PC-patch för Battlefield 3 är ute! (29/3)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Stinger/IGLA tycker jag blev mkt sämre.. eller rättare sagt, i kombination med boost (?) av "below radar" eller vad den heter.

Stod och bokstavligt talat glodde rakt in i helin en runda idag, 50-60 meter bort, i säkert 30 sekunder. Stinger-lås? Givetvis inte, han flög ju för lågt.. Mycket märkligt, och totalt förödande på banor där heli naturligt ligger lågt (Sharqi i det här fallet).

Below radar påverkar bara air-to-air missiles. Du får hitta på något annat att skylla på varför din Stinger/IGLA inte ville låsa

Inte vet jag men 50-60 meter kanske är för långt nu för tiden? Jag har själv inte testat den efter patchen än men det verkar vara många som har svårt att få lås.

Permalänk
Medlem

Helt klart bättre nu. Trevligt med alla som vägrar spela nu för att de har fixat saker, slipper man de mest idiotiska spelarna

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Tycker det är mest löjligt att sitta i en tank och helt plötsligt smäller det till och man är nere på 30% hp, förlorar lite sin charm om det ska vara så realistiskt. Gillade tank duellerna mycket

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Toxic Crow:

Below radar påverkar bara air-to-air missiles. Du får hitta på något annat att skylla på varför din Stinger/IGLA inte ville låsa

Inte vet jag men 50-60 meter kanske är för långt nu för tiden? Jag har själv inte testat den efter patchen än men det verkar vara många som har svårt att få lås.

Fast det där stämmer inte.
Jag, Lan och några andra satt just i 1h+ och testade runt på en server med olika vapen, och Stinger/IGLA kan inte låsa på flyg/heli med "below radar" som flyger.. lågt. Om det är bugg eller inte får vara osagt, men så är det.

I allmänhet är flygande saker väldigt starka just nu.. återstår att se om man vänjer sig. Krävs minst två, helst tre, syncade personer med handhållet AA för att plocka ned framför allt flyg.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Det ska stämma att "below radar" nu även fungerar mot Stinger/Igla, det finns med i ändringsloggen.

Citat:

-Below Radar will now also prevent the lock on of Stinger and IGLA missiles.

För övrigt har jag bara testkört en halvtimme eller så ikväll och visst märks det skillnad på många saker, om det är till det bättre eller sämre återstår väl dock att se. Något som faktiskt är bra är att jag numera faktiskt kan spotta med den knapp jag har bindat till det, och squad-systemet känns även det ett snäpp bättre än tidigare. Spontant tycker jag väl dock att många av dom ändringar som gjorts är sådant som borde ha kommit efter andra, i mitt tycke, betydligt viktigare saker.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Stinger/IGLA tycker jag blev mkt sämre.. eller rättare sagt, i kombination med boost (?) av "below radar" eller vad den heter.

Stod och bokstavligt talat glodde rakt in i helin en runda idag, 50-60 meter bort, i säkert 30 sekunder. Stinger-lås? Givetvis inte, han flög ju för lågt.. Mycket märkligt, och totalt förödande på banor där heli naturligt ligger lågt (Sharqi i det här fallet).

Håller med, även om det tog ett tag innan den "lock on target" så vet man iaf att den jobbade på saken förut. Hela heli'n var rakt framför en men inte ens lock pipet kom fram, värt. Kunde lika gärna kastat iväg några smaw baklänges och haft bättre chans. Var på Kharg Island banan.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag är inte alls nöjd med patchen. Att balansera vapnen, visst - men de har ju enbart nerfat skit? Tar ju hela magasin för att få ihjäl folk nästan - oavsett vapen.

Totalt värdelöst! blev fan förbannad nästan, när man sitter o spelar, o sätter 5-6 kulor i en jävel o han dör inte o sen susar en kula fram o precis nuddar mig då blir hela skärmen suddig?? :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Totalt värdelöst! blev fan förbannad nästan, när man sitter o spelar, o sätter 5-6 kulor i en jävel o han dör inte o sen susar en kula fram o precis nuddar mig då blir hela skärmen suddig?? :/

Eller hur! Jag satt med en bekant och lirade för att testa patchen tidigare ikväll. Sprayade ett helt magasin på en motståndare (avstånd ~5-10m, stängt utrymme) varav minst 4-5 skott träffade. Magasinet tog slut så jag bytte till pistol och satte ytterliggare ~2-3 skott, men trots detta slutade det i att jag själv förlorade striden.

Minns inte exakt vilket vapen jag använde, men det var antingen M416 eller FAMAS och G17C. Alla de vapnen jag prövade visade samma "symptom" - minimal skada per träffat skott.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Varför går dom in och ändrar skada/rekyl på vapnen så här långt efter släppet? När man precis hittat den combon och klassen man trivs mest med omkullkastar dom allting igen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Eller hur! Jag satt med en bekant och lirade för att testa patchen tidigare ikväll. Sprayade ett helt magasin på en motståndare (avstånd ~5-10m, stängt utrymme) varav minst 4-5 skott träffade. Magasinet tog slut så jag bytte till pistol och satte ytterliggare ~2-3 skott, men trots detta slutade det i att jag själv förlorade striden.

