Bästa program till midiklaviatur till datorn?

Permalänk
Medlem

Bästa program till midiklaviatur till datorn?

Hej

Fick en M-AUDIO KEYRIG 49 i julklapp och surfat runt lite och kollat på diverse program, men har inte riktigt hittat det jag vill använda mig av. Jag vill bara kunna spela och inte mixa och redigera musik. Vill gärna ha ett program som motsvarar om man köpte en Keyboard som har färdiga ljud.

Finns det något som ni rekommenderar om man bara vill spela och ha många ljud som liknar de på en Yamaha PSR-E423?

Tacksam för svar!

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Jag har själv kopplat mitt digitalpiano via midi till datorn. Då har jag kört med Reason. Det var inte så klurigt att komma igång med, och ljud verkar det finnas gott om. Mitt enda bekymmer var att min midi-usb adapter inte var den snabbaste. Ett midiljudkort är väl det man hör folk rekommendera, men så ambitiös med mitt spelande är jag inte för att motivera ett sådant köp. I framtiden kanske.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla in Ableton Live

Klarar av det mesta

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe