Spotify-Pause-Script för YouTube

Permalänk
Inaktiv

Spotify-Pause-Script för YouTube

NY VERSION: YouPause
Tjena!

Tänkte dela med mig av ett Autohotkey-script jag har skrivit och kompilerat.
Det enda skriptet gör är att hindra Spotify och YouTube från att skapa fullständig kakafoni.

När du går in på en YouTube-video kollar skriptet om Spotify spelar musik och pausar då den.
När du sedan lämnar videon återtas uppspelningen på Spotify. That's pretty much it..

Kanske finns någon mer än jag som stört sig på detta och kan ha nytta av det ^^
Om ni gillar skriptet så lägg en genväg till det i autostart.

BTW.. Jag har valt att inte låta skriptet ha några ikoner varken i Aktivitetsfält eller vid klockan så för att avsluta görs det via processlistan i aktivitetshanteraren. Om så önskas kan jag kompilera en ny med ikon vid klockan.

Nedladdningslänk: http://dl.dropbox.com/u/24580186/YouPause.exe

Happy Pausing

//Hakz

Permalänk
Medlem

Sjukt bra, blir att testa när jag kommer hem!

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ePoint:

Sjukt bra, blir att testa när jag kommer hem!

Do so har inte testat med FireFox, Opera eller Safari men de borde funka fint!

Permalänk

Sweet! Händer ju dagligen att man stöter på ljud från YT+Spotify samtidigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av plattangen:

Sweet! Händer ju dagligen att man stöter på ljud från YT+Spotify samtidigt.

Indeed! God damn annoying ^^ verkar inte bara har vatt jag som stört mig på det då ;D

Permalänk

Grymt, funkar skitbra!

Permalänk
Medlem

Riktigt sweet! Drog en virus koll bara för att vara på säkra sidan, man vet aldrig och den kom igenom clean! Funkar super med!

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.85Ghz
Gpu: Acer Nitro Rx 7700 XT
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Corsair RM750e Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raggelito:

Grymt, funkar skitbra!

Härligt! Får man fråga vilken browser?

Skrivet av MrTall:

Riktigt sweet! Drog en virus koll bara för att vara på säkra sidan, man vet aldrig och den kom igenom clean! Funkar super med!

Haha I'm legit sir Ne me det är absolut en bra vana Samma fråga till dej: vilken browser ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon126661:

Härligt! Får man fråga vilken browser?

Haha I'm legit sir Ne me det är absolut en bra vana Samma fråga till dej: vilken browser ?

man vet aldrig i dangens samhälle
Kör Chrome och det funkar fint, testade även med Mozilla, lika fint där.
Vad har du gjort det i? C++ ?

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.85Ghz
Gpu: Acer Nitro Rx 7700 XT
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Corsair RM750e Gold

Permalänk
Medlem

Fantastisk script. I love it!
Man får tacka så mycket

Permalänk
Medlem

Funkar ju underbäst 4,5/5 möjliga! Skulle bli 5/5 om scriptet, efter att filmen tagit slut/man var i sökresultaten även startade spotify!
Mycket vill ha mer

Firefox 11.0

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrTall:

Ne jag skulle lika gärna kunna vara staten som vill bevaka och se om du lyssnar på terrorist-musik ^^
Skriptet är skrivet i AutoHotkey.. Awesome skriptspråk IMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ischy:

Fantastisk script. I love it!
Man får tacka så mycket

You are welcome

Permalänk

En fråga, jag har inte prövat scriptet men om man kör youtube + spotify och sätter mute sound på ytube kommer spotify ändå pausa? Kom bara att tänka på att jag ibland ser guides eller liknande och vill köra min egen musik när guiden är bildbaserad

Good work anyway, scripts är trevligt!

Permalänk

Hur bar du dig åt? var du tvungen och kolla källkod i spotify samt chrome? Har bara programmerat i sketna VB 6.0 i skolan

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Hmm, den startar ej spotify spelningen efter jag lämnat videon på YT. Kör Mozilla Nightly.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Hmm, den startar ej spotify spelningen efter jag lämnat videon på YT. Kör Mozilla Nightly.

