AMD Radeon HD 6800 Series pixlar

Permalänk

AMD Radeon HD 6800 Series pixlar

Hej

Som titeln lyder så har jag lite problem med pixlarna på mitt Radeon kort.

Då jag startar spel är det alltid en massa fyrkantiga rutor som flyger omkring lite här och var.

För att förtydliga det har jag en liten bild på problematiken

http://s1070.photobucket.com/albums/u497/Elimitaded/?action=v...

Något som vet varför detta händer?

Händer endast då jag nystartat ett spel och håller på ~1 minut, sen far det bort.

Permalänk

Ser ut som artefakter, uppstår oftast vid överklockning av grafikkort när man når gränsen då grafikkortet inte orkar längre.
Du kan googla lite på det så får du nog svaret du söker men för mig så ser det ut som så

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 960T BE @ x5 3.0Ghz | Moderkort: ASUS M5A78L-M LX | GPU: XFX - AMD Radeon HD 6770 | Minne: 8GB Corsair VENGEANCE CL9 | Chassi: Fractal Design R4 | HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3| Skärm: BenQ XL2420T - 120hz | Laptop: Lenovo T420 - Iphone 4S

Permalänk

Kollat lite snabbt och sett att grafikkortet ligger vid 58 grader och att de som brukar få problem med detta ligger ~80 grader + att de får problem efter det att de spelat spelet ett tag. Jag får dessa artefakter då jag precis startar spelet och sen far dom bort.

Permalänk
Medlem

Har också pixelproblem med mitt kort ett 6850, fast bara i ett enda spel hittills, Skyrim. Har ingen aning vad det kan vara som gör detta. Har provat olika drivrutiner utan resultat. Alla andra spel fungerar utmärkt så det är inte artifakter.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.