Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008

Dagens motsvarighet till dåtidens mus?

Hej,

Är det någon som vet vilken microsoft mus som är en motsvarighet till dåtidens Microsoft Mouse Optical Intelli 1.1?

Jag har idag Microsoft Mouse Optical Intelli 1.1 och gillar den som fan och är nyfiken vilken som man kan köpa idag som ska vara liknande denna föråldrade modell?

Tack på förhand

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Intelli 3.0 finns ju

Buh!! Nu blev du skrämd va?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

närmaste man kan komma är väl zowie EC2 antar jag. Typ exakt samma form.

Alternativt Steelseries Xai/Sensei

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | BenQ 2420Z 24" 144hz | Corsair K65 RGB MX Red | Zowie FK1 | Xtrfy XGP-L4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av sQuille:

närmaste man kan komma är väl zowie EC2 antar jag. Typ exakt samma form.

Alternativt Steelseries Xai/Sensei

Exakt hur är EC lika intellimouse 1.1 i formen?
Så olikt det går typ, ergonomisk högerhänt vs ambidextrous.

Mest lika är väll Kana med 1 stor sidoknapp på varje sida, dock mindre.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av lilja90:

Hej,

Är det någon som vet vilken microsoft mus som är en motsvarighet till dåtidens Microsoft Mouse Optical Intelli 1.1?

Jag har idag Microsoft Mouse Optical Intelli 1.1 och gillar den som fan och är nyfiken vilken som man kan köpa idag som ska vara liknande denna föråldrade modell?

Tack på förhand

Hittade en sådan på skroten på jobbet och använder den nu i jobbet. Riktigt skön mus, förstår varför du vill ha en, och är samtidigt intresserad av om det finns några "remakes"..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Comfort mouse 6000 är nog den nya ersättaren, nästan identisk design som 3.0, nyare sensor, lätt vikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av JBE:

Comfort mouse 6000 är nog den nya ersättaren, nästan identisk design som 3.0, nyare sensor, lätt vikt.

fast nu var det intellimouse 1.1 dom pratade om

Och comfort mouse 6000 är helt värdelös för spel, sämsta sensorn möjligt.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh