Permalänk
Medlem

Loot?

Har dödat SK tre gånger idag, och sprungit runt och dödat elites, men har inte hittat en enda rare.
Hur stor skillnad gör MF i betan? Just nu har jag kanske 5%MF, kan det vara det som ställer till det?

Hoppas att det inte blir såhär svårt att hitta bra loot vid release.

Btw, stämmer det att det inte finns unika items i betan? Vet att det funnits en eller två items tidigare.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har dålig koll men är det gula som är "unika"/"Rare"? Jag vet att de inte är helt unika för specarna skiljer sig lite åt även på de sk "unika" föremålen. Gula har jag fått nämligen.

Permalänk
Medlem

rare = gul och ja det är så pass tidigt i spelet att man får förvänta sig att inte få mycket till loot.

ingen jävel kommer ju ens försöka farma act 1 normal då är man ganska blåst

Permalänk
Medlem

Är det inte så att man garanterat får en rare första gången man dödar SK på en char men inga fler därefter?
Levlat upp tre chars och fått en rare första gången på alla tre men inga fler därefter.

Detta för att Blizzard ska visa att det finns rares?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Är det inte så att man garanterat får en rare första gången man dödar SK på en char men inga fler därefter?
Levlat upp tre chars och fått en rare första gången på alla tre men inga fler därefter.

Detta för att Blizzard ska visa att det finns rares?

Man får alltid rare på första "killen" har nog inte hittat en ända förutom då, har heller inte hittat amulet och detta är trots 10-15h kanske på betan

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Du har väldigt hög sannolikhet att få en rare vid första SK avrättningen (funderar på vettig översättning för substantivet "kill") men du är inte garanterad en, jag har emellanåt bara fått några blå items vilket är ganska snopet.

Du kan få rare drop ifrån precis vad som helt dock, det är bara väldigt låg chans för det. Jag tror de fortfarande håller på att balansera dropchanserna under fasen då man levlar upp.

Såvitt jag vet så är amuletter flyttad till högre levlar än vi har tillgång till i betan i denna patch (närmar sig release), tidigare så har de ju haft väldigt låg dropchans i patcharna.

Rent generellt så kan man säga att olika patcher har haft helt olika sannolikheter för drops så det finns inget konsekvent med dem. De har helt enkelt testat sig fram och det är väl det man har en beta till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

rare = gul och ja det är så pass tidigt i spelet att man får förvänta sig att inte få mycket till loot.

ingen jävel kommer ju ens försöka farma act 1 normal då är man ganska blåst

Personligen så tycker jag man är rätt blåst om man lägger tid på att farma ngt innan hell

Permalänk
Medlem

Att du ens förväntar dig att hitta något i betan, är fan bara en liten del av act1.
I d2 orkade man ju inte ens loota i act1.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Fick rares på 4/5 karaktärer när jag dödade SK, har utöver det hittat 2st rare items från random fiender under kanske 6-8h spelande i betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Fick rares på 4/5 karaktärer när jag dödade SK, har utöver det hittat 2st rare items från random fiender under kanske 6-8h spelande i betan.

Vissa har tur

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hjälpsam

Största anledningen att det är extrem få Rares förutom den troliga på första SK slakten, är att med multipla prefix/sufix lätt kräver en itemlevel som är högre än vad monsterna kan droppa.

Vet inte vad formeln för ilvl är i D3, men anta för saken skull att ilvl=monster lvl. Varje prefix och suffix kräver olika ilvl beroende på vilka värden de har. Om du skall ha ett vapen med +damage% +attackspeed +lightningdamage och +Lifeleach till exempel så skulle den kräva (bara hypotetiskt) ilvl30, då mobsen är avsevärt mycket lägre level.

Man kan få rare dropps, men de kommer ganska givet vara rätt sunkiga då det måste vara lågvärda prefix och suffix för att den skall kunna droppas av ett monster som är ingame nu under betan.

Bäst itemlevel får du från smeden, och många som har noterat att om man skapar tex ett vapen som enligt beskrivningen kräver lvl14, men när man väl byggt saken så kräver den lvl15-16 eller mer. Detta för att den råkar slumpa prefix/suffix såpass högt att du inte kan använda prylen på grund av levelcap.

Jag har faktiskt hittat en legendary drop i tidigare betapatch, "The crudest boots". Då den inte har någon nämnvärd itemlevel då det är ett crapitem utan stats så kunde den droppa av ett crapmonster.

(inte min bild, men hittade samma boots)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Man får alltid rare på första "killen" har nog inte hittat en ända förutom då, har heller inte hittat amulet och detta är trots 10-15h kanske på betan

Amuletter kan inte droppa i betan sedan patch 15 så om du är ny till betan är det inte så konstigt
Har hittat flertalet rares utöver den man får för första SK killen men inte mycket att hurra för.

Och som svar till TS fråga angående 5% MF... i D2 började man känna av sin MF när man hade över 300%, med full MF gear så kunde man sitta runt 800% MF och uppåt och jag har en känsla av att det kommer vara liknande siffror i D3.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av incido:

Du har väldigt hög sannolikhet att få en rare vid första SK avrättningen (funderar på vettig översättning för substantivet "kill") men du är inte garanterad en, jag har emellanåt bara fått några blå items vilket är ganska snopet.

Om "loot-tabellen" beter sig liknande d2 så kan ju de blåa du fått varit s.k. "failed rares/uniques". Alltså, spelet vill droppa en rare eller unik men på grund av någon levelcap(monsterlevel?) så klarar den itne det. Då får du istället blå items med dubbla/tripla durabilityn i d2. Vet dock inte alls hur det funkar i betan, bara ren spekulation.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Amuletter kan inte droppa i betan sedan patch 15 så om du är ny till betan är det inte så konstigt
Har hittat flertalet rares utöver den man får för första SK killen men inte mycket att hurra för.

Och som svar till TS fråga angående 5% MF... i D2 började man känna av sin MF när man hade över 300%, med full MF gear så kunde man sitta runt 800% MF och uppåt och jag har en känsla av att det kommer vara liknande siffror i D3.

körde betan vid patch 13

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

körde betan vid patch 13

Okey.
Amuletter var hyffsat hög ilvl på dock och nu är det ännu högre vilket är anledningen till att de inte kan droppa längre.
Har personligen bara hittat 1 från patch 10 tills nu och då körde jag igenom alla achievements under en av patcherna och det kan jag säga tog ett gäng timmar

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hjälpsam

Meh, down for maintanance

Fick en random gul på The Betrayer innan, ett par rätt justa handskar med MF, Int och liferegen bland annat. Tänkte köra en scrnshot nu men kommer inte in.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Jag fick 1 gul första gången jag tog kål på SK.
2st andra gången
1st tredje gången.

Sen har jag fått endel feta magics på rare-mobs osv.
Rare-mobs verkar ju vara det som ska ge feta loots i framtiden.

Dvs, det ska inte löna sig att rusha förbi rare-mobsen för att döda diablo 100gånger på samma sag.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *