Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Saft på tangentbordret

Hej, råkade spillaaaaaaa saft på tangentbord. all knppr fungreerar men faaaaaaaastnr. KAN mn skölj dt med vtten?

TACK För svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Körde mitt gamla i diskmaskinen när nått liknade hände, fick torka i 3 dagar sen, var som nytt
med det sagt vet jag inte om ditt klarar av nått sånt, var mitt superbilliga som jag köpte på rea för 17 spänn så resultatet gjorde väl desamma

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

OM JAG TAR BORT BAtteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerirna kan hjg då pröbva skölja dte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Batteri... vad är det för tangentbord, ju mer elektronik desto större chans att nått pajar

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Simppan:

OM JAG TAR BORT BAtteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerirna kan hjg då pröbva skölja dte?

Ja men bara om du skriver så där^:)

Röda knappar på nätaggregat kan leda till explosioner chock och tinnitus.
Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009

Saken är att det kan börja ärja inuti och då är det kört så det är upp till dig, om du verkligen vill pröva kör med destillerat vatten åtminstonde men helst inte alls, ta bara av knapparna och tvätta dem och se om det hjälper.

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Wtt logitech k 340, kan pröva tvätt knapp för knapp, tack för svarena

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Jag spillde läsk i mitt i veckan och fick samma problem.

Drog ur tangentbordet ur datorn först ofc. Sedan så bände jag upp alla knappar som fastnade och dess grannar. Sendan doppade jag knappen i vatten och skrubbade med en tops. Blåste sedan "torr" den (mindre blöt) mha lungorna. Efter det att knapparna var rengjorda tog jag vatten och ett antal tops och rengjorde runt och i (så gott det gick) i "knapphusen". Var noga med att vatten inte skulle kunna rinna ned i bordet.

Idag fungerar alla knappar som innan, utan en som jag missade att rengöra och inte orkar fixa (F2 knappen).

| ASUS P8P67-PRO | Intel 2500K @ 4.7GHz | H80i | 4x4GB Corsair Vengance 1600MHz | GTX 780 | EVGA 750W G2 | Corsair Force 3 120GB | Tot. 4.5TB HDD | W7 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Varför skriver du som en åsna?...

Ont. Kör i diskmaskin.
PS1. Koppla ur tangentbordet ur datorn innan.
Tänkte då du verkar vara 3 år gammal..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Yorgo_:

Umm, han säger ju att tangenterna fastnar och att det är bökigt att skriva med det?

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Yorgo_:

Ont. Kör i diskmaskin.
Tänkte då du verkar vara 3 år gammal..

Troligtvis fastnar hans knappar. Men jag håller med, det är störigt.

| ASUS P8P67-PRO | Intel 2500K @ 4.7GHz | H80i | 4x4GB Corsair Vengance 1600MHz | GTX 780 | EVGA 750W G2 | Corsair Force 3 120GB | Tot. 4.5TB HDD | W7 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Jan 2004

Ja... verkligen jättestörigt... finns det inget mindre ni kan bli "störda" av istället?

Asus Sabertooth 990FX R2, AMD FX-9370, Thermalright Silver Arrow, 2x8GB Corsair PC15000, 1TB SSD + 4TB HDD, Gigabyte RTX 2080 Windforce 8GB, X-Fi Titanium HD, Be-Quiet Straight Power 680W, Fractal Design R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Blazter:

Ja... verkligen jättestörigt... finns det inget mindre ni kan bli "störda" av istället?

Ja. Jag kan inte läsa texten på din profilbild.

Om du inte såg det så skrev jag mer eller mindre en guide på hur han kan gå till väga för att rengöra bordet. Bara för att något är störigt betyder inte att man inte hjälper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Juggernawt:

Umm, han säger ju att tangenterna fastnar och att det är bökigt att skriva med det?

Om du leker så smart så är jag med i leken.
Skriver man "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHKLKLFM" och vill ta bort 20 av 21 "A" så använder man:

1. Musen, markerar och trycker på backspace för att radera dessa.
2. Du använder dig av dina (troligtvis) fungerande piltangenter och går till det sista A:et. Använder dig därefter av backspace.
3. Du postar sedan ditt inlägg som kan läsas utan att irritera andra.
4. Håller du inte med?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2011

VA VA DET FÖR SAFT ?

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Aug 2011

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
öland
Registrerad
Dec 2001

kör det i diskmaskinen med någon droppe yes och skippa de vanliga diskmedlet, ta gärna ur tangetbordet när torkprogramet börjar och skaka ur så mycket vatten som möjligt låt det sedan torka på ett element några dagar, funkade för mej. Ingen garanti att det funkar för dej !

Dan B ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Spillde inte på mitt, dock tyckte jag det var ganska äckl...väl använt!

Så jag ställde mig med en tandborste under varmvattenkranen och lite diskmedel och började skrubba/skölja.
Sen fick det stå och torka någon dag - nästan lika fräsch som dagen jag köpte det.

Dock var det ett 'vanligt' tangentbord och inte ett trådlöst.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Yorgo_:

HAHA dagens ;-D

What are You trying to tell me? that I can dodge bullets?
No Neo, I'm trying to tell You when You're ready, You won't have to.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Det verkar som om du fått ett ganska....

... Saftigt problem

BenQ 24" | Sennheiser HD555 | Creative X-fi titanium | 2,5 TB HDD | 8 gb RAM | ATI Radeon HD6970 | Silverstone Raven RV02

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Skruvade helt isär tangentbordet och tvättade allt utom elektroniken!

Skrivet av davey2kay:

VA VA DET FÖR SAFT ?

Cola apelsin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Simppan:

Skruvade helt isär tangentbordet och tvättade allt utom elektroniken!

Cola apelsin

bobmix jordgubb/rabarber är riktigt god
Hoppas det löste sig med t-bordet

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av ggustavsson:

Batteri... vad är det för tangentbord, ju mer elektronik desto större chans att nått pajar

Ett trådlöst tangentbord har faktiskt mindre elektronik i sig ett än med sladd. Och således är det mindre risk att ett trådlöst går sönder i diskmaskinen

Spillde mjölk på mitt Logitech Pro 2000 Cordless för ett par månader sedan. Körde det i diskmaskinen och lät det torka i ~3dygn för att vara på den säkra sidan att inget vatten fanns kvar. Funkar perfekt nu.

Kommer även ihåg att jag gjorde samma sak för ~10 år sedan. Då visste jag inte om diskmaskinsknepet utan lämnade tillbaka tangentbordet som ett garantiärende. Döm av min förvåning att jag fick ett helt nytt efter att Logitechs reparationsverkstad hade kollat på det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Tack för era svar! Nu fungerar tangentbordet igen det gjorde förr.