Hjälp: Klocka ett 6870. Afterburner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011

Hjälp: Klocka ett 6870. Afterburner?

Ja tjenare! Jag har ett XFX Radeon HD6870 2048MB och har försökt klocka det. Kommer upp i ca 950/1100 på standardspänning men vidare går det inte för jag kan inte låsa upp spänningen i Afterburner genom att ändra i cfg-filen. Jag har testat både AB 2.2.0 Beta 15 samt AB 2.1.0 men det fungerar inte. OverDrive i CCC är avaktiverat. Har även gjort detta...

Detta är vad jag har i cfg-filen:

[ATIADLHAL]
UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 1
AccessibilityCheckingPeriod = 0

Dold text

Någon som vet någonting eller kan tipsa om vad jag kan göra? Har funderat lite över ifall en BIOS flash skulle hjälpa, men som sagt - kom gärna med förslag osv!

Tack på förhand
HElephant

rubrik

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: Intel Core i7 4770K ║ MB: MSI Z87-G45 ║ RAM: Corsair VENGEANCE 4*8GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Intel 520 240 GB ║

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av HElephant:

Ja tjenare! Jag har ett XFX Radeon HD6870 2048MB och har försökt klocka det. Kommer upp i ca 950/1100 på standardspänning men vidare går det inte för jag kan inte låsa upp spänningen i Afterburner genom att ändra i cfg-filen. Jag har testat både AB 2.2.0 Beta 15 samt AB 2.1.0 men det fungerar inte. OverDrive i CCC är avaktiverat. Har även gjort detta...

Detta är vad jag har i cfg-filen:

[ATIADLHAL]
UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 1
AccessibilityCheckingPeriod = 0

Dold text

Någon som vet någonting eller kan tipsa om vad jag kan göra? Har funderat lite över ifall en BIOS flash skulle hjälpa, men som sagt - kom gärna med förslag osv!

Tack på förhand
HElephant

Sapphire Trixx?

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av smeCCan:

Sapphire Trixx?

Har också testat men fungerade inte.

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: Intel Core i7 4770K ║ MB: MSI Z87-G45 ║ RAM: Corsair VENGEANCE 4*8GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Intel 520 240 GB ║