Minns inte exakt vilket vapen jag använde, men det var antingen M416 eller FAMAS och G17C. Alla de vapnen jag prövade visade samma "symptom" - minimal skada per träffat skott.

Man får ju hoppas dom fixar tillbaka det! Är ju helt sjukt, ska räcka med ngt skott inte 10-15 :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk plötsligt klagar på skadan? Dom har inte nerfat det senarare buffat på de flesta vapen, det tar 0.3 sekunder att döda någon med M249 på 10 meter, med andra ord instant. (13 Skott i Sekunden)

Dör han inte så är det ditt eget fel att du inte skjuter rätt, lär dig att "bursta" så kommer skotten att träffa.. jag kan utan problem döda en sniper med valfritt assault rifle på 100 meters avstånd

Spray'n'pray ..

(Tips: Frapsa en runda på prov, och kolla igenom klippet noga frame by frame när ni skjuter någon och han inte verkar dö, då kommer ni upptäcka att de flesta skott missar med så lite som 10-30cm, men när det är normal speed så ser det ut som att dom träffar)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Gillar patchen skarpt so far! Märks att dom nerfat typ silencer + foregrip etc men d e bara trevligt. Vart inne o lirade en timme kanske o hade 1 mindre bra runda o 1 riktigt bra. Det är mest en vanesak o lära sig sikta igen osv. Det där med skadan tror jag bara är det faktum att man träffar sämre. Inte att dom nerfat den såpass

Permalänk

Tycker också patchen känns rätt bra!

Inte sämre fps iaf, men fortfarande inte lika bra som i början.. Men inte såå farligt för mig.

Permalänk

När man ska lägga upp mav är det sjuktstörigt om där finns en ammo låda i närheten, då för söker han göra en ny direkt.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Bara älskar när folk överlever med 0% HP... synd att det inte är fixat

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Jag gillar patchen :), Spelet känns mer organiserat på nåt sätt

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Eller hur! Jag satt med en bekant och lirade för att testa patchen tidigare ikväll. Sprayade ett helt magasin på en motståndare (avstånd ~5-10m, stängt utrymme) varav minst 4-5 skott träffade. Magasinet tog slut så jag bytte till pistol och satte ytterliggare ~2-3 skott, men trots detta slutade det i att jag själv förlorade striden.

Minns inte exakt vilket vapen jag använde, men det var antingen M416 eller FAMAS och G17C. Alla de vapnen jag prövade visade samma "symptom" - minimal skada per träffat skott.

hahaha, fattar inte hur folk kan klaga så mycke på skadan som vapnen gör efter patch, jag spelade igår kväll och märkte inte någon speciel skillnad på skadan, visst...mer rekyl men ni får väll lära er att kompensera rekylen, och de där med att vehicles tar mer skada är bara bra IMO, nu slipper man allt folk som sitter i en tank en hel runda, nya patchen är grym!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SirGadden:

Laddar ner med 92KB/sek... GG Origin!

Vad har du för internet ?
1mb/s här, och då har man 16mbit 3G bredband, dessutom bor jag ute i skogen.

Skrivet av scienta:

Jag är inte alls nöjd med patchen. Att balansera vapnen, visst - men de har ju enbart nerfat skit? Tar ju hela magasin för att få ihjäl folk nästan - oavsett vapen.

Vaa ?
Det går snarare snabbare att döda folk, t.ex G3'an köttar ju allt i sin väg om man kan hantera det.

Skrivet av Solding:

Totalt värdelöst! blev fan förbannad nästan, när man sitter o spelar, o sätter 5-6 kulor i en jävel o han dör inte o sen susar en kula fram o precis nuddar mig då blir hela skärmen suddig?? :/

Tråkigt, du kanske borde sikta bättre, för precis som zhrooms säger, så har skadan inte direkt ändrats, snarare rekyl och pricksäkerhet, många vapen inklusive G3'an har fått en rejäl boost, dessutom skadar G3'an mer nu också tror jag.

Skrivet av zhrooms:

Förstår inte varför folk plötsligt klagar på skadan? Dom har inte nerfat det senarare buffat på de flesta vapen, det tar 0.3 sekunder att döda någon med M249 på 10 meter, med andra ord instant. (13 Skott i Sekunden)

Dör han inte så är det ditt eget fel att du inte skjuter rätt, lär dig att "bursta" så kommer skotten att träffa.. jag kan utan problem döda en sniper med valfritt assault rifle på 100 meters avstånd

Spray'n'pray ..

