärna en som går att göra regionfri med hjälp av mjukvara för jag kollar mycket på utländska filmer) och självklart klarar 1080p utan lagg och konstig fps. Det jag har funderat på är t.ex boxiebox eller rasberrypi men är orolig att de inte pallar trycket?

format är de vanliga.. .avi .mkv .iso (om det nu går) osv... max pris: 5k.. gärna under för jag är fattig student =P

den ska också ha support för subs som .srt, .ass, .sub osv

tänkte köra cccp+coreavc och något haxx att få blu ray spelaren regionfri...

en ssd i priset är inte ett måste men skulle vara ballt med en liten till OS, filmerna körs via extern usb3 hd eller usb minne.

edit: youtube, viaplay osv skulle vara fint om den palla med också i bra upplösning. Den får gärna kosta betydligt minder än 5k =P
help moi!

vad tror ni om detta typ? http://www.inet.se/kundvagn/visa/1630131/mitx_a

kan jag fixa ännu billigare på något vis?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Har precis samma åsikt som dig när det gäller PS3:an och ska också skaffa mig en HTPC snart.
Det jag tycker du ska göra är att skippa BlueRay spelaren på HTPC:n och köra BR filmer via PS3 som du gör nu.
Då droppar ju priset direkt med 1000:-

Sen ser det också ut som du har valt en mITX låda och mATX morderkort, det kommer inte få plats så bra
Asus E45M1-I DELUXE mITX finns ju också som nog är lite bättre till den lådan.

Permalänk
Medlem