Nightly...

Edit: Väldigt bra program, funkar fint med senaste chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Nightly...

Edit: Väldigt bra program, funkar fint med senaste chrome.

Nått fel på Mozilla Nightly?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Nått fel på Mozilla Nightly?

Oftast är det väl fel på Nightlies.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrTall:

Ne precis ^^ Hej jag heter Regeringen och jag ska övervaka ifall du lyssnar på terroristmusik (Y)
Det är skrivet i AutoHotkey Check it out !

Skrivet av lonesome:

Funkar ju underbäst 4,5/5 möjliga! Skulle bli 5/5 om scriptet, efter att filmen tagit slut/man var i sökresultaten även startade spotify!
Mycket vill ha mer

Firefox 11.0

Jäkligt bra idé! I'm working on it Blir nog sannorlikt så att jag låter den starta när man återgår till sökresultaten..

Skrivet av eddmaan:

En fråga, jag har inte prövat scriptet men om man kör youtube + spotify och sätter mute sound på ytube kommer spotify ändå pausa? Kom bara att tänka på att jag ibland ser guides eller liknande och vill köra min egen musik när guiden är bildbaserad

Good work anyway, scripts är trevligt!

Det är nog tyvärr ingen funktion jag kommer kunna inkludera.. Den kräver mer djupgående kod troligen. Bra förslag dock!

Skrivet av born_in_fire:

Hur bar du dig åt? var du tvungen och kolla källkod i spotify samt chrome? Har bara programmerat i sketna VB 6.0 i skolan

Det är inte så hardcore kod som man kan tro. Den jobbar enbart med Fönstertitlar och liknande. VB är nog fan mer hardcore än detta ^^
Kolla på AutoHotkeys hemsida Jäkligt användbart

Skrivet av scoorch:

ok oavsett om du stänger läsaren? jobbar på ny version..

Permalänk
Medlem

Har nyss testad det och har en stor synpunkt! Om man har igång windows mediaplayer så pausar/playar scriptet det istället för spotify.. Kanske något som går att fixa?

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emalid:

Har nyss testad det och har en stor synpunkt! Om man har igång windows mediaplayer så pausar/playar scriptet det istället för spotify.. Kanske något som går att fixa?

Hmm.. kan absolut vara något som går att ordna, men du måste väl ha spotify igång i bakgrunden för att media player ska pausa?

Permalänk
Medlem

En grej jag märkt: om man pausar Youtube så pausas Spotify också så fort man tar upp Chrome igen.

Permalänk
Medlem

sjukt bra gjort!
Tackar

Permalänk
Medlem

Riktigt najs!!! Fungerar tillfredsställande och jag lär dela med mig av den här tråden till polarna

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem

Jävla najs är vad det är

Jag har märkt att när man går bakåt från en yt video så startas inte spotify igen. Inte heller när man byter flik Fast det kanske är för avancerat jag tycker att den borde sätta på spotify så fort man pausar videon och inte bara när man "går ut" från videon.:)

Annars guld värt! Trademark?

Permalänk
Medlem

Hmm Jag har Chrome och jag kan sitta på SweC med Spotify igång och om jag börjar kolla på Jonas och Emil klipp på Youtube så pausas Spotify Och när jag stänger ner Youtube fliken så börjar musiken igen! Skitnajs jobbat!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon126661:

Indeed! God damn annoying ^^ verkar inte bara har vatt jag som stört mig på det då ;D

Riktigt nice! nästa steg är att den ska tona ner musiken innan den pausar

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejkk:

En grej jag märkt: om man pausar Youtube så pausas Spotify också så fort man tar upp Chrome igen.

Tror dock han bara kollar efter om flashplayer går igång?

Visa signatur

iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Har du gjort så att programmet känner av när Youtube är uppe? För lyssnar man på spotify innan man drar upp youtube så pausas musiken så fort man kollar på just Youtube.