(Tips: Frapsa en runda på prov, och kolla igenom klippet noga frame by frame när ni skjuter någon och han inte verkar dö, då kommer ni upptäcka att de flesta skott missar med så lite som 10-30cm, men när det är normal speed så ser det ut som att dom träffar)

Håller med, vissa älskar patchen, vissa hatar den, visar ju tydligt vilka som faktiskt vet var de träffar.
Det är alltid väldigt underhållande med COD-spelare som kommer och tror att man kan hålla in vänster musknapp och träffa allt man siktar på, sen kommer någon som vet hur man skjuter, bursts osv, och då blir man kallad för fuskare i chatten...
Bulletdrop och sådant verkar vara något som vissa glömmer bort helt också.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Tycker det funkade bra igår.
Växlar inte vapen så ofta så det är ju bara lära sig känslan igen. Tyckte M16 känndes bra och märkte ingen skillnad.
Stingern känndes seg och svår att låsa. Jävelin var det bra klös i och under 10 min spelande med den på damavand fick jag fler kills med den än jag fått totalt innan (använder den inte så ofta).
M40 snipern hade jag lite bekymmer med, drog 3 skott på nära håll i magen på en gubbe och inget hände... men det kan ju vara "vanliga Dice buggar"

Som sagt patchen är ute. Inget att gnälla över utan bara anpassa sig och panga på!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Bara älskar när folk överlever med 0% HP... synd att det inte är fixat

Vad är det att fixa? Det är väl inget konstigt att det avrundas neråt om de har 0,49% hälsa kvar.

Apropå det, finns här någon som fått 100p för Kill Assist? Borde man ju få om man fått ner någon till 0%.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk

Jag är väldigt nöjd med patchen, visar verkligen att de vill förbättra dryga squad-byten osv men jag undrar vad som hände med hardcore? Jag spelade ungefär 1 timme igår och kan utan tvekan säga att TYPE 88-något vapnet, som supportklassen har, har blivit klenare. Krävdes säkert 4-5 skott mitt i kroppen för att döda, samt att 1 hs inte dödade... Det var en stor besvikelse. Alla HS, oavsett vapen SKA döda på hardcore annars är det ju inte hardcore?! Eller?

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Samma problem här! Fick tips i en annan tråd om denna uppdatering: http://uploading.com/files/4f51579m/bf3ENGLISHpatch-cjs-cdkey...

Ska testa nu.

Tack vare dig funkar det för mig nu...
Tack som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Vad är det att fixa? Det är väl inget konstigt att det avrundas neråt om de har 0,49% hälsa kvar.

Apropå det, finns här någon som fått 100p för Kill Assist? Borde man ju få om man fått ner någon till 0%.

Jag har fått kill assist 100p några gånger :/

Permalänk

En anna grej som är ganska störigt är att dom har gjort så man får granater fortare från ammo packs och istället för m320 spamm blir det vanliga granater på metro

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Vad är det att fixa? Det är väl inget konstigt att det avrundas neråt om de har 0,49% hälsa kvar.

Apropå det, finns här någon som fått 100p för Kill Assist? Borde man ju få om man fått ner någon till 0%.

Jag har fått det flera gånger. Störande som fan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

allt funkar skit bra för mig ,inga buggar eller annat problem än. Det enda jag stör mig på är att dom har buffat mk3a1 shotgunen för mycket den är aldeless för OP, kommer bli nya USAS12 som kidsen springer runt med på metro :/

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Skrivet av SirGadden:

Laddar ner med 92KB/sek... GG Origin!

Och du tror att det är Origin som är så långsamt? Jag hoppas du är ironisk.
För själv laddar jag alltid ner i 12 Mbit/s. Och vad jag har läst så finns det sweclockers medlemmar som har kommit upp 40 Mbit/s.
Så det är hos dig som flaskhalsen ligger.

Permalänk
Medlem

Har spelat på patchen nu och detta är min feedback.

Positiva saker:
+ Commo-rose 2.0
+ Nya kartan
+ Tuta på jeepen

Negativa saker:
- För mycket rekyl på flesta vapen
- Mindre skada
- Tanks tar mer stryk
- Flares

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Har spelat på patchen nu och detta är min feedback.

Positiva saker:
+ Commo-rose 2.0
+ Nya kartan
+ Tuta på jeepen

Negativa saker:
- För mycket rekyl på flesta vapen
- Mindre skada
- Tanks tar mer stryk
- Flares

Som flera har sagt ovan, de har knappt ändrat skadan alls i patchen, väldigt lite isf, så det måste vara du som kör för mycket spray and pray. Men ja det är en jävla rekyl, framförallt på min MG36a med heavy barrel galet...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Buhu, mitt OP-vapen är inte lika OP. När jag dör så är det vapnet OP. Nerfa!

Ni som klagar över supression; har ni testat att använda cover-perken? Måste säga att jag inte alls uppfattade det som något väldigt besvärligt, ens utan cover-perk.
Vissa "attachments" och vapen har förändrat rekylen, sämre/bättre precision på avstånd osv. Skadan har i princip inte ändrats.

Antar att det skall klagas för sakens skull utan att ens försöka anpassa sig eller förstå vad som ändrats.