Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Dec 2007

Eyefinity fråga?

Om man ska köra Eyefinity med 3st skärmar och skärmen inte har displayport - är det då en sån här man ska ha? ^^
http://www.inet.se/produkt/8903481/displayport-till-dvi-d-ha-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

ja EDIT: jag sa inget!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Den måste vara aktiv (iaf i 6800 serien) vilket den du länkade inte ser ut att vara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Nej den funkar inte. Den ska som personen ovan säger vara aktiv, en sån här; http://www.inet.se/produkt/5408938/adapter-displayport-till-d... blir bra.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Community Manager
Forumledare
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av flipstah:

Om man ska köra Eyefinity med 3st skärmar och skärmen inte har displayport - är det då en sån här man ska ha? ^^
http://www.inet.se/produkt/8903481/displayport-till-dvi-d-ha-...

Skrivet av Puckad:

Stopp och belägg, vi måste bena upp det hela. Vilka skärmar? Vilken upplösning? 60/120hz?

Du måste alltid använda en displayport, så det låter som du behöver en AKTIV adapter.

Det du länkade till är inte en adapter utan vanlig kabel.

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Lan:

Stopp och belägg, vi måste bena upp det hela. Vilka skärmar? Vilken upplösning? 60/120hz?

Du måste alltid använda en displayport, så det låter som du behöver en AKTIV adapter.

Precis som personen ovanför dig redan har länkat:)

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Lan:

I alla fall jag antog att det var 3 stycken Samsung T220 som står i signatur (denna). Vet dock faktiskt inte hur det är om man har ett dual GPU-kort, men antar att man fortfarande måste använda DP?

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Lan:

Skärm är inte bestämt ännu(men iaf en ips av billigare stuk med 60hz) men säg denna ex: http://www.inet.se/produkt/2204698/lg-23-tft-ips236v-pn-ips-p...

Som det ser ut på priserna med adapter kan man nästan lika gärna köpa en dyrare skärm:/
Det är alltså inte systemet i sign som kommer användas utan ett 79xx och lite annat...

Trädvy Permalänk
Community Manager
Forumledare
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Curemylife:

Precis som personen ovanför dig redan har länkat:)

Varför tror du jag gillade hans svar? Han hann med att svara medan jag skrev mitt...

Skrivet av Rydisen:

I alla fall jag antog att det var 3 stycken Samsung T220 som står i signatur (denna). Vet dock faktiskt inte hur det är om man har ett dual GPU-kort, men antar att man fortfarande måste använda DP?

Ingen skillnad, det var ett väldigt litet antal kort som fixade omvandlingen på egen hand. Man behöver fortfarande DP.

Ang skärmarna så vet man aldrig. Kan ju vara byte på g?

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Lan:

Varför tror du jag gillade hans svar? Han hann med att svara medan jag skrev mitt...

Ah! Tyvärr så ser man ju inte VEM det är som gillar kommentaren:)

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."